AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #41 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): 50 avslag på intervju? Anonymkode: 1573d...de3 Ja. Riktignok spredt utover flere år med jobbsøking i et ekstremt dårlig marked, men en må jo bare ta seg sammen og jobbe seg gjennom det Anonymkode: 577bf...898
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #42 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Faktisk fått to stk som jobber i ulike hr-avdelinger til å se på cv’en min, de hadde noe småplukk som jeg har ordnet på, så den bør være grei. Har en fagskoleutdanning og har ett år på høyskolen som jeg har skrevet opp. Går på høyskole fremdeles, men fjernet det i håp om at en arbeidsgiver ikke skal tro at det enten blir for mye eller at jeg ikke er investert nok i jobben. har ikke søkt på stillinger som krever bachelor. Blir sikkert lettere når jeg får den bacheloren, men det er demotiverende når jeg ikke engang får intervju. Forsøker å tenke at det ikke er nødvendigvis meg det er noe feil med, men at andre folk har andre egenskaper som jeg ikke har. Enda 😊 Anonymkode: 023f9...8c9 Jeg har søkt på noen sånne jobber. I annonsen så står det som regel at de ønsker utdannelse men at erfaring kan veie opp for manglende. Jeg er siviløkonom, så mer enn nok kvalifisert og har blitt innkalt til intervju. Mine tanker er, hvis du konkurrerer med andre som har master og dere har like lite erfaring så vil jeg tro at utdannelsen trumfer. Men du blir innkalt pga erfaringen, men så ser de under intervju at de andre er bedre kvalifisert likevel? Men ikke gi opp, bare søk. Men å kombinere en heltidsstilling med studier kan være ganske tøft. Så tenk deg litt om om det ikke er best å gjøre seg ferdig med utdannelsen først. Anonymkode: 20e7c...81f
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #43 Skrevet 12. oktober 2024 Jeg sitter med intervjuer nå. To ellers like kandidater på papiret kan fremstå fryktelig ulikt på intervju. Jeg hadde nylig to inne der den ene kanskje var hakket sterkere på papiret, men vedkommende evnet ikke å si noe om hvordan den så sin rolle i jobben, hvordan den var som del av et team og i det hele tatt reflektere over hvorfor denne passet. Kandidaten som i utgangspunktet var svakere, reflekterte over sine gode og dårlige sider. Snakket om sin motivasjon for jobben, og hvordan denne kunne bidra inn på arbeidsplassen. Anonymkode: f3e67...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #44 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har ingen erfaring, ingen utdanning. Men jeg er med på slike intervju pga en ellers fin CV, og gode salgsresultater. Kan virkelig en bachelor gi en ekstra fordel? Selvom jeg prater godt for meg? Anonymkode: 1573d...de3 Og du lurer seriøst på hvofor du ikke får jobben? Hjelper nok ikke i alle yrker hva som står på cv eller gode salgsresultater når du ikke har urdanning. Og hvordan kan du ha fin cv og gode salgsresultat når du ikke har erfaring? Hjelper ikke prate godt for seg om du har null på det de trenger. Jeg har selv 2 studenter, ingen av de har hatt probemer med å skaffe seg jobb, selvsagt ikke fulltid siden de har år igjen med studier. Men de har begge gode jobber, og hun ene har fått tilbud på alle plasser hun har søkt, nå har hun 30% job med noe leder ansvar Anonymkode: 8d016...68c
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #45 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 12.30): Er veldig utadvendt, meget gode referanser, kler meg etter boka. Alt er perfekt. Så jeg tror det bunner i manglende utdanning. Anonymkode: 1573d...de3 Åpenbart ikke. Anonymkode: dfea1...65a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå