AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #1 Del Skrevet 11. oktober 2024 Hei! Har i det siste vært på 4 jobbintervju, alle avslag i etterkant. Føler selv jeg gjør det bra, prater bra, kler meg moderne. Er 25 år, student, mann. Eller kanskje jeg ikke er skapt for vanlig jobb? Vurderer sterkt svart jobbing(som jeg kan gjøre), og tjene veldig bra. Mister dessverre skikkelig lysten på vanlig arbeid av sånt. Anonymkode: 1573d...de3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #2 Del Skrevet 11. oktober 2024 Deltidsjobb ved siden av studier? Er lov å spørre om hva som er grunnen til at man ikke går videre også Anonymkode: c8330...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #3 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Deltidsjobb ved siden av studier? Er lov å spørre om hva som er grunnen til at man ikke går videre også Anonymkode: c8330...8a6 Nei fulltid, 3 har vært kunderådgiver i bank/forsikring. Kan være jeg har hatt sykt uflaks. Anonymkode: 1573d...de3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 11. oktober 2024 #4 Del Skrevet 11. oktober 2024 Du må spørre om hva som er grunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #5 Del Skrevet 11. oktober 2024 mereo skrev (1 minutt siden): Du må spørre om hva som er grunnen. Det skal jeg gjøre! Takk for tips. Men kan man gjøre det? Anonymkode: 1573d...de3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #6 Del Skrevet 11. oktober 2024 4 intervjuer er ingenting. Andre gjør det vel like bra som deg da, du må bare fortsette å søke. Anonymkode: a2535...4a2 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #7 Del Skrevet 11. oktober 2024 Som regel handler det ikke om de som ikke får jobben, det handler om de som får den. Kunderådgiver i bank er en populær jobb. Hvis en av de andre kandidatene har lik bakgrunn som deg, men bare et par år med deltidsansettelse i bank, forsikring eller noe annet økonomirelatert så stiller de sterkere. I tillegg har DnB varslet oppsigelser, og kanskje flere banker og, så folk vil sikre seg en tryggere jobb før de står på bar bakke. Er det bank du vil jobbe i? Har du noe erfaring? Har du lest seg opp på bransjen, hva som foregår? Kjenner du noen som jobber i bank fra før? Anonymkode: 361f1...07d 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #8 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 4 intervjuer er ingenting. Andre gjør det vel like bra som deg da, du må bare fortsette å søke. Anonymkode: a2535...4a2 Mener du det? Det må vel være en rød tråd et sted? Noe må jeg si feil. Anonymkode: 1573d...de3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #9 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som regel handler det ikke om de som ikke får jobben, det handler om de som får den. Kunderådgiver i bank er en populær jobb. Hvis en av de andre kandidatene har lik bakgrunn som deg, men bare et par år med deltidsansettelse i bank, forsikring eller noe annet økonomirelatert så stiller de sterkere. I tillegg har DnB varslet oppsigelser, og kanskje flere banker og, så folk vil sikre seg en tryggere jobb før de står på bar bakke. Er det bank du vil jobbe i? Har du noe erfaring? Har du lest seg opp på bransjen, hva som foregår? Kjenner du noen som jobber i bank fra før? Anonymkode: 361f1...07d Jeg har ingen erfaring, ingen utdanning. Men jeg er med på slike intervju pga en ellers fin CV, og gode salgsresultater. Kan virkelig en bachelor gi en ekstra fordel? Selvom jeg prater godt for meg? Anonymkode: 1573d...de3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 11. oktober 2024 #10 Del Skrevet 11. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det skal jeg gjøre! Takk for tips. Men kan man gjøre det? Anonymkode: 1573d...de3 Selvfølgelig kan du det. Det gjør jo også at du kanskje kan forbedre deg dersom det er noe som går på deg som person. Men 4 er ingenting, ikke gi opp enda. Endret 11. oktober 2024 av mereo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #11 Del Skrevet 11. oktober 2024 Du har da hvertfall fått intervjuer, jeg har søkt mellom 15-20 jobber og har ikke fått et eneste intervju 😔😅 og det er jobber jeg er kvalifiserte for. Anonymkode: 023f9...8c9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #12 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har da hvertfall fått intervjuer, jeg har søkt mellom 15-20 jobber og har ikke fått et eneste intervju 😔😅 og det er jobber jeg er kvalifiserte for. Anonymkode: 023f9...8c9 Kjipt! Hva er du utdanna som? Kanskje du burde fikse bedre cv? Anonymkode: 1573d...de3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #13 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjipt! Hva er du utdanna som? Kanskje du burde fikse bedre cv? Anonymkode: 1573d...de3 Faktisk fått to stk som jobber i ulike hr-avdelinger til å se på cv’en min, de hadde noe småplukk som jeg har ordnet på, så den bør være grei. Har en fagskoleutdanning og har ett år på høyskolen som jeg har skrevet opp. Går på høyskole fremdeles, men fjernet det i håp om at en arbeidsgiver ikke skal tro at det enten blir for mye eller at jeg ikke er investert nok i jobben. har ikke søkt på stillinger som krever bachelor. Blir sikkert lettere når jeg får den bacheloren, men det er demotiverende når jeg ikke engang får intervju. Forsøker å tenke at det ikke er nødvendigvis meg det er noe feil med, men at andre folk har andre egenskaper som jeg ikke har. Enda 😊 Anonymkode: 023f9...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #14 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Faktisk fått to stk som jobber i ulike hr-avdelinger til å se på cv’en min, de hadde noe småplukk som jeg har ordnet på, så den bør være grei. Har en fagskoleutdanning og har ett år på høyskolen som jeg har skrevet opp. Går på høyskole fremdeles, men fjernet det i håp om at en arbeidsgiver ikke skal tro at det enten blir for mye eller at jeg ikke er investert nok i jobben. har ikke søkt på stillinger som krever bachelor. Blir sikkert lettere når jeg får den bacheloren, men det er demotiverende når jeg ikke engang får intervju. Forsøker å tenke at det ikke er nødvendigvis meg det er noe feil med, men at andre folk har andre egenskaper som jeg ikke har. Enda 😊 Anonymkode: 023f9...8c9 Utrolig kjipt! Men skal gå fint! Føler uansett at om man får avslag på 4 intervju på rad så er det enda verre, da gjør du rett og slett noe feil som person, og føler jeg aldri vil få en jobb. Anonymkode: 1573d...de3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #15 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har ingen erfaring, ingen utdanning. Men jeg er med på slike intervju pga en ellers fin CV, og gode salgsresultater. Kan virkelig en bachelor gi en ekstra fordel? Selvom jeg prater godt for meg? Anonymkode: 1573d...de3 Du har ingen utdanning, da sier det selv selv at du ikke får jobben. Skaff relevant utdanning eller søk på stillinger som ikke krever kompetanse. Anonymkode: d0696...d26 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #16 Del Skrevet 11. oktober 2024 Har du møtt lite motbør i livet? Har du pleid å få det som du vil? Blitt fortalt av mamma hvor flink du er alltid? Fire jobbintervju med avslag er veldig få. Send flere søknader og søk bredere. Du får napp til slutt, men du må tåle avslag uten å tenke at det er urettferdig eller at det trenger å være noe vesentlig feil med deg. Anonymkode: 113b1...3fb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #17 Del Skrevet 11. oktober 2024 Fire avslag er ingenting. Jeg var oppe i mellom 200 og 300 søknader før jeg fikk jobb. Innstilt som nr to et utall ganger. Noen ganger var det sikkert meg, men de fleste gangene ble en jo utkonkurrert av noen som arbeidsgiver mente ville passe bedre. Altså bedre kompetanse, mer erfaring, personlig egnethet osv Få deg en utdannelse, ta småjobber mens du utdanner deg og fortsett å søke Anonymkode: 577bf...898 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #18 Del Skrevet 11. oktober 2024 Jeg tipper dette er din første jobb? I mange bransjer er det helt urealistisk å få fast jobb som nyutdannet. Alle starter med vikariat. Arbeidserfaring teller tungt. Det er så mye en nyutdannet må lære det første året at man foretrekker noen med 1+ år jobberfaring. Anonymkode: 01786...43d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #19 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du har ingen utdanning, da sier det selv selv at du ikke får jobben. Skaff relevant utdanning eller søk på stillinger som ikke krever kompetanse. Anonymkode: d0696...d26 Oj, fikk ikke med meg at du ikke har utdannelse. Da må du senke kravene. Ikke utdannelse eller jobberfaring gir deg dårlige odds. I hvert fall for fast stilling. Søk deltid Anonymkode: 01786...43d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #20 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du har ingen utdanning, da sier det selv selv at du ikke får jobben. Skaff relevant utdanning eller søk på stillinger som ikke krever kompetanse. Anonymkode: d0696...d26 Har ingenting med det, ellers hadde de ikke tatt meg inn til intervju. Anonymkode: 1573d...de3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå