Gjest Gjesta Skrevet 24. februar 2006 #2 Skrevet 24. februar 2006 Rabiesfrie EU-land. Dvs. ikke fra Finland.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #3 Skrevet 24. februar 2006 Hva med Tyskland, Frankrike, Spania, Italia og Portugal?
Gjest Gjesta Skrevet 24. februar 2006 #4 Skrevet 24. februar 2006 Det burde gå bra. Sjekk ut hos Mattilsynet, jeg tror de har utfyllende bestemmelser på hjemmesiden sin.
Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2006 #5 Skrevet 24. februar 2006 England, Island og Sverige er vel blant de få landene du kan importere fra uten karantene/godkjent rabiesvaksine. Du bør sjekke med mattilsynet for å være helt sikker!
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #7 Skrevet 24. februar 2006 Hvordan gjør dere det med import fra utlandet? Henter dere dyrene selv eller blir de sendt med fly og så henter dere dem der?
Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2006 #8 Skrevet 24. februar 2006 Jeg har vel egentlig ikke importert, men har reist litt med katten utenlands. Du kan jo velge om du ønsker å sende dyret alene med fly eller hente selv, men da må du sjekke nøye med flyselskapet hva slags regler de har! Vær også klar over at reglene varierer fra selskap til selskap, men de fleste aksepterer ikke at dyr under 6 mnd reiser alene og dyrene må ha en helsesjekk før turen (helsesjekken får du jo i forbindlese med papirer/pass for dyret). Det er spesielle krav til bur i forhold til størrelse og materialer. Dyret vil også plasseres i bagasjerommet (eget rom med varme og riktig trykk), og få tilsyn, men ikke luftet! Jeg reiser alltid sammen med katten min og har den derfor i cabinen! Her er det viktig å ta hensyn til burstørrelse og vekt! Vær obs på at disse kravene varierer veldig mellom flyselskap og noen er veldig strenge på at målene overholdes! I forhold til å reise med dyr i cabin er jeg mest fornøyd med SAS som har gode rutiner i forhold til det å reise med dyr. Jeg er ikke så veldig fornøyd med f.eks. KLM, som er veldig strenge og kun aksepterer vekt på maks 4,5 kg for dyr OG bur i cabin..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå