Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om et vidundermiddel som lar meg ha løst hår uten at det får hauger med floker?

Jeg har relativt tykt og helt rett hår, omtrent ned til midjen, om det har betydning.

Ser stadig vekk damer med langt hår som går rundt med håret løst - tilogmed utendørs når det blåser - og håret ser så rett og pent ut, og bare henger rett ned. Håret mitt floker seg sammen omtrent umiddelbart... 

Anonymkode: e8aec...c1a

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm det var rart at glatt hår kan bli så flokete. 
Jeg har tykt med mye naturlig fall og får ikke floker. 
Bruker kerastase sine produkter og er kjempefornøyd. 

Anonymkode: 69129...0ed

Skrevet

Mitt hår blir flokete av seg selv. Samme med barnet mitt sitt. Jeg trodde jeg og barnet hadde rett hår i mange år før jeg oppdaget at vi egentlig har bølgete hår.

Lengdene av håret mitt trenger masse fuktighet. Og da produkter tilpasset krøllete hår og uten silikon. Når håret mitt har riktig mengde fuktighet blir det ikke like flokete. Jeg børster aldri håret i tør tilstand. Enten i dusjen med balsam i, eller så sprayer jeg håret med litt vann også en utblandet leave in cream i masse vann. Da forsvinner flokene fort.

Anonymkode: d1492...bdf

• Liker 1
Skrevet

Slitt hår floker seg lett. Kanskje du trenger en klipp?

Anonymkode: c4e16...bc0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slitt hår floker seg lett. Kanskje du trenger en klipp?

Anonymkode: c4e16...bc0

Tja jeg tror ikke klipp i seg selv er løsningen, det floker like ille når jeg nettopp har klipt av 10-15 cm. Og datteren min sån bare har skulderlangt hår sliter med mye floker hun også. Så det er nok et triks med å finne de rette produktene (helst uten å spørre på frisørsalong, for det har jeg rett og slett ikke råd til...)

Takk for tipset om at jeg kanskje ikke har "rett" hår allikevel, men det er like rett og stritt uavhengig om jeg har det kortkort eller kjempelangt, det finnes rett og slett ingen lengde der jeg får antydning til krøll engang, så jeg tror ikke det er det som er problemet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for tipset om at jeg kanskje ikke har "rett" hår allikevel, men det er like rett og stritt uavhengig om jeg har det kortkort eller kjempelangt, det finnes rett og slett ingen lengde der jeg får antydning til krøll engang, så jeg tror ikke det er det som er problemet. 

Mitt hår viste ikke sine bølger før jeg begynte å behandle det som krøllete hår. Vanlig balsam ga ikke nok fukt men tynget håret ned med silikon.

Det er typisk bølgete hår og floke seg ekstermt mye og ha et stort behov for fuktighet i lengden. Bølgete hår av typen 2a vil knapt bølge seg. Jeg har 2b.

Å bytte ut balsamen med en krølle balsam vil ikke skade. Prøv cantu sin balsam etterfulgt ab leave in balsam som du påfører i dryppende vått hår børster gjennom før du presser ut vannet. Du trenger absolutt ikke å prøve å style frem bølger men da kan du se om håret ditt trenger mer fukt og blir mer håndterlig av dette. Anbefaler også hårmasker for krøllete hår selv om de er ganske tyngende.

Anonymkode: d1492...bdf

Skrevet

Kanskje å bruka hårkur jamleg vil gje fukt og gjera håret mindre flokete. Velg ein som gir fukt/moisturizing hair mask

Skrevet

Mitt hår floker seg også lett, det er helt glatt/rett og langt. Har tynne hårstrå. 

For min del har dette hjulpet: 

God shampoo + balsam tilpasset hårtype. Siden jeg har sensitiv hodebunn så bruker jeg det. 

God hårkur 1-2 ganger i uka. Jeg bruker lux oil fra Wella, og kjøper den i økonomipakke ved Normal. 

Olje hårtupper og hodebunn 1-2 ganger i uken før dusj. Bruker Mielle eller noe fra normal. 

Jeg føner håret mitt på svak varme etter dusj. Da bruker jeg wow spray (jeg tror dette er produktet som fjerner roten til floker). Om jeg skulle valgt ett produkt så måtte det blitt denne sprayen. 

Bruker også et nattserum i håret fra kerastase, den rosalilla flasken.

Sammen med wow sprayen er kanskje dette mitt viktigste råd, ikke sove med løst hår. Da blir håret mitt liksom mer "krusete" og flokene oppstår. 

Anonymkode: 0afb9...f74

Skrevet

Mitt går floker intenst mot syntetiske stoffer. Overdeler full i polyester og fleecejakker kan jeg bare la være kikke på engang fordi jeg får svære tovede baller i bakhode/nakken løpet av ett par timer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...