Gå til innhold

Svigers.. blir så skuffa og irritert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er en veldig aktiv familie med tre barn. Alle barna går på aktiviteter og vi koser oss med det.

synes det er gøy å givende måte å være med barna på det. 
vi foreldre jobber begge 100% og har da mye å fylle dagene med.

Må selv at vi får til mye og er gode foreldre.

men… svigers bort noen timer unna og er hos oss et par dager i året. 
i forriges kom de innom en liten 1/2 time før de skulle hjem (hadde vært hos noen venner)

svigerfar klarer å lire av seg spydigheter og unødvendige kommentarer. Sier det er katastrofe hjemme hos oss, at her må det ryddes osv. 

ja, vi har det litt rotete, men hvem har vel ikke det med tre ungdommer og to voksne hjemme.

I velger heller å være med barna på kamper, engasjere oss i idretten, jobbe 100% osv, for så å ha det litt rotete.

med rot vil si tørkestativ oppe, et par bukser på sofa kanten, treningsbag på gulvet (fra kvelden før, kom hjem kl 23) Et par brille etuier liggende slengt på benken.

SÅ rotete som han skulle ha det til var det ikke.. 🙈 
jeg blir bare så fryktelig lei, sint og frustrert over de sleivete kommentarene han/de kommer med. Det var ikke første gang de har slengt spydig om rotet.

De skyver oss bare vekk og jeg vil ikke ha de hos oss igjen. Mannen ble også lei og vet de kan være sånn, han er skuffa og sint selv.

hvorfor kan de ikke heller komme å bistå, hjelpe til, berømme for alt vi får til og alt vi er for barnebarna deres i stede for å rakke ned på oss for litt rot.. 😠

Anonymkode: 26f8b...66e

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår lite av hvorfor det skal være rotete, dere har jo ungdommer som må klare å rydde etter seg selv - uansett hvor mye dere er til stede.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff svigerfar ett ømt punkt? Vi har det ganske likt som dere, og hverdagsrotet blir ikke alltid prioritert når vi er travle med ungdommene og treninger. Hadde mine svigers sagt dette, hadde jeg nok blitt litt lei meg, for jeg vil jo egentlig ikke ha det rotete, men hverdagen og timene strekker ikke alltid til. Døgnet har for få timer, og det blir nederst på prioriteringslisten. 

Men du må nok bare heve deg over det og legge det på kontoen over teite ting de sier og ikke har forståelse for hvordan en travel hverdag er.  

Anonymkode: c8f41...7fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor bry seg om andres meninger? Han syns det var rotete og kommenterte dette, du syns det er rotete og lever fint med det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var strøkent, foruten et tørkestativ, to bukser på sofakant, en bag og to brilleetuier? Enten så er mannen gal, ellers lyver du. 

Liker ikke stinkende bag i stue. 

Anonymkode: 51cde...75d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er små rotete og ja, det ligger litt her og der. 
skulle så gjerne hatt det ryddig hele tiden, men å rydde blir prioritert nederst i noen år. 
Jeg går ikke rundt å kommenterer andre og hvordan andre har det. 

Jeg skjønner at folk kan ha det litt rotete i en veldig travel hverdag. Hadde stusset mer om det var visnings klart hjemme hos folk til en hver tid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns kommentaren hans vitner om manglende folkeskikk, og forstår du er såret. Men hvorfor du mener de skal bistå i, og ønsker berømmelse for, et vanlig stressliv dere har valgt, er jeg litt uforstående til. Ungdommer trenger ikke organiserte aktiviteter hver dag, og kan kanskje ha godt av både familietid og det å lære seg at å holde hus krever tid og innsats.

Anonymkode: c3e8f...42c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonysoum skrev (38 minutter siden):

Forstår lite av hvorfor det skal være rotete, dere har jo ungdommer som må klare å rydde etter seg selv - uansett hvor mye dere er til stede.

Det spiller ingen rolle om det er rotete eller ei. Det er ikke svigerforeldrenes sak, og folk med normal sosial kompetanse hverken blander seg i, eller kommenterer andres rot. 

Anonymkode: 50f6d...d1c

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

svigerfar klarer å lire av seg spydigheter og unødvendige kommentarer. Sier det er katastrofe hjemme hos oss, at her må det ryddes osv. 

Da hadde jeg sagt; JA jeg vet, så bra du kom! Oppvaskmaskinen må tømmes, også må du ta ut søpla når du er ferdig. Støvsugeren står i skapet. Takk skal du ha! Du er en reddende engel! ❤️ :D❤️ 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er der et par dager i året, så det bør du tåle/overse. Ville ikke ha lagd et problem av det, og bare flirt når de kommenterer 🙂. Dere har det som dere ønsker i deres eget hjem.

Anonymkode: 19447...0fa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 barn som er aktive, vi jobber 100% i krevende jobber, spesielt far. Men vi har det aldri rotetet og ikke skittent/støvete. Så vanskelig er det ikke å holde det rent og pent. 

Men han hadde en frekk kommentar, ingen andre har noe med det. Men å skylde på at dere er med barn på bla bla fremfor å ha det ryddig er bare unnskyldninger. En er vel ikke til stede på alle barnas aktiviteter, litt selvstendige må de vel være. De fleste foreldre står ikke og ser på alle treninger og kamper etc

Anonymkode: 5e7b2...470

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere mener at gode foreldre er mye involvering i idrett og aktiviteter.

Svigerfar mener at gode foreldre også holde hjemmet ryddig og rent.

Dere er ulike der. Han står for sin mening. Det bør dere også klare. Stå for at dere prioriterer ikke ryddige og rene boforhold. Dere velger noe annet for barna deres. 

Anonymkode: ac5a5...730

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det også rotete (men rent). Min mor kan kommentere dette. Vi har to barn i barnehagealder. Sist hun kommenterte dette svarte jeg: «Ja, det er rotetet, men på årets første soldag så prioriterer vi å gå ut som familie i stedet for å bruke tiden inne for å rydde». Og det lever jeg fint med. Noen ganger går det fint å rydde med barna, andre ganger er det fullstendig kaos. Viktigeste er at du trives i livet deres slik det er nå, og du må bare ikke bry deg. Og hva er egentlig farlig med hverdagsrot…? Det blir jo som regel ryddet hver dag til slutt..? Skjønner ikke at folk er hysteriske for rot.

Anonymkode: 952be...2e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor bryr du deg så veldig? Du har jo selv valgt å bruke tid på ungdommens idrett isteden for å ha det ryddig.

Nå er ikke jeg enig i at det nødvendigvis gjør dere til spesielt gode foreldre, men hvis du mener det så er det vel ikke så viktig hva andre mener.

Og du kan vel ikke for alvor mene at dere trenger hjelp fra aldrende svigerforeldre til å rydde hjemmet deres når dere er friske og oppegående alle sammen? Ærlig talt.

Anonymkode: fb592...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...