AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #1 Del Skrevet 10. oktober 2024 Min kjæreste er veldig travel, jobb og barn fra tidligere forhold som han har annenhver langhelg, fritidsinteresse, trening, andre greier.. og når jeg spør og prøver å planlegge når vi kan sees, må han ofte se an. Vi sees altfor sjelden. Og det er alltid jeg som må spørre når vi får tid sammen igjen og hva vi skal gjøre osv. ofte svarer han diffust. Han tar nok livet litt som det faller seg, og har så mye annet som skal sees an hele tiden. Jeg hater å måtte se an, føler jeg skal måtte holde av dager i tilfelle, og det er så dårlig gjort! Vi hadde såvidt snakket om å sees imorra kveld, men idag sa han at vi kunne snakkes imorra ettermiddag om det ble eller ikke. Jeg ble irritert og sa at da kunne det bare være. Han skjønner likevel ikke at jeg ble irritert, og svarer hyggelig tilbake om at det er helt greit at vi tar det igjen. Det var riktig av meg å si fra, sant? Føler han ikke har respekt for min tid, og sånn gidder jeg jo ikke ha det! Anonymkode: 4758f...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 10. oktober 2024 #2 Del Skrevet 10. oktober 2024 Unnskyld å si det men dette høres ikke ut som noe forhold. Virker mer ut som du er en dørmatte, som er fin å ha for han som en siste utvei, om han skulle kjede seg en dag. Han prioriterer deg iværtfall ikke, virker ikke ut du engang er på prioriteringslista hans. Dette hadde jeg aldri giddet. Få tilbake selvrespekten, og avslutt dette døfødte forholdet. 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyeheler Skrevet 10. oktober 2024 #3 Del Skrevet 10. oktober 2024 Du får gjøre ham oppmerksom på at, slik som du ser det an, er forhodet slutt. Der er ikke mer å se an. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #4 Del Skrevet 10. oktober 2024 Dette hadde jeg ikke orket. Du er jo åpenbart ikke en prioritering for han, ettersom avtalen deres bare skal "sees ann". En mann som faktisk hadde vært interessert ville investert mer innsats enn dette. Anonymkode: 02b0a...1e6 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 10. oktober 2024 #5 Del Skrevet 10. oktober 2024 Hvis han ikke kan lage noen avtaler om når dere skal ses i løpet av uka, er han ikke noe å samle på. 🙄 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #6 Del Skrevet 10. oktober 2024 Nei, det hadde jeg ikke gadda. Sitte og vente på at han kanskje finner tid? I morgen hvis han ringer og sier han har tid, så sier du at du er opptatt. Anonymkode: 99a6a...3c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #7 Del Skrevet 10. oktober 2024 var borti en sånn for noen år siden, når han etter 5 mnd. fortsatt ikke hadde hatt tid å være med meg en eneste helg, aldri kunne planlegge noe osv. skjønte jeg omsider tegninga og det ble kroken på døra.. Anonymkode: 8a928...9e1 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #8 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det hadde jeg ikke gadda. Sitte og vente på at han kanskje finner tid? I morgen hvis han ringer og sier han har tid, så sier du at du er opptatt. Anonymkode: 99a6a...3c7 Vi gjør skikkelige avtaler også altså, det er ikke alltid sånn som dette. Men det skjer støtt og stadig likevel. Vi har en avtale om å være sammen hele lørdagen f.eks. Men vi sees altfor sjelden, og denne helgen kunne vi vært sammen fredagskvelden også (det er flere helger og uker vi ikke får sett hverandre i det hele tatt), men når han svarer at han skal ringe meg etter jobb imorra og si fra om han kan eller ei, da syns jeg det er skikkelig respektløst. Skal jeg gå og vente og lure da, liksom? Men han skjønner ikke at det er et problem, for jeg er sikker på at han ikke mener å være respektløs. Det er det som gjør meg så frustrert. Anonymkode: 4758f...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 10. oktober 2024 #9 Del Skrevet 10. oktober 2024 Kanskje du skal begynne å bli veldig opptatt med andre ting du også! 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #10 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi gjør skikkelige avtaler også altså, det er ikke alltid sånn som dette. Men det skjer støtt og stadig likevel. Vi har en avtale om å være sammen hele lørdagen f.eks. Men vi sees altfor sjelden, og denne helgen kunne vi vært sammen fredagskvelden også (det er flere helger og uker vi ikke får sett hverandre i det hele tatt), men når han svarer at han skal ringe meg etter jobb imorra og si fra om han kan eller ei, da syns jeg det er skikkelig respektløst. Skal jeg gå og vente og lure da, liksom? Men han skjønner ikke at det er et problem, for jeg er sikker på at han ikke mener å være respektløs. Det er det som gjør meg så frustrert. Anonymkode: 4758f...b17 Selv om du er sikker på at han ikke mener å være respektløs er han jo være rimelig sosialt tilbakestående. Han har tid til deg kun dersom ikke noe annet "bedre" dukker opp, samme hvor kort tid i forveien. Hadde aldri giddet dette, og det tror jeg ikke mange andre hadde heller. Anonymkode: a4ebc...1d3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #11 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi gjør skikkelige avtaler også altså, det er ikke alltid sånn som dette. Men det skjer støtt og stadig likevel. Vi har en avtale om å være sammen hele lørdagen f.eks. Men vi sees altfor sjelden, og denne helgen kunne vi vært sammen fredagskvelden også (det er flere helger og uker vi ikke får sett hverandre i det hele tatt), men når han svarer at han skal ringe meg etter jobb imorra og si fra om han kan eller ei, da syns jeg det er skikkelig respektløst. Skal jeg gå og vente og lure da, liksom? Men han skjønner ikke at det er et problem, for jeg er sikker på at han ikke mener å være respektløs. Det er det som gjør meg så frustrert. Anonymkode: 4758f...b17 Han behandler deg på den måten du finner deg i å bli behandla på. Han vet at han kan, og da fortsetter han med det, du må sette grenser hvis du vil ha endring. Anonymkode: 5128e...21d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 10. oktober 2024 #12 Del Skrevet 10. oktober 2024 Ikle gidd å sett av tid til en som kanskje skal holde av tid til deg (om det passer han) 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #13 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han behandler deg på den måten du finner deg i å bli behandla på. Han vet at han kan, og da fortsetter han med det, du må sette grenser hvis du vil ha endring. Anonymkode: 5128e...21d Ja det er dette jeg ikke skjønner meg på. Jeg har sagt fra flere ganger, både ang dette og andre ting jeg reagerer på. Jeg sier alltid fra på en respektabel og skikkelig måte. Han lytter, men svarer lite, og ingen endring skjer. Men generelt sier han ofte at vi har så stor respekt for hverandre og vil hverandre det beste, og han er en god og snill mann, men jeg tror ikke hadde skjønner det jeg prøver å si. Jeg har flere ganger sagt at jeg blir usikker på hvor jeg har han, fordi han virker å ha et lunkent engasjement for forholdet, på flere måter. Jeg har flere ganger fortalt hvilke viktige behov jeg har i forholdet, som er helt essensielle for meg, og han lytter og er glad for at jeg deler, men ingen endring skjer. Det er så fortvilende, jeg vet snart ikke hva mer jeg kan gjøre. Anonymkode: 4758f...b17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #14 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det er dette jeg ikke skjønner meg på. Jeg har sagt fra flere ganger, både ang dette og andre ting jeg reagerer på. Jeg sier alltid fra på en respektabel og skikkelig måte. Han lytter, men svarer lite, og ingen endring skjer. Men generelt sier han ofte at vi har så stor respekt for hverandre og vil hverandre det beste, og han er en god og snill mann, men jeg tror ikke hadde skjønner det jeg prøver å si. Jeg har flere ganger sagt at jeg blir usikker på hvor jeg har han, fordi han virker å ha et lunkent engasjement for forholdet, på flere måter. Jeg har flere ganger fortalt hvilke viktige behov jeg har i forholdet, som er helt essensielle for meg, og han lytter og er glad for at jeg deler, men ingen endring skjer. Det er så fortvilende, jeg vet snart ikke hva mer jeg kan gjøre. Anonymkode: 4758f...b17 Men hvorfor finner du deg i det? Anonymkode: 5128e...21d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 10. oktober 2024 #15 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vi gjør skikkelige avtaler også altså, det er ikke alltid sånn som dette. Men det skjer støtt og stadig likevel. Vi har en avtale om å være sammen hele lørdagen f.eks. Men vi sees altfor sjelden, og denne helgen kunne vi vært sammen fredagskvelden også (det er flere helger og uker vi ikke får sett hverandre i det hele tatt), men når han svarer at han skal ringe meg etter jobb imorra og si fra om han kan eller ei, da syns jeg det er skikkelig respektløst. Skal jeg gå og vente og lure da, liksom? Men han skjønner ikke at det er et problem, for jeg er sikker på at han ikke mener å være respektløs. Det er det som gjør meg så frustrert. Anonymkode: 4758f...b17 Handling sier mer enn ord. Og hans handlinger viser at han er respektløs ovenfor deg. Han har null respekt eller interesse for deg, det viser handling. I bestefall er du en god 3/10 om han ikke vet hva han skal gjøre en kveld. Det sier jeg ikke for å være slem, men denne typen menneske, det du skriver, så lyser det som sola på høylys dag at han overhode ikke bryr seg om deg. Fortjener du ikke å finne noen bedre, noen som faktisk bryr seg og faktisk ønsker å være sammen med deg? Jeg har vært borti et par sånne mennesker i venneflokken, venner som aldri kan, eller alltid må se an, også avlyser de plutselig i siste liten. Det artige med samtlige av de jeg kjenner som er slik, er at når jeg stoppet å ta kontakt, så døde relasjonen. Hadde han brydd seg hadde han vist deg det. Kroppsspråket og væremåten hans er lett å lese, han gir fullstendig faen i deg. Nå er jeg dirkete, fordi jeg vil du skal våkne opp å se hvor ute å kjøre dette faktisk er. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #16 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor finner du deg i det? Anonymkode: 5128e...21d Jeg finner meg jo ikke i det, jeg sier jo fra gang på gang. Men jeg er jo glad i han og vil at vi skal ha det bra sammen, og jeg vet at alle forhold må jobbes med, så det er det jeg prøver på da, ved å si fra og snakke om det jeg reagerer på. Men jeg må kanskje droppe å si fra på en fin måte, og heller være mye mer tydelig. Anonymkode: 4758f...b17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 10. oktober 2024 #17 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja det er dette jeg ikke skjønner meg på. Jeg har sagt fra flere ganger, både ang dette og andre ting jeg reagerer på. Jeg sier alltid fra på en respektabel og skikkelig måte. Han lytter, men svarer lite, og ingen endring skjer. Men generelt sier han ofte at vi har så stor respekt for hverandre og vil hverandre det beste, og han er en god og snill mann, men jeg tror ikke hadde skjønner det jeg prøver å si. Jeg har flere ganger sagt at jeg blir usikker på hvor jeg har han, fordi han virker å ha et lunkent engasjement for forholdet, på flere måter. Jeg har flere ganger fortalt hvilke viktige behov jeg har i forholdet, som er helt essensielle for meg, og han lytter og er glad for at jeg deler, men ingen endring skjer. Det er så fortvilende, jeg vet snart ikke hva mer jeg kan gjøre. Anonymkode: 4758f...b17 Det er ikke noe du kan gjøre. Han bryr seg ikke. Ferdig snakka. Han manipulerer deg, når han sier at dere har stor respekt for hverandre og vil hverandre sitt beste. Det vet du jo at ikke stemmer. Du har stor respekt for han, for stor. Han har absolutt ingen respekt for deg tilbake, når du forteller han hva som plager deg, han lytter, og gjør ingenting med det. Handling igjen, han viser jo at han ikke respekterer noen av dine behov. Han sier dere vil hverandre det beste, og da skal du holde deg på avstand. Så han forteller deg jo indirekte at det beste for han er å ha deg på god avstand. Samtidig vet han at det beste for deg er at dere skal være mer sammen, men det klarer han ikke. Da vil han jo ikke ditt beste. Så det han sier med stor respekt og vil hverandre det beste stemmer jo ikke. Han viser jo at han ikke har respekt for deg, og ikke ønsker deg det beste, selv når du har forklart hva du trenger. Ingenting vil forandre seg, fordi han ønsker ikke å endre noe. For han er det fint å ha deg som en reserve, i bakhånd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #18 Del Skrevet 10. oktober 2024 Blueberrymuffin skrev (1 minutt siden): Handling sier mer enn ord. Og hans handlinger viser at han er respektløs ovenfor deg. Han har null respekt eller interesse for deg, det viser handling. I bestefall er du en god 3/10 om han ikke vet hva han skal gjøre en kveld. Det sier jeg ikke for å være slem, men denne typen menneske, det du skriver, så lyser det som sola på høylys dag at han overhode ikke bryr seg om deg. Fortjener du ikke å finne noen bedre, noen som faktisk bryr seg og faktisk ønsker å være sammen med deg? Jeg har vært borti et par sånne mennesker i venneflokken, venner som aldri kan, eller alltid må se an, også avlyser de plutselig i siste liten. Det artige med samtlige av de jeg kjenner som er slik, er at når jeg stoppet å ta kontakt, så døde relasjonen. Hadde han brydd seg hadde han vist deg det. Kroppsspråket og væremåten hans er lett å lese, han gir fullstendig faen i deg. Nå er jeg dirkete, fordi jeg vil du skal våkne opp å se hvor ute å kjøre dette faktisk er. Ja nå er du nok egentlig mer direkte enn du kan være, med den informasjonen jeg har skrevet. Du ser jo ikke kroppsspråket hans, som du bl.a kommenterer. Vi har det veldig fint når vi er sammen, da er kjærligheten tydelig fra hans side også. Og det gir meg alltid en veldig god følelse når vi er sammen. Det er mellom hvert treff som er problemet, og hans spontane natur. Vi planlegger jo dager sammen, men ofte er også som jeg beskrev, at han sier at vi kan snakkes og se an. Jeg tror ikke han forstår, jeg tror nemlig ikke at han mener å være respektløs. Og jeg vet han er glad i meg. Men dette må endres hvis vi skal få det bra sammen, på en sånn måte at jet slipper denne frustrasjonen som dette problemet gir. Det som er vanskelig, er jo at jeg har sagt fra flere ganger, så det blir til slutt sånn at det er jeg som føler meg sær og rar, jeg som føler meg masete og «needy» fordi jeg hele tiden får denne ekle følelsen av irritasjon og følelsen av lunken interesse fra han. Jeg tror virkelig at han bare er sånn. Jeg kjenner han fra før og vi har mange felles venner, så dette har jeg hørt fra andre også. Han er bare sånn, men hva kan jeg si, og hvordan, for at han skal forstå? Anonymkode: 4758f...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 10. oktober 2024 #19 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg finner meg jo ikke i det, jeg sier jo fra gang på gang. Men jeg er jo glad i han og vil at vi skal ha det bra sammen, og jeg vet at alle forhold må jobbes med, så det er det jeg prøver på da, ved å si fra og snakke om det jeg reagerer på. Men jeg må kanskje droppe å si fra på en fin måte, og heller være mye mer tydelig. Anonymkode: 4758f...b17 Du finner deg i det, så lenge du er sammen med han. Du kan ikke endre han, fordi han er ikke interessert i noen endring. Snakke mer tydelig vil heller ikke hjelpe. Du har to valg: 1) Bli, og bare finne deg i det, eller 2) Gå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #20 Del Skrevet 10. oktober 2024 Blueberrymuffin skrev (2 minutter siden): Det er ikke noe du kan gjøre. Han bryr seg ikke. Ferdig snakka. Han manipulerer deg, når han sier at dere har stor respekt for hverandre og vil hverandre sitt beste. Det vet du jo at ikke stemmer. Du har stor respekt for han, for stor. Han har absolutt ingen respekt for deg tilbake, når du forteller han hva som plager deg, han lytter, og gjør ingenting med det. Handling igjen, han viser jo at han ikke respekterer noen av dine behov. Han sier dere vil hverandre det beste, og da skal du holde deg på avstand. Så han forteller deg jo indirekte at det beste for han er å ha deg på god avstand. Samtidig vet han at det beste for deg er at dere skal være mer sammen, men det klarer han ikke. Da vil han jo ikke ditt beste. Så det han sier med stor respekt og vil hverandre det beste stemmer jo ikke. Han viser jo at han ikke har respekt for deg, og ikke ønsker deg det beste, selv når du har forklart hva du trenger. Ingenting vil forandre seg, fordi han ønsker ikke å endre noe. For han er det fint å ha deg som en reserve, i bakhånd. Jeg leser hva du skriver, men det er ikke så ille stilt hos oss som du beskriver. Det er mye bra mellom oss du ikke kan vite noe om, din konklusjon er litt i røffeste laget ut fra lille informasjonen jeg har gitt. Han har meg selvsagt ikke som en reserve, vi har altfor mye historie sammen til at han kunne hatt meg som en reservekjæreste. Han er heller ikke typen til å ha reservekjærester, han er en seriøs og skikkelig mann, men han vet ikke hvordan han skal behandle kjæresten sin, og trenger opplæring. Rett og slett. Anonymkode: 4758f...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå