Gå til innhold

Hun syns vi er for lite sammen, er vi det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en jente tidlig i 20 årene. Har flere gode venner, men er ikke med de fleste av dem mer enn kanskje 1 gang i måneden, noen møter jeg enda sjeldnere. Folk studerer, har andre venner, jobber osv. Ingen forventer at vi møtes veldig ofte.

Men så har jeg en venninne som forventer at vi skal være sammen minst en gang i uka. 
En gang i uka er ikke så ofte, men når ikke begge er studenter, jobber på samme sted eller f.eks driver med en felles hobby er det vanskelig å finne tid såpass ofte. Jeg studerer og jobber ved siden av, hun jobber turnus.
Hun vil helst ikke møtes på hverdager for da skal hun slappe av etter jobb osv. Hun går også på en streng diett og kan ikke gå ut og spise, gå på café, dra på byen osv. Så det blir heller ikke lett å finne på noe å gjøre. I tillegg bor vi 20 minutter unna hverandre. 

Hvis jeg har en travel uke og for eksempel har planer med noen andre en helg blir det fort til at man ikke ser hverandre på mer enn en uke. Og da er det ofte hun sier «skal vi ikke henge sammen snart» og er flere ganger hun har klagd på at jeg ikke har spør og at det er lenge siden. Men jeg syns ikke det er lenge å ikke henge sammen på 2 uker. Vi snakker hver dag på Snapchat og sender masse videoer der, så vi kommuniserer veldig mye.

Hun må nesten forstå at det ikke alltid passer. Hun klarer heller ikke å respektere det når jeg sier at jeg for eksempel ikke har tid til å henge fordi jeg må øve til eksamen.

I eksamensperioder blir jeg veldig stresset og ender ofte opp med å gjøre skippertak dessverre, og da får jeg ikke tid. Dette blir hun ofte sur for.

Hun klager også på at jeg ikke spør så ofte,  men det er fordi jeg for det første ikke har behov for å være sammen veldig ofte, og er ofte jeg ikke rekker å spørre fordi hun ofte spør lenge i forkant. Hvis vi henger sammen en helg, spør hun meg gjerne om å være sammen neste helg også. 

Men jeg spør jo ikke like mye som henne fordi jeg har andre ting jeg vil gjøre og må gjøre, og har andre venner. Hun har ingen andre, så det er jo naturlig at hun har et større behov for å være sosial med meg, enn motsatt. Hvordan kan jeg forklare at jeg syns det blir litt mye noen ganger?

Hvis jeg for eksempel jobber 4 dager en uke + har studier og tenke på + planer med andre, har jeg rett og slett ikke tid

Anonymkode: cff3f...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du bare være tydelig på at du ikke har tid, og at du tar kontakt straks du har mulighet.

Ryker vennskapet på grunn av dette, så var det ikke noe å satse på likevel.

Anonymkode: 28bc4...d43

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...