Gå til innhold

Bosch Maxx vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp... Jeg merker ganske ofte at det blir stående vann igjen i skyllemiddelkammeret etter at maskina har vært i bruk. Eneste måten å få det vekk på er å ta ut hele "skuffen" og tømme det i vasken, men det skal jo ikke være sånn. Er det noen som har vært borti problemet og har forslag til hva jeg skal gjøre eller må jeg gå den tunge vei til forhandleren og spørre der? :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Det hender jeg opplever det på maskinene min (ikke samme merke som din). Da tar jeg bare ut skuffen og rengjør den + det lille røret som sitter i enden av skuffen. Der tetter det seg etter en stund og må rengjøres.

Skrevet

Vi slet/sliter med det samme, men vi har en Aristonmaskin. Jeg måtte tømme skuffen som du nevner, men ved neste vask, var problemet der igjen. Vi tilkalte tilslutt en reperatør. Han renset et lite filter som var BAK maskinen. han var så kjapp, så jeg fikk det ikke med meg hvor den var en gang. Han sa også at jeg etter å ha helt i skyllemiddel, skulle fylle på med vann til den nesten nådde rista.

Jeg syns ikke det hjalp, så jeg har gått over til de store kannene med ukonsentrert skyllemiddel. Etter at jeg begynte med det, har også problemet blitt borte.

Jeg tror rett og slett det konsentrerte skyllemiddelet ble for tjukt eller noe sånt? :forvirret:

Skrevet

Takk for tipset, Eføy. Jeg bruker lite skyllemiddel - mange ganger ikke i det hele tatt, men jeg skal jammen "parkere" skyllemiddelflaska en tid og se om det hjelper.Evt. prøve det med å etterfylle med vann.

Sjekking av filter på baksida er totalt uaktuelt. Vaskemaskina står i "tårn" godt stappet inn i et hjørne med tørketrommelen på toppen, så med mindre den velger å fly ned av seg selv så kommer jeg ikke til. Forresten er maskina ganske ny, så det skal ikke ha kladdet seg til noe særlig med filter.

En viss trøst at jeg ikke er alene om problemet i allfall.

Skrevet

Jeg har løst problemet - tror jeg. :hoppe: Dvs. jeg har funnet en nødløsning. Da vasken var ferdig nå nettopp sto kammeret halvfullt av vann. I stedet for å tømme skuffen helte jeg oppi mer vann - til det sto over max. merket. Da rant det vekk så fint som bare det.

Tror det som må til er at det skapes undertrykk i "sugerøret" der skyllemiddelet skal opp og ved å helle i vann til over max merket får man først et overtrykk som presser vann opp i "sugerøret" - deretter overtar hevert-effekten. :ler:

Dette må testes flere ganger. (Er det noe mer jeg kan vaske her tro?)

Synes forøvrig at dette er noe som maskina burde fikset sjøl.

Skrevet

Ja det du nevner der, demonstrerte han reperatøren hos meg flere ganger også. Tror han gjorde det for å sjekke om det var tett noe sted, men vannet rant vekk på vår hver gang også. Han var i hvertfall veldig opptatt av å vise at alt vannet rant unna når han fylte helt opp.

Skrevet

Prøvd det 2 ganger til. Funker hver gang :ler: . Er jo ikke som det skal være, men jeg slipper i hvertfall å ta ut skuffen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...