Gå til innhold

Blir du plaget av telefonselgere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Andre her som har blitt plaget av telefonselgere siste tiden? Talkmore siste tiden hos meg, Jævlene ringer daglig nesten…

Anonymkode: fe3b9...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Får knapt telefoner annet enn fra selskaper jeg allerede er kunde hos. Også veldig lite av svindeltelefoner. Har reservert meg. 

Anonymkode: fb974...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke så ofte. Det hender selvsagt, men da er det som regel et selskap jeg tidligere har vært kunde hos. De kan man ikke reservere seg fra å bli oppringt av selv om man har registrert reservasjon i Brønnøysund. De har deg i kunderegisteret og ringer i årevis etterpå med "tilbud" for å få deg som kunde igjen. Jeg har spesielt Bonnier forlag på tråden i blant, siden jeg for noen år siden abonnerte på et historie-blad (altså ikke historie som i fortellinger, men historisk om verden og folk og samfunn).

Angrer nå på at jeg var abonnent, for de kan virke litt masete. Skjønner ikke hvorfor de holder på i årevis etterpå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sjukt jobbiga människor som inte kan ta ett nej 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg ber de slette meg fra listene om de ringer. Ringer de en gang til så sender jeg skriftlig anmodning om å bli slettet.

Anonymkode: 2f407...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei, jeg ber de slette meg fra listene om de ringer. Ringer de en gang til så sender jeg skriftlig anmodning om å bli slettet.

Anonymkode: 2f407...081

Hjalp ikke her. Måtte blokkere til slutt 

Anonymkode: fe3b9...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite, egentlig. Det er vel bare Bonnier som maser om at jeg er så voldsomt god kunde at de vil prakke på meg andre blader også. Men det er kanskje bare en gang i halvåret, eller så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer noen hver uke, ja. Jeg bare avslutter samtalen umiddelbart uten å begynne å snakke med dem, så snart jeg forstår at de skal selge noe. I tillegg blokkerer jeg numrene på telefonen slik at de ikke kommer gjennom om de prøver på nytt.

Anonymkode: 4ddf9...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmmmmm skrev (1 minutt siden):

 Nei, bare paypal svindel

Ikke via tlf det?

Anonymkode: fe3b9...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke via tlf det?

Anonymkode: fe3b9...f4f

Jo, de ringer rett som det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (8 minutter siden):

 Nei, bare paypal svindel

Og Klarna-svindel.

("Det har blitt bestilt varer for x tusen på din Klarna-konto.  Trykk 1 hvis du ikke vil godkjenne beløpet, trykk 2 hvis...".  Nøyaktig lik paypal-svindelen)

Anonymkode: a6644...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, de einger fra Talkmore, og jeg må være frekk for at de skal forstå at jeg ikke vil ha abonnement der. 

Det er også svindlere som ringer om "min tapte kryptokonto"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (1 minutt siden):

Ja, de einger fra Talkmore, og jeg må være frekk for at de skal forstå at jeg ikke vil ha abonnement der. 

Det er også svindlere som ringer om "min tapte kryptokonto"

Å blokkere hjem hjelper, ikke hørt fra Talkmore siden

Anonymkode: fe3b9...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å reservere seg mot telefon salg. Gjorde dette for flere år siden. Tar ca 3 måneder eller noe at alle lister telefon selgere jobber etter blir oppdatert. Har ikke blitt ringt en eneste gang etter dette, og det er flere år siden jeg registrerte dette. Jeg forstår ikke hvorfor folk klager på telefonsalg når de ikke har reservert seg.

https://www.brreg.no/om-oss/registrene-vare/om-reservasjonsregisteret/reservasjon-mot-telefonsalg-og-adressert-reklame/

Anonymkode: 070c3...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (9 minutter siden):

Ja, de einger fra Talkmore, og jeg må være frekk for at de skal forstå at jeg ikke vil ha abonnement der. 

Det er også svindlere som ringer om "min tapte kryptokonto"

Er da bare å reservere seg. Hva er greia med å måtte være frekk? Helt unødvendig å være frekk mot mennesker som prøver å gjøre jobben sin når du ikke har reservert deg mot telefon salg.

Anonymkode: 070c3...79c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...