Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble utdannet førskolelærer for 25 år siden. Jobber fortsatt i bhg. Hat en 1/2 år videreutdanning i spesialpedagogikk, og hsr jobbet som spesialpedagog de siste 10 årene.  Har mye kurs og har jobbet mee mye ulike områder,  både helsemessige, adferdsmessige, språklige og kognitive. 

Har rundt 50 år, og må stå i jobb til jeg er 70 år for å få full pensjon.  Det er urealistisk helsemessig, så har sådd et frø om å bytte jobb om noen år.  Spm er bare til hva? 

Har grei lønn pr i dag. Hva kan jeg jobbe med?  Litt intressert I mere utdanning,  kun kurs iallfall (slipper eksamen). Ønsker ikke en typisk lederstilling-da det vil gi meg dårlig nattesøvn og mye stress.

Hvem kan jeg kontakte for å finne ut av slikt? Noen her pp KG med min utdanning som har noen tips? 

Anonymkode: dc5e8...3ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å søke jobb som miljøveileder/miljøterapeut/skolelos i skolen? Vet om flere som har fått jobb og fått forhandlet seg til å følge skoleruta 

Anonymkode: be3ef...bc9

Skrevet

Hvis du har 60 stp i spesialpedagogikk, kan du forhøre deg med et universitet om muligheten til å kunne skrive master. (Ja, du skriver at du kun ønsker kurs, men det meste innenfor denne sektoren krever master i dag - hvis man skal ha flere muligheter andre steder). Da trenger du mest sannsynligvis kun et metodefag og det å skrive selve oppgaven. 

Jeg vet om et par som tidligere har tatt et årsstudium i spesped, men som nå går samtidig som meg og kun skriver selve masteroppgaven. 

Har du en master i spesped, kan du få jobb i f.eks PPT eller Statped. Men du har også mulighet til å bli klinisk pedagog for å jobbe i BUP. Du er kvalifisert for miljøterapeut stillinger på skole, men min erfaring er at vernepleiere, bv pedagoger og sykepleiere får disse stillingene

https://www.rbup.no/utdanning/spesialistutdanning-for-pedagoger

Anonymkode: 07bab...5fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...