AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #1 Del Skrevet 10. oktober 2024 Bjeffer hunderasen din konstant når de løper løs ute under lek? Hvilken rase er det? Pleier hunder generelt å gjøre det? Anonymkode: 3d5b7...8b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #2 Del Skrevet 11. oktober 2024 Engelsk Setter som ikke bjeffer under lek med mennesker, men kan boffe litt hvis en lekekamerat er litt for treig til å komme i gang/tar seg en pause. Har også hatt Stor Puddel, Irsk Ulvehund og Gordon Setter, som ikke har bjeffet noe særlig når de har vært løse/lekt, og en Mellompuddel som bjeffet litt under lek. Tror det er svært individuelt og sikkert også litt raseavhengig. Er mange grunner til å bjeffe i slike settinger. De vil si at "her er jeg", "jeg er så gira/lykkelig for å være løs", "se her hva jeg gjør/har funnet", "skynd deg/kom igjen", "hold avstand" etc. Hvis bjeffingen er et problem så må du finne ut hvorfor hunden bjeffer, og ta tak i det. 😊 Anonymkode: 3a94c...dc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #3 Del Skrevet 11. oktober 2024 Ingen av mine hunder har bjeffet under lek og jeg har hatt både spaniels, settere, staff, bulldog og en retriever. Det var mest lyd i retrieverne, de bjeffet for det meste, men ikke kronisk under lek. De liker å løpe og da holder de kjeft. Ellers kan du forvente mye lyd. Spaniels på nr 2 av min liste. Anonymkode: 2519f...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #4 Del Skrevet 11. oktober 2024 belger og jack rusel, ingen av de bjeffer noe særlig i lek Anonymkode: 420dc...c55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #5 Del Skrevet 11. oktober 2024 Shetland sheepdog. Men de bjeffet hele tiden for et eller annet, men også under lek ja, for da ble de så ivrige. Naboene ble litt lei av det... Anonymkode: 82461...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #6 Del Skrevet 11. oktober 2024 Spaniel. Bjeffer omtrent aldri. Anonymkode: 42138...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #7 Del Skrevet 11. oktober 2024 Mellompuddel, bjeffer verken under lek eller generelt. Anonymkode: cd74c...cf1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #8 Del Skrevet 11. oktober 2024 Har eid mops, shar pei, saluki, curly coated retriever og leonberger. Utav disse rasene var det kun salukien som lagde bjeffelignende lyder under lek. Resten er mer tannfekting og lekeknurr. Anonymkode: 496b5...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #9 Del Skrevet 11. oktober 2024 Men skal nevnes at jeg tillater ikke unødvendig lyd. Hundene mine er med andre ord trent til å holde kjeft og kun bjeffe når det virkelig er noe. Anonymkode: 496b5...b29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #10 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spaniel. Bjeffer omtrent aldri. Anonymkode: 42138...5a8 Hvilken da? Springeren har mye lyd i seg. Anonymkode: 2519f...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #11 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvilken da? Springeren har mye lyd i seg. Anonymkode: 2519f...973 Jaktcocker. Anonymkode: 42138...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #12 Del Skrevet 11. oktober 2024 Basenji. De bjeffer ikke under lek, men de bjeffer aldri, så det er ikke spesielt overraskende. Ja, det er normalt for hunder å bjeffe under lek. Noen hunder gjør det mer enn andre. Noen raser har større anlegg for å bjeffe når de er oppspilte og glade, eller når de er frustrerte fordi lekekameraten ikke er like ivrig i leken. Det varierer veldig fra rase til rase, og individ til individ. Blir det overdrevent mye bjeffing under lek, så kan det være en indikasjon på at leken ikke er så flott for hunden eller lekekameraten. Da bør man vurdere om hunden er alt for varm i hodet og bør få hjelp til å roe ned, eventuelt legge inn korte pauser i leken. Anonymkode: 9b961...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå