Gå til innhold

Noen som har sluttet som operasjonssykepleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler hver dag at valget er så feil. Passer meg ikke i det hele tatt. Samtidig føles det som at jeg er den eneste og at alle trives såååå godt. Tør nesten ikke si det høyt. Dere som har sluttet- hvorfor? Og hva jobber du med nå? Angrer du? Problemet er at det er vanskelig å komme inn i det igjen om man slutter….

Anonymkode: 9e294...d88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sluttet og slutte, de har gått over til andre jobber som krever kompetansen, dvs medisinske firma og UH-sektoren. En av kollegene mine som ikke trivdes begynte på en kirurgisk poliklinkk, og liker det veldig godt. Små inngrep, kun lokalbedøvelse og absolutt ingenting akutt av noe slag. Hun taklet ikke stor kirurgi og akutte pasienter, og har funnet sin nisje. Kan bytte av fagfelt være aktuelt?

Anonymkode: e9a73...b7e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja det kan være aktuelt det. Jeg blir bare så lei av å være håndlanger. At alt er så syyyykt nøye, jeg skjønner og vet det må være det, men at det er halleluja hver gang man nærmer seg 20 cm det som er usterilt. Kjedelig på lange inngrep. Varmt med bly… 

Skrevet

Kan du fortelle litt om hva du ikke liker? Blyfrakker, turnus, lite pasientkontakt…?

Jeg trives veldig godt etter noen år i yrket, men følte det var tungt i starten. Stor forskjell på avdeling/inngrep og kollegaer, så kanskje verdt å skifte plass fremfor yrke?

Skrevet
anonymLala skrev (Akkurat nå):

Kan du fortelle litt om hva du ikke liker? Blyfrakker, turnus, lite pasientkontakt…?

Jeg trives veldig godt etter noen år i yrket, men følte det var tungt i starten. Stor forskjell på avdeling/inngrep og kollegaer, så kanskje verdt å skifte plass fremfor yrke?

Lite pasientkontakt. At alt er veldig teknisk, alt er så nøye, det er et sånn hierarki der inne. Tunge leiringer.All erfaring etter mange år som sykepleier spiller ingen rolle. Savner å observere, vurdere, gjøre tiltak. 
Når det er sagt synes jeg anestesi også virker veldig kjedelig, så kanskje livet inne på en stue ikke er noe for meg.. 

Skrevet

Hørtes ut som du jobber med ortopedi, det er veldig tungt, ville forsøkt å bytte fagfelt. Jeg liker heller ikke ortopedi, men syns gastro og plastikk er veldig kjekt. Men det er klart det må være nøye, det handler jo om pasientsikkerhet. Når man er erfaren gjør man alt det uten å tenke over det, noe som gjør at jeg lurer på om du er ganske ny? Hvis du savner pasientkontakt ville jeg definitvt forsøkt poliklinikk, såravdeling på legevakt eller dagkirurgi med småinngrep.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor har man på seg blyfrakk?

Anonymkode: a51f0...cac

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor har man på seg blyfrakk?

Anonymkode: a51f0...cac

Unngå røntgenstråling. 

Anonymkode: 8fde4...27b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lite pasientkontakt. At alt er veldig teknisk, alt er så nøye, det er et sånn hierarki der inne. Tunge leiringer.All erfaring etter mange år som sykepleier spiller ingen rolle. Savner å observere, vurdere, gjøre tiltak. 
Når det er sagt synes jeg anestesi også virker veldig kjedelig, så kanskje livet inne på en stue ikke er noe for meg.. 

Anestesi gjør jo mye av det du savner da. 

Anonymkode: 8fde4...27b

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 10.02):

Hiearkiet på operasjon kan være forferdelig ja, enig der. Jeg tror både det og pasientkontakt er bedre på f eks dagkirurgiske avdelinger, evnt poliklinikk? Ofte våkne pasienter som opereres og små inngrep. Vil tro en jobber tettere med kirurg/anestesi enn på en stor operasjonsavdeling, og blir bedre kjent. 

jeg hatet for øvrig OT om det er der du er. Tror det er en sånn plass du enten liker eller ikke kan fordra. Ville uansett byttet nå om du mistrives der du er, så gitt det et par år.

Endret av anonymLala
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 9.50):

Ja det kan være aktuelt det. Jeg blir bare så lei av å være håndlanger. At alt er så syyyykt nøye, jeg skjønner og vet det må være det, men at det er halleluja hver gang man nærmer seg 20 cm det som er usterilt. Kjedelig på lange inngrep. Varmt med bly… 

Dersom du ikke forstår viktigheten av å ha 100 % oversikt over kirurgiske instrumenter og MTU, eller hvorfor det å opprettholde et sterilt felt er kritisk viktig for å unngå rådyre pasientinfeksjoner, så er ikke operasjonsstua stedet du bør være på. For all del, hvis du kun er på orto så skjønner jeg at det kan bli kjedelig, men de aller fleste operasjonssykepleiere jobber på tvers av fagseksjoner med mindre de er veldig ferske.

AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 23.09):

Sluttet og slutte, de har gått over til andre jobber som krever kompetansen, dvs medisinske firma og UH-sektoren. En av kollegene mine som ikke trivdes begynte på en kirurgisk poliklinkk, og liker det veldig godt. Små inngrep, kun lokalbedøvelse og absolutt ingenting akutt av noe slag. Hun taklet ikke stor kirurgi og akutte pasienter, og har funnet sin nisje. Kan bytte av fagfelt være aktuelt?

Hva er UH-sektor?

Anonymkode: 843af...db9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er UH-sektor?

Anonymkode: 843af...db9

Universitet og høyskole

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...