Gå til innhold

Noen som har sluttet som operasjonssykepleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler hver dag at valget er så feil. Passer meg ikke i det hele tatt. Samtidig føles det som at jeg er den eneste og at alle trives såååå godt. Tør nesten ikke si det høyt. Dere som har sluttet- hvorfor? Og hva jobber du med nå? Angrer du? Problemet er at det er vanskelig å komme inn i det igjen om man slutter….

Anonymkode: 9e294...d88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sluttet og slutte, de har gått over til andre jobber som krever kompetansen, dvs medisinske firma og UH-sektoren. En av kollegene mine som ikke trivdes begynte på en kirurgisk poliklinkk, og liker det veldig godt. Små inngrep, kun lokalbedøvelse og absolutt ingenting akutt av noe slag. Hun taklet ikke stor kirurgi og akutte pasienter, og har funnet sin nisje. Kan bytte av fagfelt være aktuelt?

Anonymkode: e9a73...b7e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja det kan være aktuelt det. Jeg blir bare så lei av å være håndlanger. At alt er så syyyykt nøye, jeg skjønner og vet det må være det, men at det er halleluja hver gang man nærmer seg 20 cm det som er usterilt. Kjedelig på lange inngrep. Varmt med bly… 

Skrevet

Kan du fortelle litt om hva du ikke liker? Blyfrakker, turnus, lite pasientkontakt…?

Jeg trives veldig godt etter noen år i yrket, men følte det var tungt i starten. Stor forskjell på avdeling/inngrep og kollegaer, så kanskje verdt å skifte plass fremfor yrke?

Skrevet
anonymLala skrev (Akkurat nå):

Kan du fortelle litt om hva du ikke liker? Blyfrakker, turnus, lite pasientkontakt…?

Jeg trives veldig godt etter noen år i yrket, men følte det var tungt i starten. Stor forskjell på avdeling/inngrep og kollegaer, så kanskje verdt å skifte plass fremfor yrke?

Lite pasientkontakt. At alt er veldig teknisk, alt er så nøye, det er et sånn hierarki der inne. Tunge leiringer.All erfaring etter mange år som sykepleier spiller ingen rolle. Savner å observere, vurdere, gjøre tiltak.