AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #1 Del Skrevet 10. oktober 2024 Hei. Jeg leier en leilighet (sokkelleilighet) på 60 kvadrat til 13.000 i mnd. Ikke inkl noe. Jeg er alenemor og bor her med sønnen min. Har en kjæreste og vi har vært kjærester i litt over ett år nå og tenkte vi skulle prøve å bo sammen. Det jeg lurer på er om jeg har lov til å ha kjæresten min her. Om huseier kan eller har rett til å sette opp husleien om han flytter inn. Går en utleiekontrakt ut på pris i forhold til størrelse og antall soverom osv.. eller på hvor mange som bor her? Kanskje ett litt dumt spørsmål, men har faktisk ikke tenkt på dette før nå som det har blitt aktuelt at han flytter inn hos meg. Men er litt usikker på om jeg skal INFORMERE utleier om at «kjæresten min flytter inn» eller om jeg skal SPØRRE om det er greit at «kjæresten flytter inn» vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem her. 😅 Anonymkode: d3663...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkSolsikke Skrevet 10. oktober 2024 #2 Del Skrevet 10. oktober 2024 Du bør spørre huseier, ihvertfall nevne det for han, for det er hans rett til å vite hvor mange som bor i boligen. Han kan også Øke prisen på strøm/vann, hvis du betaler husleie inklusiv dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #3 Del Skrevet 10. oktober 2024 https://www.huseierne.no/alt-om-bolig/leie-ut-bolig/under-utleie/opptak-i-husstand-og-fremleie/ Anonymkode: 1370f...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #4 Del Skrevet 10. oktober 2024 FrkSolsikke skrev (1 minutt siden): Du bør spørre huseier, ihvertfall nevne det for han, for det er hans rett til å vite hvor mange som bor i boligen. Han kan også Øke prisen på strøm/vann, hvis du betaler husleie inklusiv dette. Ok. Jeg betaler strøm selv. Men varmtvann er det nok han som står for. Anonymkode: d3663...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå