AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #1 Skrevet 10. oktober 2024 Hva tenker dere om det? Når man jobber turnus er det vanlige 35,5 timer i uka og det er stort sett ganske jevnt fordelt med vakter hver uke. I en fulltidsstilling jobber man som regel 5 vakter i uka jevnt over hele året. Nå et det flere og flere steder som tester ut langvakter og medleverturnus. Hva er fordelene og ulempene? For min egen del kunne jeg gjerne tenke meg å bare jobbe lange vakter, gjerne 14 timer i døgnet, hvorfor er det så mange steder det er umulig? Det ville jo vært mulig at bare de som vil jobbet doble vakter og så kan de som vil fortsette med korte vakter? Men det virker som om det må være alle eller ingen.. Anonymkode: 90112...6cd
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #2 Skrevet 19. oktober 2024 Ikke så lett når du er den eneste som ønsker dette, med mindre dere er flere som kan gå til sjefen og spørre. Om man jobber 14 timer så passer jo det sånn sett med nattevakt på 10 timer. På min gamle arbeidsplass hadde de begge deler, de hadde rene nattevaktsstillinger på 10 timer, også hadde de langvakter også hadde de vanlige vakter på 7.5. De som jobbet langvakter hadde hver 4 helg, mens de med vanlige vakter på 7.5 jobbet hver 3 helg. Det var litt av et styr dersom noen ble syke på en langvakt. Kunne du tenkt deg å jobbe natt da? Selv gjør jeg det, og starter kl 22, jobber til 07.30. Så er jo ikke så lang vakt som du beskriver, men jeg har jo flere timer pr vakrt som gir mer fri, samt mye bedre betalt. Jeg stortrives. Anonymkode: 1c831...aa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå