Gå til innhold

Betale 1000 kroner for julebord - hadde dere gjort det?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jobben planlegger julebord. Sjefen har foreslått et sted hvor man får mat + drikke til maten og underholdning/musikk på kvelden. Drikke utover må man betale selv.

Inngangen kommer på 1000 kroner per person, pluss evt. drikke. Jeg foreslo at vi heller kunne dra ut og spise på restaurant, men sjefen mener at det fort blir like dyrt. For min del er jeg fornøyd med mat + en øl eller 2, så for min del hadde det ikke blitt like dyrt. Og jeg mener at det er en prinsipp-sak. Hvorfor betale 1000 kroner for å være med kolleger på fritiden, som man er mye med ellers? Jeg er heller ikke så veldig fan av å være med kolleger på fritiden fra før, så jeg klarer meg fint uten julebord. Jeg pleier å være med allikevel, men i år kommer jeg til å droppe det om jeg må betale 1000 kroner.

Er ikke dette veldig drøyt? De siste årene har jobben spandert julebord, men i år må vi betale selv.

Anonymkode: 8912a...8df

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er maten inkl i de 1000 kr? Var ute og spiste på restaurant til julebord i fjor, og betalte 1200 for mat og drikke (bare en drink, ett glass vin og en dessertvin) da menyen i seg selv kom på sånn 800 kr med middag og dessert. Så ja, det blir vel fort det samme å gå ut og spise alle sammen.

Anonymkode: 2e1ff...009

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde jeg ikke gjort da jeg ikke har råd til slikt og jeg drikker heller ikke alkohol.

Anonymkode: 809ef...cbf

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis du ikke liker og  henge med kollegaene dine på fritiden burde ikke delta. Jeg skjønner ikke hvordan forslaget ditt hadde billigere egentlig, iallefall ikke for de fleste. 

ja, jeg hadde gjort det- altså betalt 1000 kr for det julebordet du beskriver . Nå liker jeg og henge med kollegaene mine og synes julebord er gøy. 

Anonymkode: 27fc5...99d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg hadde ikke gjort det. Tiden jeg har til rådighet utenom jobb, faste aktiviteter og plikter med barna osv er såpass begrenset at jeg ikke ønsker å BETALE for å være med kollegaer på fritiden min når jeg kan gjøre det jeg aller helst vil; være hjemme å kose meg med familien. 

sosiale tiltak, påtvingende festligheter etc i regi av jobb bør jobben betale for.

Anonymkode: 9e07d...e6d

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri klart å spise på restaurant for 1000 kr, så for meg hadde det blitt et klart billigere alternativ å gå ut på restaurant i privat regi av jobben. 

Synes det er en uting at sosiale tilstelninger på Jobb skal koste penger for arbeidstaker. Vi har alltid hatt gratis julebord, men i fjor måtte vi plutselig betale selv, og da droppet jeg det. Vi har det veldig gøy sammen, men det ble prinsipp. (Det var mange som droppet det) 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke gjøre det sånn at man betaler julebordpris for mat + mineralvann, og så betaler hver for det de vil ha av alkohol utenom? Ikke sikkert det blir billigere til sammen for de som vil drikke, men en bedre måte å prise på. Ikke alle vil eller kan drikke.

Anonymkode: 49b38...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler folk for å delta på julebord? Jeg har aldri jobbet en plass der ikke firmaet spanderte julebordet, så det visste jeg ikke var en greie! Og aldri i livet om jeg hadde brukt 1000 kroner på å se på kolleger drikke, det kan jeg gjøre gratis ellers i året.

Anonymkode: f140e...edd

• Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg virkelig ikke er innafor. Og jeg spiser ofte sammen med kollegaer, men ikke til så dyr pris. 

Jeg jobbet et sted hvor vi ikke fikk julebord dekket noen år. Da hadde vi julelunsj hvor alle tok med en rett. 

Har vært på Waldemar salong med jobben på julebord. Hadde IKKE betalt for det i privat regi 

Anonymkode: bfee4...4b4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men så har ikke jeg vært på julebord på mange år. Blir invitert av jobb hvert år, men for meg betyr det å bruke en helg på det i en ellers travel førjulstid... så prioritert det aldri!

Anonymkode: 155c8...d1d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg ikke gjort. Men jeg ikke så veldig sosial av meg heller 😄

Anonymkode: 9f37c...0c9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke deltatt. Jeg er ikke spesielt glad i julebord og gidder ikke bruke penger på det. 

Anonymkode: a2a0f...9a1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri i livet om jeg hadde betalt TUSEN KRONER for å henge med kollegaer. 2-300 kr maks. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Betaler folk for å delta på julebord? Jeg har aldri jobbet en plass der ikke firmaet spanderte julebordet, så det visste jeg ikke var en greie! Og aldri i livet om jeg hadde brukt 1000 kroner på å se på kolleger drikke, det kan jeg gjøre gratis ellers i året.

Anonymkode: f140e...edd

Det blir mer og mer vanlig. Også i private firmaer, mange sliter. 
ja, folk som jobber i kommunen o.l. har vel alltid betalt for og delta på julebord . 

Anonymkode: 27fc5...99d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri opplevd å måtte betale for julebord men jeg hadde sikkert gjort det. Jeg elsker å være med kollegaene mine, flere av dem er nære venner og vi har de sinnsykt morsomt sammen 🫶🏻

Hadde forøvrig foretrukket å ta en heisakveld med øl og pizza og kanskje en bytur da, men 🤪

Anonymkode: ec23e...a2b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...