AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #1 Skrevet 10. oktober 2024 Jeg har en negativ tanke som ødelegger livskvalitet for meg. Jeg tenker at jeg ikke kommer til å kunne få et forhold med en jeg ønsker å være sammen med. En jeg har sterke følelser for. Denne tanken sitter dypt og jeg trur på den. Er det noen som har tips om noen teknikker for å snu denne tanken. Og faktisk begynne å tro på at jeg kan oppleve et gjensidig kjærlighetsforhold? Anonymkode: 99452...f27
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #2 Skrevet 10. oktober 2024 Du behøver ikke tro på at det kommer til å skje, men du kan velge å tro på noe som faktisk er sant, at du ikke kan vite sikkert hva som kommer til å skje i fremtiden. Det kan like gjerne gå godt som dårlig. Anonymkode: dcc4b...bb3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #3 Skrevet 10. oktober 2024 Er du klarsynt i den grad at du kan livnære deg av det som jobb? Hvis ikke så er det bare å droppe å tro at du vet Vær åpen. Anonymkode: 92be0...5fc 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #4 Skrevet 10. oktober 2024 Ønsker bare å være positivt innstilt. At når jeg møter en så kan det faktisk gå. Skjønner jeg ikke kan vite, men ønsker å ha håpet og trua. Anonymkode: 99452...f27
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #5 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ønsker bare å være positivt innstilt. At når jeg møter en så kan det faktisk gå. Skjønner jeg ikke kan vite, men ønsker å ha håpet og trua. Anonymkode: 99452...f27 Det å akseptere og innse at man ikke kan vite er jo å åpne en dør inn til det å være positivt innstilt, tenker jeg. Siden man ikke vet at det vil gå dårlig kan man like gjerne tro at det kan gå bra. Når det er sagt så er det normalt å kjenne på litt usikkerhet rundt dette med romantisk interesse fra andre. Det er jo det som er så spennende. Du kan selv velge hva du ønsker å tro på. Tenker at det er fint å ha trua! Det er lite å tape på det, bare noe å vinne. Anonymkode: dcc4b...bb3 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #6 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ønsker bare å være positivt innstilt. At når jeg møter en så kan det faktisk gå. Skjønner jeg ikke kan vite, men ønsker å ha håpet og trua. Anonymkode: 99452...f27 Er du glad og positiv... Så vil du tiltrekke deg flere... Anonymkode: 436ab...86a
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #7 Skrevet 11. oktober 2024 Det finnes jo konkrete metoder man kan bruke, som i kognitiv terapi. Du kan lage et skjema hvor du skriver ned tanken din, hvilke følelser og handlinger den fører til og så hvilke tanker som kan være andre muligheter som du heller ønsker å fokusere på. Personlig synes jeg ikke noe om den metoden. Når jeg får uønskede tanker sier jeg til meg selv «det som skjer, det skjer», «ja, det kan skje» eller noe lignende, og bare øver på å la tanken fly gjennom hodet og ut igjen. Går jeg i diskusjon eller prøver å kvitte meg med dem ender jeg bare i en voldsom spiral, som uansett ikke fører til noe positivt, det er bare slitsomt. Anonymkode: b9a40...14e 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #8 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er du glad og positiv... Så vil du tiltrekke deg flere... Anonymkode: 436ab...86a Men er du ærlig og sårbar vil du tiltrekke deg færre, men riktige Anonymkode: b9a40...14e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #9 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har en negativ tanke som ødelegger livskvalitet for meg. Jeg tenker at jeg ikke kommer til å kunne få et forhold med en jeg ønsker å være sammen med. En jeg har sterke følelser for. Denne tanken sitter dypt og jeg trur på den. Er det noen som har tips om noen teknikker for å snu denne tanken. Og faktisk begynne å tro på at jeg kan oppleve et gjensidig kjærlighetsforhold? Anonymkode: 99452...f27 Du bestemmer selv om du vil gå inn i et forhold så premisset her er at du har sterke følelser. Så her sier du at du kun vil være sammen med noen om du finner det du leter etter. Hvis man har dårlige erfaringer fra tidligere er det lett å gå inn i negative spor fordi det er det du kjenner til. Du skriver at du ønsker gjensidig kjærlighet. Det er jo også et premiss for forhold. Så egentlig har du bare sannsynligvis brent deg eller gjort deg noen erfaringer og nå vet du mer hva du ser etter og vil ha. Egentlig synes jeg det høres ut som et godt utgangspunkt for å finne det. Ellers virker det litt som om du burde jobbe litt med egen selvfølelse, gjøre ting som bygger deg opp. Lære deg at det ikke er så farlig om ikke alle liker deg sånn at du er litt lettere og mindre stresset på vei inn i et forhold. Jeg vet det høres rart ut for å finne den man vil være med er jo stort. Men veien dit, datingen, er ikke det. Det er bare møter og at man finner ut mer hva man selv vil og hvem andre er. Anonymkode: 4dbbe...942
Gjest LoneZone Skrevet 11. oktober 2024 #10 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det noen som har tips om noen teknikker for å snu denne tanken. Og faktisk begynne å tro på at jeg kan oppleve et gjensidig kjærlighetsforhold? Anonymkode: 99452...f27 Prøv å spør deg selv om hvor realistisk det er å ta det standpunktet. Har du hold for å godta en sånn påstand? Er det forsvarlig å tro at INGEN er i stand til å elske deg for den du er? Kjenner ikke til det spesifikke tilfellet men det er generelt sett ikke rasjonelt å tro at ingen vil kunne gi deg gjensidig kjærlighet. Snakk til deg selv som du ville snakket til en venn i samme situasjon. Tror ikke du ville sagt deg enig når de sier at ingen vil elske dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå