Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Selvfølgelig skal det anmeldes, men det handler jo ikke om at brukerne skal straffes men at det skal registreres i systemet for fremtiden i tilfelle sykebil, Hjemmesykepleie eller annet personell må rykke ut uten å kjenne personen. I slike tilfeller vil en slik anmeldelse flagges i systemet hos amk slik at utrykningen får beskjed om hva de har i vente og de kan vurdere om det er behov for politi assistanse. Det du derimot foreslår er helt uansvarlig.

Anonymkode: 6ed6d...8f5

Anmeldelser for vold flagges ikke hos amk automatisk. Det må registreres manuelt, og vold mot helsepersonell kan registreres uten at det foreligger anmeldelse. 

Anonymkode: f9b64...8e0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Som sagt, det er flere grunner til at dette ikke er hensiktsmessig. Jeg ønsker ikke drøfte dem her, det poengterer jeg. Det jeg spør om er følgende:

Arbeidsgiver sier de må anmelde fordi dette er nedfelt i bedriftens retningslinjer. De krever bruke våre fulle navn. Har de lov til det? 

Anonymkode: cd239...f0d

Kommuneadvokaten i min kommune vurderer det i hvert fall slik og arbeidsgiver anmelder (med navn på de som er utsatt for vold og/eller trusler).

Anonymkode: a6199...909

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Stockholm-syndrom?

Anonymkode: 9a4b8...32c

Klarer du virkelig ikke å se tilfeller der konsekvensene kan bli alvorlige av å få navnet sitt involvert i en sak?

Selv var jeg nylig bisitter i vitneavhør. Jeg nektet å oppgi mitt navn og brukte kun ansatt-id. 

Ved et tidligere tilfelle ble navnet mitt inkludert i en sak. Det endre med at jeg bevæpnet meg og måtte etter råd fra politiet varsle alle naboer, få nytt telefonnummer, stenge sosiale medier, følge og hente barna mine til og fra skolen osv osv.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja, det kan de og det håper jeg de gjør. For selv om du ikke ønsker diskusjon rundt det synes jeg du er virkelig heldig som jobber et sted som tar vold mot ansatte seriøst. 

Anonymkode: e249d...c0a

Det er kjempebra at arbeidsgivere tar vold på alvor, absolutt. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Selvfølgelig. Hvem som helst kan anmelde hva som helst selv om de selv ikke er fornærmede. 

Blir det etterforsket, vil jo politiet legge vekt på hva du sier.

Da kan du jo oppgi denne hemmelige og ekstremt gode grunnen til at det ikke burde anmeldes og få saken henlagt.

Anonymkode: 20bfc...1df

Du verden for et svar, det er kanskje slik en må regne med på et forum som dette. Jeg holder tilbake informasjon for å ikke avsløre for mye ang personen, vedk er lett gjenkjennelig. Selv om jeg ber om at tråden holdes til det jeg spør om blir det altså en lang debatt om anmeldelse eller ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Klarer du virkelig ikke å se tilfeller der konsekvensene kan bli alvorlige av å få navnet sitt involvert i en sak?

Selv var jeg nylig bisitter i vitneavhør. Jeg nektet å oppgi mitt navn og brukte kun ansatt-id. 

Ved et tidligere tilfelle ble navnet mitt inkludert i en sak. Det endre med at jeg bevæpnet meg og måtte etter råd fra politiet varsle alle naboer, få nytt telefonnummer, stenge sosiale medier, følge og hente barna mine til og fra skolen osv osv.

Takk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kommuneadvokaten i min kommune vurderer det i hvert fall slik og arbeidsgiver anmelder (med navn på de som er utsatt for vold og/eller trusler).

Tusen takk.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Sciurus, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...