AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #81 Del Skrevet 13. oktober 2024 Gregarious skrev (27 minutter siden): "Nok penger" er like subjektivt som "rikdom", det er uansett snakk om så mye at det ikke er til begrensing i livet ditt. Dette er det forsket på. Sjekk det selv før du kommer med påstander. Anonymkode: 878fb...d61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #82 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg brydde meg om hva en kvinne ønsket: Resultat: ble dumpet. Dessverre kan man ikke høre på kvinner når det gjelder hva kvinner vil ha for de vet det ikke selv engang. Hvorfor skal man høre på en fisk om hvordan fange fisk. Det er bedre å høre på fiskeren. Anonymkode: d97f2...705 Vi lever da enda i en verden med fri vilje og hvor vi er levende i stadig endring med flyktige føelsler. Å bli en liker person er ikke en garanti at du bestandig skal bli likt, da det er så komplisert. Anonymkode: 72301...28c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #83 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg brydde meg om hva en kvinne ønsket: Resultat: ble dumpet. Dessverre kan man ikke høre på kvinner når det gjelder hva kvinner vil ha for de vet det ikke selv engang. Hvorfor skal man høre på en fisk om hvordan fange fisk. Det er bedre å høre på fiskeren. Anonymkode: d97f2...705 Kan også avsløre at jeg ikke liker noen av menne som påstår hvordan å få damer. Det er ironisk nok mennene jeg liker aller minst og tenker de er hensynsløse, kortenkte, maktsyke, oppmerksomhetssyke, usikker mennesker som elsker å påvirke. Eller bare rett og slett løgnere som søker ligg og bare det, å liker ikke dem heller. Anonymkode: 72301...28c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 13. oktober 2024 #84 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er det forsket på. Sjekk det selv før du kommer med påstander. Anonymkode: 878fb...d61 Ja det er forsket på og ja jeg har sjekket det, det har åpenbart ikke du. Eldre forskning sa at en trengte bare "nok" 700-800 tusen, men nyere forskning har tilbakevist dette. Lykke forsetter å øke uten å avta. Money and Happiness: Extended Evidence Against Satiation | Happiness Science (happiness-science.org) Does Money Buy Happiness? Actually, Yes (forbes.com) Does more money correlate with greater happiness? | Penn Today (upenn.edu) Yes, money can buy happiness — the more wealth you have, the happier you get, research finds. - CBS New "Sjekk det selv før du kommer med påstander. " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #85 Del Skrevet 13. oktober 2024 Gregarious skrev (1 minutt siden): Ja det er forsket på og ja jeg har sjekket det, det har åpenbart ikke du. Eldre forskning sa at en trengte bare "nok" 700-800 tusen, men nyere forskning har tilbakevist dette. Lykke forsetter å øke uten å avta. Money and Happiness: Extended Evidence Against Satiation | Happiness Science (happiness-science.org) Does Money Buy Happiness? Actually, Yes (forbes.com) Does more money correlate with greater happiness? | Penn Today (upenn.edu) Yes, money can buy happiness — the more wealth you have, the happier you get, research finds. - CBS New "Sjekk det selv før du kommer med påstander. " Mer penger hadde gjort meg glad. Mye eldre mann i senga derimot..nei. Anonymkode: 72301...28c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #86 Del Skrevet 14. oktober 2024 Gregarious skrev (5 timer siden): Vist du henviser til forelskelse så er disse komplekse følelsene kjemiske stoffer i hjernen din som forsvinner etter en tid. Mens det du kaller "enkel komfort" altså rikdom korrelerer med bedre helse, lykke, stabilitet, redusert stress, vesentlig større frihet og muligheter. Så hva som er "enkelt" er ikke så lett. Nei; jeg snakker om tilknytning som ikke forsvinner. Alle våre følelser har en kjemisk komponent, også 40+ år gammel kjærlighet. Penger/mangel på gjeld korrelerer med stress/helse fram til et visst punkt. Det punktet ligger ikke først i riking-/og gold digger-klassen men oppnås mye før. Anonymkode: cbd06...db0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #87 Del Skrevet 14. oktober 2024 Gregarious skrev (3 timer siden): Eldre forskning sa at en trengte bare "nok" 700-800 tusen, men nyere forskning har tilbakevist dette. Lykke forsetter å øke uten å avta. Money and Happiness: Extended Evidence Against Satiation | Happiness Science (happiness-science.org) Does Money Buy Happiness? Actually, Yes (forbes.com) Does more money correlate with greater happiness? | Penn Today (upenn.edu) Yes, money can buy happiness — the more wealth you have, the happier you get, research finds. - CBS New "Sjekk det selv før du kommer med påstander. " Det virker rimelig at amerikanere trenger et mye høyere formue- og inntektsnivå før de føler en basal trygghet som i Norge er bakt inn i velferdsstaten. Anonymkode: cbd06...db0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 14. oktober 2024 #88 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei; jeg snakker om tilknytning som ikke forsvinner. Alle våre følelser har en kjemisk komponent, også 40+ år gammel kjærlighet. Penger/mangel på gjeld korrelerer med stress/helse fram til et visst punkt. Det punktet ligger ikke først i riking-/og gold digger-klassen men oppnås mye før. Anonymkode: cbd06...db0 Tilknytning er ikke på noe måte avhengig av fysisk tiltrekning, så den er like oppnåelig for dette hypotetiske partnerskapet. Om du leser linkene jeg la inn ovenfor så ser du at dette "platået" er tilbakevist i forskning, en ser nå at korrelasjonen forsetter uten å avta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 14. oktober 2024 #89 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det virker rimelig at amerikanere trenger et mye høyere formue- og inntektsnivå før de føler en basal trygghet som i Norge er bakt inn i velferdsstaten. Anonymkode: cbd06...db0 Selv om vi har noe innbakt sikkerhet i Norge så har allikevel formue ekstremt mye å si. Når en også ser at vi i praksis ikke lenger har et effektivt offentlig helsevesen så viser det hvor landet er på vei. Allerede i dag er din prognose i mange alvorlig sykdomstilfeller dårligere om en ikke har mulighet til å kjøpe seg fri fra køen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #90 Del Skrevet 14. oktober 2024 Gregarious skrev (6 timer siden): Selv om vi har noe innbakt sikkerhet i Norge så har allikevel formue ekstremt mye å si. Når en også ser at vi i praksis ikke lenger har et effektivt offentlig helsevesen så viser det hvor landet er på vei. Allerede i dag er din prognose i mange alvorlig sykdomstilfeller dårligere om en ikke har mulighet til å kjøpe seg fri fra køen. Å da mener du vi heller skal gifte oss med gamle menn enn å stemme, jobbe for at helsesystemet ikke blir verre? Hvor er forbedrings ånden? Anonymkode: 72301...28c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 14. oktober 2024 #91 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å da mener du vi heller skal gifte oss med gamle menn enn å stemme, jobbe for at helsesystemet ikke blir verre? Hvor er forbedrings ånden? Anonymkode: 72301...28c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #92 Del Skrevet 14. oktober 2024 Gregarious skrev (44 minutter siden): Stråmannen er 15 meter høy og har på seg en t- skjorte hvor det med blokkbokstaver står: Jeg vil ha ei ung trofé kone. Anonymkode: 72301...28c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #93 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 23.14): Så meningsløst det er å kaste bort det ene livet man har på noe som ikke er ekte kjærlighet. En snill kvinne på omtrent min alder som liker meg for den jeg er, ikke hva jeg har eller ikke har, det er det som skaper ekte lykke. Jeg misunner ikke akkurat disse rike kjekkasene i Hollywood heller, der de fleste ikke er i stand til å danne skikkelige menneskelige relasjoner. Noe har gått feil på veien når en fyr på 60 liksom klarer å finne en god match i noen på 25. Jeg vet ikke om det er mest patetisk eller trist, men jeg er glad det ikke er meg. Anonymkode: e8d03...7e4 Enig med deg. Jeg ser flere menn i tråden skrive om sine formuer, og da skulle de visstnok legge lista lavere på Tinder, eller hvor det er de holder til, for å trekke damer i 20-årene. Men, hva skal de med disse småjentene? Er det kun for å ligge med dem en kort periode? Alle skjønner at småungen ikke kommer til å bli kona til 50-åringen fra Tinder. Sitte i familieselskap sammen med barna hans, som er jevngamle, og sammen med egne foreldre som er på samme alder som kjæresten. Alle forstår at dette er tåpelig, og fryktelig dumt. At det finnes noen barnslige og litt "enkle" damer som fjaser rundt etter eldre mannfolk på grunn av pengene, det vet vi jo, de damene har alltid vært der gjennom tidene. Hvis jeg var mann ville jeg ikke sett to ganger på den type kvinner, de finnes ikke attraktive. De er tomme skall. Det finnes massevis av flotte damer som har integritet, og som ønsker seg en god livsledsager som de kan dele gode og dårlige tider sammen med. En god venn og kjæreste. Det er rart at såpass mange menn ser ut til å glemme at damer i 2024 tjener bra med penger selv. Vi har generelt høy utdanning, og trenger ikke løpe etter en vi ikke finner tiltrekkende. Menn har så mange rare ideer. Hvis de blir dumpet av en dame, da er det fordi dama ikke vet hva hun vil, hun er visst kun ute etter penger, alle slags rare forklaringer. Kanskje han ble dumpet fordi hun mistet følelsene for ham? Fordi han hadde en personlighet der han ikke er i stand til å gå i seg selv, og se at han også kunne gjort noe annerledes? For den type menn vil det alltid være damas feil. Selv vandrer de feilfrie rundt på kloden. Du er ikke sånn. Blir like glad hver gang jeg ser en som deg. Anonymkode: dcd39...6ba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 14. oktober 2024 #94 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 18.58): Rike eldre menn får alltid de unge og vakre kvinnene, kvinnene blir skjemmet bort med dyre vesker, flyreiser, restaurantbesøk, spa. Ser ofte på Frogner at unge og pene damer i 20-årene finner seg rike eldre menn i 50 og 60-årene. De er ikke spesielt kjekke men rike. Hva tenker dere? Anonymkode: 4a6de...06a Jeg er hverken rik, gammel eller kjekk. Har forsåvidt ikke noe problem? Du må lete etter såkalte foto-modeller-i-din-liga.. For dem finnes serru.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #95 Del Skrevet 15. oktober 2024 Gregarious skrev (16 timer siden): Tilknytning er ikke på noe måte avhengig av fysisk tiltrekning, så den er like oppnåelig for dette hypotetiske partnerskapet. Forelskelsen er blant de tilstander som skaper tilknytning i et par. Man kan selvsagt få tilknytning på andre måter, feks i et vennskap. Anonymkode: cbd06...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #96 Del Skrevet 15. oktober 2024 Gregarious skrev (16 timer siden): Selv om vi har noe innbakt sikkerhet i Norge så har allikevel formue ekstremt mye å si. Når en også ser at vi i praksis ikke lenger har et effektivt offentlig helsevesen så viser det hvor landet er på vei. Allerede i dag er din prognose i mange alvorlig sykdomstilfeller dårligere om en ikke har mulighet til å kjøpe seg fri fra køen. Penger er alltid kjekt å ha, spesielt om man har tjent dem selv. Folk har en tendens til å skille seg fra syke ektefeller (og ta med pengene sine), og da spesielt menn fra svært syke damer. Anonymkode: cbd06...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #97 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Penger er alltid kjekt å ha, spesielt om man har tjent dem selv. Folk har en tendens til å skille seg fra syke ektefeller (og ta med pengene sine), og da spesielt menn fra svært syke damer. Anonymkode: cbd06...db0 Åh, damer forlater nok pleietrengende partnere de også, eller damer med nok penger sjøl styrer i utgangspunktet unna rike, gamle menn. Anonymkode: 1cd10...eb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 15. oktober 2024 #98 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Forelskelsen er blant de tilstander som skaper tilknytning i et par. Man kan selvsagt få tilknytning på andre måter, feks i et vennskap. Anonymkode: cbd06...db0 Ja det har absolutt en betydning, så en kan nok anta det tar lenger tid å bygge tilknytning uten forelskelse. Men en opplever da heller ikke de negative endringen som kommer når den forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #99 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 0.55): Mer penger hadde gjort meg glad. Mye eldre mann i senga derimot..nei. Anonymkode: 72301...28c Rik ung enke. Finne seg poolboy å forlyste seg og drikke vin inn i solnedgangen med arven? Ligge på rygg i mørket en gang i mnd. I et par år... Lukke øynene og tenke på konge og fedreland. Anonymkode: b60a3...b3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 15. oktober 2024 #100 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Penger er alltid kjekt å ha, spesielt om man har tjent dem selv. Folk har en tendens til å skille seg fra syke ektefeller (og ta med pengene sine), og da spesielt menn fra svært syke damer. Anonymkode: cbd06...db0 Ja det stemmer til dels, men nå er likevel slik at de fleste ikke skiller seg i møte med alvorlig sykdom, selv om dessverre noen gjør dette. Nå skal de sies at de er svært liten økning i skilsmisser etter alvorlig diagnose i Norge sammenlignet med eksempelvis USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå