AnonymBruker Skrevet 10. oktober #1 Del Skrevet 10. oktober Før trodde jeg at jeg var en god menneskekjenner, men begynner forstå det kanskje ikke stemmer. I de fleste forholdene jeg har hatt, så har det vært enorm forskjell på hvem de utgir seg for å være, og hvem de faktisk viser seg å være. I starten virket de som verdens snilleste og empatiske, for så å etterhvert vise ganske stygge sider. Et eksempel er en jeg var sikker på var en veldig god og snill dame, men når det ble slutt, så fikk jeg falsk anmeldelse, temmelig sykt. Og nå har det hendt igjen, et forhold er avsluttet på en ryddig måte, men herregud å slem og ond hun ble når hun skjønte det ikke var noen vei tilbake. Slikt gjør man ikke med en man påstår at en elsker Når jeg ser tilbake, så ser jeg ingen røde flagg før det har blitt sånn, så hvordan i all verden klare å sile ut slike kvinner?? Anonymkode: 04caf...d4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #2 Del Skrevet 10. oktober ..og dette har absolutt ingenting med deg selv å gjøre..? Anonymkode: 7eb99...b03 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #3 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ..og dette har absolutt ingenting med deg selv å gjøre..? Anonymkode: 7eb99...b03 Hvordan er det min feil om jeg blir behandlet dårlig? Det er da ikke min feil at ene eksen var så psyk at hun prøvde å få meg i trøbbel med politiet. Men tar på meg ansvaret for at jeg ikke klarte se tegnene før det var for sent Anonymkode: 04caf...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidhun Skrevet 10. oktober #4 Del Skrevet 10. oktober At man prøver å vise et glansbilde av seg selv i starten er jo ganske menneskelig, og vanlig på begge sider tenker jeg. Men så ekstremt som du beskriver, tenker jeg ikke er normalt. Det har jeg faktisk aldri hørt om. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 10. oktober #5 Del Skrevet 10. oktober Så hva anmeldte hun deg for på falskt grunnlag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 10. oktober #6 Del Skrevet 10. oktober Høres så klart merkelig ut at du har møtt på to sånne på rad ved første øyekast. Særlig hvis du er ryddig, tydelig og omtenksom rundt forhold og brudd selv. Men samtidig har jeg sett x antall ganger at enkelte kvinner er uheldige med mannen de velger gang på gang, så jeg tror absolutt man kan være uheldig! Virker som enkelte tiltrekker seg den typen partnere av en eller annen grunn. Jeg forstår ikke helt hva som gjør det. Alle mine ekser er faktisk ganske fine ekser å ha. En av dem er en narkoman som langer, men selv han er utrolig snill og real å forholde seg til som eks. Vanskelig å kunne si på kg hvordan du kan sile dem ut siden vi ikke har møtt de individene du har vært borti. Umulig for oss å si om det er noe man kan kjenne det igjen på i dem eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #7 Del Skrevet 10. oktober Når man har dårlig selvtillit så ignorerer man røde flagg og finner seg i dårlig oppførsel, så du bør jobbe med deg selv så du kan gjøre bedre valg i fremtiden. Anonymkode: 0f828...fce 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #8 Del Skrevet 12. oktober Mange mennesker er sånn, både kvinner og menn, de tåler ikke å bli avvist, og da kommer styggen frem i dem. Ingen vits å prøve og prate fornuft med de, bare å blokkere på alle kanaler med en gang de begynner. Anonymkode: e071e...87c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #9 Del Skrevet 12. oktober Du har vært naiv. Be careful who you date and marry, for the biggest prison in the world is a home without peace. The person you choose to share your life with will profoundly impact your happiness, well-being, and overall life trajectory. It’s crucial to understand the importance of selecting a partner who adds to your peace, not one who drains it. This is especially true when dealing with narcissists, often referred to as toxic energy vampires, who are skilled at playing games and manipulating people. Narcissists can be incredibly charming and persuasive at the beginning of a relationship. They are experts in creating an illusion of a perfect partner, often referred to as "love bombing." During this phase, they will shower you with affection, compliments, and attention, making you feel exceptionally special and valued. This intense flattery and focus can be intoxicating, leading you to believe you've found someone extraordinary. However, this is a tactic to quickly win your trust and devotion. Once they have secured your affection, narcissists often begin to shift their behavior subtly. They may start to devalue you through criticism, manipulation, and control, all while maintaining a facade of charm and concern. This gradual shift can be confusing and disorienting, leaving you questioning your own perceptions and feelings. Narcissists are skilled at gaslighting, a manipulative tactic designed to make you doubt your reality and become increasingly dependent on their approval and validation. In relationships with narcissists, the highs and lows can be extreme. They might alternate between periods of affection and validation and periods of coldness and criticism. This cycle creates a rollercoaster of emotions, keeping you off balance and focused on regaining their approval. This dynamic is emotionally exhausting and can lead to a significant loss of self-esteem and self-worth over time. A home with a narcissist is often filled with tension and conflict. Narcissists thrive on control and dominance, frequently disregarding your needs and feelings. Their inability to empathize with others can lead to a lack of genuine connection and mutual respect. Living in such an environment can feel like a constant battle, draining your energy and undermining your peace and happiness. It's essential to recognize the signs of narcissistic behavior early in a relationship to protect your well-being. Look for red flags such as excessive self-centeredness, a lack of empathy, a need for constant admiration, and a tendency to manipulate and control. Trust your instincts and prioritize your peace and happiness. Establishing and maintaining healthy boundaries is crucial when dealing with potential narcissists. In summary, be careful who you date and marry because the biggest prison in the world is a home without peace. Narcissists, or toxic energy vampires, are adept at playing games and manipulating people to secure their own needs and desires. By understanding their tactics and remaining vigilant, you can protect yourself from entering a relationship that drains your energy and undermines your peace. Your home should be a sanctuary of love, respect, and tranquility, not a battleground for dominance and control. Choose wisely, and prioritize your peace above all else. Se oversettelse Alle reaks Anonymkode: 388e0...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #10 Del Skrevet 12. oktober https://www.femina.dk/agenda/samfund/eksperter-der-findes-flere-kvindelige-psykopater-end-man-hidtil-har-troet Eksperter peger på, at der formentlig er flere kvindelige psykopater, end forskningen indtil nu har vurderet. Kvinderne bliver nemlig overset i diagnosticeringen. Anonymkode: 388e0...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #11 Del Skrevet 12. oktober https://psykopaten.info/2016/01/27/lucifers-datter-den-kvinnelige-psykopaten/? Lucifers datter – den kvinnelige psykopaten Kvinner er annerledes I andre artikler vi har lest opplyses det at ca 1 prosent av befolkningen er det vi kaller fullblods psykopater, men uansett refereres det til at det er langt flere menn som kvalifiserer som psykopat. Ting tyder på at tallene er like høye for kvinnelige psykopater, men at hun fremtrer på en annerledes måte og at de rådende måleverktøyene ikke er tilpasse dette. Spiller på sex og flørt I følge forskning.no spiller den kvinnelige psykopaten oftere på sex og flørt for å dominere. Kvinnelige psykopater er dessuten flinkere til å forstå hva som skjer i andre menneskers hoder enn mannlige psykopater – uten at de bryr seg noe særlig om dette. Den kvinnelige psykopaten kan ofte være den dominerende kona som utad spiller rollen som elskelig og hengiven. Hun kan være en tyrann av en mor, som likevel får alle til å snakke om hvilken god mor hun er. Og hun kan også være den dyktige kollegaen eller sjefen, som i virkeligheten søker de lette utveiene og likevel tar all æren for det som blir gjort av andre på jobben. Uansett hvilket maktmiddel hun bruker, er målet alltid å få suksess og bli beundret. Anonymkode: 388e0...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #12 Del Skrevet 12. oktober https://psykopaten.info/2015/02/13/er-han-skurken-eller-er-hennes-krokodilletarer-nok-til-a-lure-systemet/? Han ble advart. https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2023/04/23/sondre-romte-fra-voldelig-kjaereste-politiet-trodde-ikke-pa-at-jeg-var-utsatt-for-vold/? Anonymkode: 388e0...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 12. oktober #13 Del Skrevet 12. oktober Nonstop1 skrev (På 10.10.2024 den 18.27): Høres så klart merkelig ut at du har møtt på to sånne på rad ved første øyekast. Særlig hvis du er ryddig, tydelig og omtenksom rundt forhold og brudd selv. Men samtidig har jeg sett x antall ganger at enkelte kvinner er uheldige med mannen de velger gang på gang, så jeg tror absolutt man kan være uheldig! Virker som enkelte tiltrekker seg den typen partnere av en eller annen grunn. Jeg forstår ikke helt hva som gjør det. Alle mine ekser er faktisk ganske fine ekser å ha. En av dem er en narkoman som langer, men selv han er utrolig snill og real å forholde seg til som eks. Vanskelig å kunne si på kg hvordan du kan sile dem ut siden vi ikke har møtt de individene du har vært borti. Umulig for oss å si om det er noe man kan kjenne det igjen på i dem eller ikke. Hvis man ikke har jobbet seg gjennom tidligere opplevelser eller traumer, så er sannsynligheten for at man tiltrekker seg slike mennesker ganske høye... Spesielt om man har ubearbeidet sår i fra barndommen. Det utrygge blir det trygge, og den følelsesmekanismen kan være farlig... Ihvertfall om man ikke er bevisst på det selv. Mennesker med høy grad av empati er svært attraktive siden de er lettere å utnytte...Så det kan skje alle sånn sett. Det hjelper ikke hvor reflektert man er, om en person du har nær utnytter deg, og spiller på følelsene dine.... Slike manipulerende mennesker vet akkurat hva de gjør som regel, selv om de kan late som noe annet. Så er det viktig å skille mellom dysfunksjonelle mennesker med emosjonelle sår, og kalkulerende mennesker med en hensikt. Det er ikke enkelt om det er følelser i bildet. Man kan tro det dreier seg om kjærlighet, men det kan ofte være en illusjon... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 12. oktober #14 Del Skrevet 12. oktober Auda. Dette er en kinkig situasjon, for en dame av typen kan være en tilfeldighet, men to begynner å bli et mønster. Fellesnevneren kan være noe ved TS. Slik jeg de årene jeg har vært singel kjenner datingmarkedet der jeg er interessert i å møte mannfolk, er det mange av de som går langt i å være skeptisk for å unngå de dårlige damene. Siden det trolig viser seg noe forskjellig hos menn og damer er jeg ikke sikker på hva en skal sortere på hos damer. Hos mannfolk er toleranse for grensesetting og avvisning noe som er med på å avgjøre om han oppleves som trygg eller truende for meg. Nyanser i språkbruken avgjør om jeg føler meg trakassert eller med et ansvarlig menneske. Men jevnt over har jeg måtte rydde opp etter lang tid (måneder til år) i et forhold, da nye sider ved karene har vist seg uforenelig med et trygt og rolig liv. Det jeg har fått med meg fra tråder her inne er at sexuell forføring kan brukes av enkelte tvilsomme damer til å posisjonere seg og sette mannen ut. Manipulative teknikker brukes så for å beholde posisjonen, hun viser overhodet ikke sitt virkelige selv og mannen sitter ofte «i saksa» med felles barn. Så blir varierende vold eller voldstrussler etterhvert en del av livet hans. Når jeg har møtt mannfolk som snakker om å ha kommet seg ut av slike forhold, kan han for eksempel beskrive at de fortsatte å ha sex etter at han hadde gjort det slutt, og han er av grunner jeg ikke forstår kun interessert i å relatere om jeg har sex uten noen form for fornuftig avklaring. Inntrykket jeg får er at jeg blir kjedelig, da jeg ikke kribler (hva enn det egentlig er), så han forsvinner. De mannfolkene jeg har pratet med som er inne i voldelige forhold, de har ofte varierende grader av problemer med å relatere til folk, skam er ett annet stikkord og de har vært tiltrukket av at dama var bitchy, bøllete og tok seg til rette. Disse mannfolkene blir ofte værende i forholdet, søker ofte ikke hjelp og deltar ikke i åpne diskusjoner rundt tema. Jeg tror individual - terapi kan anbefales i slike situasjoner for de utfordringene jeg har sett hos slike mannfolk kan gjøres noe med. For TS vil anbefalinga mi derimot være å ikke gi opp, vurdere bøker, samtaler med venner og fornuftig kursing i relasjoner. Terapi er trolig dyrt, ueffektivt og unødvendig i denne situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå