Gå til innhold

Wonderland vs Jensen? Sensitive 400/Opal Jubileum

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Prøvde Ambassadør på Bohus også. Selgeren mente jeg burde ha medium. Går for Ambassadør eller Opal Jubileum. Var det forskjell på Opal og Opal Jubileum?

Anonymkode: 93087...16c

Som du kompliserer ting, og spør om ting som allerede er svart på. Jeg har hatt medium i Ambassadør, og det var altfor mykt. Jeg er 65 kilo. Det er veldig fint at butikkfolk ser hvordan du ligger, men du må kjenne etter selv også. 

Som sagt flere ganger, så har du 100 dagers bytterett på fasthet hos Skeidar. Så hvorfor bestiller du ikke bare en seng med en fast og en medium, også bytter du den siden som ikke passer. Eller beholder det slik det er, og bytter på slik jeg gjør. Se linken jeg la ut om dette på forrige side.

Forskjellen er stoffene, det er også forklart tidligere. 

Anonymkode: 298d5...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange som snakker høyt om Jensen her. Har litt annerledes erfaring. Kjøpte Jensen Majestic Crown Kontinental, som skal være den beste modellen de hadde hos Skeidar for et år siden og har delt erfaring.

har fire ulike madrass typer (to ekstra); ekstra fast x2, fast, medium. Snur madrassen hver 2-3 måned. Sengen er kjempe deilig å ligge i første omgang, men gir meg dessverre litt rygg smerter og synker. Med tanke på at sengen koster 118k før rabatt og at jeg er misfornøyd med sengen, så kan jeg ikke med god samvittighet anbefale Jensen videre. 

svane derimot har jeg bedre erfaring med. har også den sengen i et annet rom, kostet halvparten av prisen og holder seg i mye bedre form og man slipper å våkne med ryggsmerter. Ryggen min låste seg i en uke pga Jensen sengen som førte til at jeg tok 12 behandlingstimer hos fysio. Gratis pga forsikring heldigvis….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jensen er alltid et trygt valg. Produsert i Norge, 80% av råstoffene er av nordisk opphav og hele sengen er svanemerket. Indirekte betyr dette at sengen er mer slitesterk enn feks wonderland, da materialet skal igjennom en hel del påstand for å kunne være så holdbart at det blir svanemerket. 

Det viktigste med overmadrassen er at den puster godt. Sleep II har alle de beste egenskapene til en overmadrass. Hardhet i overmadrass vil ha lite å si på nattesøvnen for de vanlige, pusteegenskaper er viktigst. Opal jubileum er et veldig godt valg av seng dersom man vil ha en holdbar seng med komfort i verdensklasse 🫶🏼

Anonymkode: 4124a...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har forklart dette tidligere. Fordelen med 2 delt er at hver madrass har en fastere og en mykere side. Dvs at hvis du kjøper en fast og en medium, så har hver av disse en fastere og mykere side. Kort fortalt da så har du 4 forskjellige fastheter å velge mellom, med små marginer. 

I tillegg mye enklere når man skal flytte. 

Takk. Eneste er at man kjenner det litt på midten da. Tenker 160x200 for 2 personer. 

har fått mulighet til å kjøpe Opal Jubileum i den størrelsen med Sleep 2 for 22.000 kr, eller Wonderland Opus (SL10, også kalt K8) i samme størrelse med Premium latex overmadrass for 24.000. Dilemma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharjovich skrev (1 time siden):

Mange som snakker høyt om Jensen her. Har litt annerledes erfaring. Kjøpte Jensen Majestic Crown Kontinental, som skal være den beste modellen de hadde hos Skeidar for et år siden og har delt erfaring.

har fire ulike madrass typer (to ekstra); ekstra fast x2, fast, medium. Snur madrassen hver 2-3 måned. Sengen er kjempe deilig å ligge i første omgang, men gir meg dessverre litt rygg smerter og synker. Med tanke på at sengen koster 118k før rabatt og at jeg er misfornøyd med sengen, så kan jeg ikke med god samvittighet anbefale Jensen videre. 

svane derimot har jeg bedre erfaring med. har også den sengen i et annet rom, kostet halvparten av prisen og holder seg i mye bedre form og man slipper å våkne med ryggsmerter. Ryggen min låste seg i en uke pga Jensen sengen som førte til at jeg tok 12 behandlingstimer hos fysio. Gratis pga forsikring heldigvis….

Svane Majestic er veldig myk, så skjønner godt du fikk vondt. Særlig hvis du valgte for myk fasthet på madrassen i tillegg. Den hadde ikke fungert for meg heller. Men å forkaste Jensen pga dèt, blir veldig feil. Jensen har mange modeller med forskjellig fjærsystem og overmadrasser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Takk. Eneste er at man kjenner det litt på midten da. Tenker 160x200 for 2 personer. 

har fått mulighet til å kjøpe Opal Jubileum i den størrelsen med Sleep 2 for 22.000 kr, eller Wonderland Opus (SL10, også kalt K8) i samme størrelse med Premium latex overmadrass for 24.000. Dilemma!

Og nå blander du inn enda en seng....Ta den sengen du liker best, og kjøp der du vet at du får byttet fasthet på garanti innen 100 dager hvis du ser at fastheten du valgte er feil. Så vidt jeg vet har Wonderland Opus også 2 madrasser og ikke èn hovedmadrass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Landet på Jensen Opal Jubileum med Sleep 2 og Medium på begge sider. Fikk 160x200 for 22.000, førpris 45.000, så godt kjøp. Ligger mye på magen, så burde kanskje valgt fast, men jeg synes kroppen sank litt bedre ned i Medium generelt. Veier bare ca 77 kg, er 1.80, så tror det bør være ok. Tror også at Medium-siden skal ha en mykere/fastere side, så kan evt vende fastere side opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Landet på Jensen Opal Jubileum med Sleep 2 og Medium på begge sider. Fikk 160x200 for 22.000, førpris 45.000, så godt kjøp. Ligger mye på magen, så burde kanskje valgt fast, men jeg synes kroppen sank litt bedre ned i Medium generelt. Veier bare ca 77 kg, er 1.80, så tror det bør være ok. Tror også at Medium-siden skal ha en mykere/fastere side, så kan evt vende fastere side opp?

Jeg veier 65 kilo og må ha fast madrass i tilsvarende. Er du magesover bør du ligge fastere, men det kan jo være du slutter å sove på ryggen hvis madrasser du har hatt tidligere har vært helt feil. Alle jensen madrasser hos Skeidar har en fastere og mykere side, uavhengig av hvilken fasthet. På utstillingen står det jo hvilken side som er vent opp, så det kan være at den faste siden var den du prøvde. 

Du skal ikke synke mye ned i madrassen, men nok ned med rompeparti og skuldre slik at de får ordentlig støtte. Men skal ikke synke for langt ned. Prøv medium madrass, så får du heller bytte til fast hvis det ble feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg veier 65 kilo og må ha fast madrass i tilsvarende. Er du magesover bør du ligge fastere, men det kan jo være du slutter å sove på ryggen hvis madrasser du har hatt tidligere har vært helt feil. Alle jensen madrasser hos Skeidar har en fastere og mykere side, uavhengig av hvilken fasthet. På utstillingen står det jo hvilken side som er vent opp, så det kan være at den faste siden var den du prøvde. 

Du skal ikke synke mye ned i madrassen, men nok ned med rompeparti og skuldre slik at de får ordentlig støtte. Men skal ikke synke for langt ned. Prøv medium madrass, så får du heller bytte til fast hvis det ble feil. 

Skjønner. Valgte medium, men testet medium med mykere side. Så kanskje medium med fastere side vil være ok. Følte nok fast var fint mtp mageligging, men til ulempe blir den ikke like bra om jeg sover på siden/på ryggen. Burde kanskje valgt den i medium/fast og så prøvd begge…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skjønner. Valgte medium, men testet medium med mykere side. Så kanskje medium med fastere side vil være ok. Følte nok fast var fint mtp mageligging, men til ulempe blir den ikke like bra om jeg sover på siden/på ryggen. Burde kanskje valgt den i medium/fast og så prøvd begge…

AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 11.55):

Som du kompliserer ting, og spør om ting som allerede er svart på. Jeg har hatt medium i Ambassadør, og det var altfor mykt. Jeg er 65 kilo. Det er veldig fint at butikkfolk ser hvordan du ligger, men du må kjenne etter selv også. 

Som sagt flere ganger, så har du 100 dagers bytterett på fasthet hos Skeidar. Så hvorfor bestiller du ikke bare en seng med en fast og en medium, også bytter du den siden som ikke passer. Eller beholder det slik det er, og bytter på slik jeg gjør. Se linken jeg la ut om dette på forrige side.

Forskjellen er stoffene, det er også forklart tidligere. 

Ja for all del, det er jo ikke slik at jeg ikke har foreslått akkurat det tidligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...