Gå til innhold

Wonderland vs Jensen? Sensitive 400/Opal Jubileum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Hvilken seng ville dere gått for?

 

Jensen Opal Jubileum

eller

Wonderland Sensitive 400

 

Begge er på tilbud, nærmere 50% avslag.

Anonymkode: 93087...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke erfaring med Wonderland Sensitive, men jeg tror det er det som het SL8 tidligere? Jeg har Jensen Carat, som er modellen over Opal, og ELSKER den. 

Jensen Opal jubileum har Sleep 1 overmadrass. 2 separate madrasser i hovemadrassen, hvorav hver madrass har en fastere og mykere side. Dvs du kan vende hovedmadrassen og få mykere eller fastere komfort. Noen mener dette er dumt, mens jeg syns det er topp. 

Wonderland har ikke samme system, men har ekstra mulighet for å gjøre hoftesone mykere/fastere ved å regulere på sengebunnen. 

Du må jo også prøveligge sengene og kjenne etter hvilken du føler passer deg best. Jeg ligger minst 15 minutter når jeg prøver senger. Av med jakka, ligg både på rygg og siden, og prøv både fast og medium side av sengen. 

Begge er gode senger. 

 

Anonymkode: 298d5...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Har ikke erfaring med Wonderland Sensitive, men jeg tror det er det som het SL8 tidligere? Jeg har Jensen Carat, som er modellen over Opal, og ELSKER den. 

Jensen Opal jubileum har Sleep 1 overmadrass. 2 separate madrasser i hovemadrassen, hvorav hver madrass har en fastere og mykere side. Dvs du kan vende hovedmadrassen og få mykere eller fastere komfort. Noen mener dette er dumt, mens jeg syns det er topp. 

Wonderland har ikke samme system, men har ekstra mulighet for å gjøre hoftesone mykere/fastere ved å regulere på sengebunnen. 

Du må jo også prøveligge sengene og kjenne etter hvilken du føler passer deg best. Jeg ligger minst 15 minutter når jeg prøver senger. Av med jakka, ligg både på rygg og siden, og prøv både fast og medium side av sengen. 

Begge er gode senger. 

 

Anonymkode: 298d5...5e6

Takk for godt svar!

Vet du hva forskjellen på Jensen Opal Jubileum og Jensen Opal Exact Jubileum er? 
Hvis jeg skal gå for Jubileum, bør jeg da velge Sleep 2 madrass fremfor 1? Ønsker at den skal ha latex.

Skal sjekke Carat også!

Anonymkode: 93087...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for godt svar!

Vet du hva forskjellen på Jensen Opal Jubileum og Jensen Opal Exact Jubileum er? 
Hvis jeg skal gå for Jubileum, bør jeg da velge Sleep 2 madrass fremfor 1? Ønsker at den skal ha latex.

Skal sjekke Carat også!

Anonymkode: 93087...16c

Opal Exact Jubileum har sleep 2 overmadrass, den andre har sleep 1. Jeg TROR det er forskjellen. Ingen av disse har latex. jeg har sleep 2, og elsker den. Jeg ville ikke valgt sleep 3 (latex), den er for hard, men det er jo personlig preferanse. Neste latex variant da begynner å bli veldig dyr. 

Jeg tror at sleep 1 er standard for Opal. Sleep 2 er vesentlig mykere. Du kan teste sengen med de forskjellige overmadrassene i butikken. 

Anonymkode: 298d5...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (4 minutter siden):

Opal er det samme som Ambasadør hos Bohus, tro? 

De har samme fjærsystem, aloy. Jeg tror Ambassadør er noe mykere. Ambassadør og forøvrig resten av jensen modellene hos Bohus, har 1 hel hovedmadrass, og ikke 2 stk som de fra utvalget til Skeidar. De fra Bohus har samme fasthet på begge sider av madrassen. 

Anonymkode: 298d5...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nå har jeg nettopp forklart forskjellen på de to øverste. Wonderland VIP og sensitive 400 har forskjellig oppbygging av fjærer og har ikke samme overmadrass. Men alle sengene kan jo selges med akkurat den overmadrassen du ønsker. 

Du må dra i butikken og prøve hva du selv liker, og finne riktig fasthet på madrassen. 

Anonymkode: 298d5...5e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå har jeg nettopp forklart forskjellen på de to øverste. Wonderland VIP og sensitive 400 har forskjellig oppbygging av fjærer og har ikke samme overmadrass. Men alle sengene kan jo selges med akkurat den overmadrassen du ønsker. 

Du må dra i butikken og prøve hva du selv liker, og finne riktig fasthet på madrassen. 

Anonymkode: 298d5...5e6

Prøvde de i dag, men fikk kun testet Jensen Opal Jubileum Exact med Sleep 2 av Jensen-sengene. Likte den godt og den var passe fast, kan jeg gå ut fra at Jensen Opal Jubileum (ikke Exact) med Sleep 2 vil føles lik, mon tro? 
Wonderland var kanskje hakket mykere, dvs at jeg sank bittelitt mer ned i dem.

Går det an å fastslå hvilken av dem som objektivt er «best» og som har råest tilbud?
 

Anonymkode: 93087...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Prøvde de i dag, men fikk kun testet Jensen Opal Jubileum Exact med Sleep 2 av Jensen-sengene. Likte den godt og den var passe fast, kan jeg gå ut fra at Jensen Opal Jubileum (ikke Exact) med Sleep 2 vil føles lik, mon tro? 
Wonderland var kanskje hakket mykere, dvs at jeg sank bittelitt mer ned i dem.

Går det an å fastslå hvilken av dem som objektivt er «best» og som har råest tilbud?
 

Anonymkode: 93087...16c

Jeg forklarte nettopp at Opal Jublieum exact er den med sleep 2 overmadrass, jubileum er med sleep 1. 
Alle sengene som er utstilt er utstilt med medium og fast madrass, dvs du må ligge på begge sidene for å teste ut begge fastheter. Så hvis du har ligget på medium i wonderland seng, og fast i Jensen, så vil selvsagt wonderland være mykere. 

Som sagt har Wonderland regulerinssystemet i bunn for hoftepartiet, så du må sørge for at denne står i nøytral når du tester. Få de i butikken til å sjekke. 

Nei, du kjøper rett og slett den sengen du ligger best i. Meningsløst å kjøpe den som har best tilbud, hvis ikke det er den du ligger best i. 
 

Anonymkode: 298d5...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg forklarte nettopp at Opal Jublieum exact er den med sleep 2 overmadrass, jubileum er med sleep 1. 
Alle sengene som er utstilt er utstilt med medium og fast madrass, dvs du må ligge på begge sidene for å teste ut begge fastheter. Så hvis du har ligget på medium i wonderland seng, og fast i Jensen, så vil selvsagt wonderland være mykere. 

Som sagt har Wonderland regulerinssystemet i bunn for hoftepartiet, så du må sørge for at denne står i nøytral når du tester. Få de i butikken til å sjekke. 

Nei, du kjøper rett og slett den sengen du ligger best i. Meningsløst å kjøpe den som har best tilbud, hvis ikke det er den du ligger best i. 
 

Anonymkode: 298d5...5e6

Så rart at det blir to vidt ulike priser på Exact og "ikke" Exact, selv om begge har Sleep II-madrass:

https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-senger-og-madrasser/kontinentalsenger/opal-jubileums-kontinentalseng/?VariationId=V_5637461955

https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-senger-og-madrasser/kontinentalsenger/opal-exact-kontinentalseng/?VariationId=V_5637456704&gad_source=1&gbraid=0AAAAAC57RWpV4V5RzzDUw1eAgktoY80Wa&gclid=EAIaIQobChMIpo_RzMyEiQMVTSGiAx3rnSSPEAQYAiABEgIK9fD_BwE

 

 

Anonymkode: 93087...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Trolig er det pga tekstil. Hvis du leser under "les mer", så ser du at de er like. 

Anonymkode: 298d5...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trolig er det pga tekstil. Hvis du leser under "les mer", så ser du at de er like. 

Anonymkode: 298d5...5e6

Ok, da virker jo 28.000 for denne greit ift nypris. Vet du om Wonderland K6 hos Møbelringen er Opus hos Bohus?

Anonymkode: 93087...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, da virker jo 28.000 for denne greit ift nypris. Vet du om Wonderland K6 hos Møbelringen er Opus hos Bohus?

Anonymkode: 93087...16c

https://wonderlandbeds.no/produkter/opus-kontinentalseng

https://wonderlandbeds.no/produkter/k6-kontinentalseng

Altså ikke samme sengen. K8 vil tilsvare Opus. 

Anonymkode: 298d5...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

https://wonderlandbeds.no/produkter/opus-kontinentalseng

https://wonderlandbeds.no/produkter/k6-kontinentalseng

Altså ikke samme sengen. K8 vil tilsvare Opus. 

Anonymkode: 298d5...5e6

Hvilken overmadrass er «best»?

Jensen Sleep II, eller Wonderland Premium Latex? 

Anonymkode: 93087...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilken overmadrass er «best»?

Jensen Sleep II, eller Wonderland Premium Latex? 

Anonymkode: 93087...16c

Du kan ikke separere på den måten, du må se på helheten med seng/madrass og overmadrass. Du kjøper den sengen du ligger best i, begge er gode overmadrasser. Sleep II er skumgummi og er 9 cm tykk, Wonderland premium latex er lateks, og. 7 cm tykk. 

Hva man liker best, er smakssak. Hvorfor drar du ikke til butikken og får veiledning om riktig fasthet og madrass i butikken? 

Anonymkode: 298d5...5e6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har hatt Jensen Opal i snart 3 år nå og er foreløpig veldig fornøyd (med tanke på holdbarhet fremover). Samboer har slitt litt med ryggen tidligere, og valgte medium fasthet på sin side, og har ikke hatt noe problemer etter dette. Jeg vil helst ha en så myk seng som mulig, og var redd den mykeste ikke var myk nok (siden sengen er regnet som medium), men jeg er veldig fornøyd og sover veldig godt!

Har ingen erfaring med Wonderland, så kan ikke si noe om den er bedre enn den. Todelt fasthet er i alle fall viktig for oss som har veldig ulik størrelse og vekt. 

Anonymkode: 0ca38...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vi har hatt Jensen Opal i snart 3 år nå og er foreløpig veldig fornøyd (med tanke på holdbarhet fremover). Samboer har slitt litt med ryggen tidligere, og valgte medium fasthet på sin side, og har ikke hatt noe problemer etter dette. Jeg vil helst ha en så myk seng som mulig, og var redd den mykeste ikke var myk nok (siden sengen er regnet som medium), men jeg er veldig fornøyd og sover veldig godt!

Har ingen erfaring med Wonderland, så kan ikke si noe om den er bedre enn den. Todelt fasthet er i alle fall viktig for oss som har veldig ulik størrelse og vekt. 

Anonymkode: 0ca38...f30

Takk for svar! Vet du hvilken overmadrass dere har? Sleep I, II eller III?

Anonymkode: 93087...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fan av Jensen. Skal aldri ha noe annet. Beste sengene ever!

Anonymkode: 98bf0...9b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Sleep I er 8 cm tykk. Sleep II er 9 cm tykk. De er av akkurat samme materiale. Sleep II vil da gi en mykere følelse. Sleep III er latex, og gir en helt annen komfort enn det andre. For min del, på den negative måten. I og II har en mykere og en fastere side, så det er lettere å regulere komforten med disse. Men du sa du ville ha latex, så jeg forstår ikke hvorfor du spør om alle andre overmadrasser som ikke er latex?

Alle mennesker har forskjellige preferanser, så det er meningsløst at folk skal fortelle deg hvilken overmadrass som skal være mest riktig for deg. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke drar til butikken og prøveligger med de forskjellige overmadrassene, og får hjelp av ansatt til å se om du ligger riktig. 

For å komplisere det mer kan du jo se på Jensen Tempsmart og Optima overmadrass også. 

Det er lett å prøve de forskjellige overmadrassene på sengen når du er i butikken. Så velger du den DU syns er mest behagelig, med litt veiledning fra butikk. Ikke velg myk madrass hvis du veier 100 kilo, eller veldig fast hvis du veier 50 kilo. 

Anonymkode: 298d5...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...