Gå til innhold

Mannen min prøvde/ønsket å være utro

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

jeg hadde nok heller ikke klart snakke med TS slik hun viker veldig bestemt, standhaftig, står på sitt og ikke er særlig lydhør for de få ordene han faktisk fikk frem. Sikkert like greit hun skilles når det skal såpass lite til å tippe henne over kanten i grunnen som at han eventuelt lyttet til noen bøker. Fint å straffes for tankene sine og ikke for handlingen, slik TS gjør - agerer på eventuelle tanker - tanker hun tror han har hatt vel og merke for han har jo ikke fått komme mellom med et tilsvar. 

Anonymkode: a396a...fd5

Samme her, og jeg er kvinne.

Anonymkode: bfc5e...6d0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver å være utro ved hjelp av lydbok, men lykkes ikke. Høres ut som en ordentlig catch 😅

Anonymkode: 4e642...c55

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje han bare var nysgjerrig? 

Jeg som er godt gift, er f.eks. kjempenysgjerrig på Tinder, kunne gjerne tenkt meg å melde meg inn der, bare for å se hvordan det er. 

Og lydbøker syns jeg nå hørtes veldig uskyldig ut da, trenger ikke bety noe annet enn at han var nysgjerrig. 

Anonymkode: bf397...cc6

Jo jeg kunne også gjort noe lignende av nysgjerrighet.  Men hadde informert mannen min først, hadde mer vært for å snoke fremfor å treffe noen for det er jeg ikke interessert i. Tolker det som at mannen til ts var nysgjerrig på å sjekke opp damer,  selv om handlingen ikke er utført er det allikevel en søken utad som ikke er forenelig hos de fleste. Å være tro betyr ikke at man aldri får lyst til å treffe andre,men å være åpen om dette med partneren sin og finne gode løsninger isammen.  Her har mannen holdt henne ute og det er et dårlig tegn. Skjønner ts godt, og syntes det står respekt av henne. 

Anonymkode: acd2f...a86

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke hennes ansvar å legge til rette for at han skal klare å svare for seg når det er hun som er såret. 

Anonymkode: b3390...fd8

Jo faktisk ER det det.

Det å legge til rette for at partneren klarer å være en god partner, fremfor å sabotere og teste og kontrollere, for å få partneren til å snuble, det ER en oppgave man har som langstidspartner.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skjønner ts godt. Enda verre når fyren ikke klarer å forklare hvorfor. Jeg trenger folk som vet hvorfor de gjør som de gjør, altså har selvinnsikt, skjønner hva som skjer i seg selv, og klarer å få det frem. Jeg hadde blitt rasende.

Samtidig lurer jeg på om dere egentlig har hatt det SÅ bra, h or mye følelser du egentlig har hatt for ham, siden du kan opptre så rasjonelt og kynisk i talen din.

Takk for innspill. Har gått noen uker så det verste "sjokket" har lagt seg. Jeg er veldig rolig av natur. Jeg ønsket kun å få svar på hva han ønsket å oppnå med dette. Dette er mannen jeg har delt 26 år med, vært romantisk med i 26 år, og elsket i 26 år. Min kjærlighet til han er ikke noe å lure på. Problemet nå er hans kjærlighet til meg, det han har gjort gjør meg usikker og jeg får ikke svar fra han og da klarer jeg ikke å være lykkelig sammen med han. Jeg vil hele tiden lure på hva han ønsket å oppnpe med dette.

Anonymkode: 0ed5f...4c9

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke hennes ansvar å legge til rette for at han skal klare å svare for seg når det er hun som er såret. Å bli kald og rasjonell er også en reaksjon mange kan få når de er dypt såret.

Enig, han får tenke seg grundig om, hva han ville med det her, og gi et ærlig svar. Men han tør ikke være ærlig med seg selv eller henne, og svarer vet ikke. Synd for han har ingenting å tape lenger. 

Anonymkode: acd2f...a86

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke hennes ansvar å legge til rette for at han skal klare å svare for seg når det er hun som er såret. Å bli kald og rasjonell er også en reaksjon mange kan få når de er dypt såret.

Fra innlegget du siterer så skriver jeg jo at hun ikke reagerer feil, men at det gjerne ikke legger tilrette for å oppnå det hun skriver hun trenger 🤷🏻‍♂️

Anonymkode: e5403...873

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo faktisk ER det det.

Det å legge til rette for at partneren klarer å være en god partner, fremfor å sabotere og teste og kontrollere, for å få partneren til å snuble, det ER en oppgave man har som langstidspartner.

Bare tull. Dette er ikke en vanlig hverdag. Det er en kvinne som har tatt mannen sin i å laste ned blant annet en bok med tittelen "hvordan være utro." Man skal ikke alltid være pedagog. I dette tilfelle er det han som har ansvar for å forklare, trygge etc., ettersom han har brutt tilliten dem imellom. I stedet griner han, sier ingenting og opptrer helt handlingslammet. Det er ikke voksent. Ts fortjener bedre enn det. Det er hun som er såret. Hun kan være sint. Han har driti seg ut, HAN skal fikse.

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo faktisk ER det det.

Hmm. Merkelig, at du sier dette. Jeg spurte helt rolig "hva ønsker du med dette?" og han bare rister på hodet. Fortell gjerne fasiten på hvordan jeg skal legge til rette. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra innlegget du siterer så skriver jeg jo at hun ikke reagerer feil, men at det gjerne ikke legger tilrette for å oppnå det hun skriver hun trenger 🤷🏻‍♂️

Anonymkode: e5403...873

Det er det han som skal fikse. Driter man seg ut, så prøver man å fikse det, uavhengig av hva den sårede gjør.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var tittelen på bøkene? 

Det er jo veldig påfallende at han ikke har en plausibel forklaring. Og så bare servere deg gråt. Det fremstår som han er tatt med buksene nede og nå prøver å manipulere deg til å synes synd på deg. 

Men jeg skjønner ikke det med lydbøkene. Det fremstår som mannen din er en fjomp som verken kan lese eller sjekke opp damer. Trenger han virkelig hele tre bøker for å lære seg hvordan man sjekker damer? 

Anonymkode: 78b56...125

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, midtlivskrise. Det går over.

Ikke kast mannen ut. Hvis han bare har hatt sex med deg de siste 26 år, så skjønner jeg godt at han vil prøve seg litt.

Virker som han angrer.

Get over it and move on

Anonymkode: dc264...61f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

jeg hadde nok heller ikke klart snakke med TS slik hun viker veldig bestemt, standhaftig, står på sitt og ikke er særlig lydhør for de få ordene han faktisk fikk frem. Sikkert like greit hun skilles når det skal såpass lite til å tippe henne over kanten i grunnen som at han eventuelt lyttet til noen bøker. Fint å straffes for tankene sine og ikke for handlingen, slik TS gjør - agerer på eventuelle tanker - tanker hun tror han har hatt vel og merke for han har jo ikke fått komme mellom med et tilsvar. 

Har han ikke? Jeg spurte helt rolig "hva ønsker du med dette?" og ventet på svar, men det eneste han gjorde var å riste på hodet. Når ga jeg han ikke mulighet til tilsvar?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke kast mannen ut. Hvis han bare har hatt sex med deg de siste 26 år, så skjønner jeg godt at han vil prøve seg litt.

Virker som han angrer.

Get over it and move on

Joda, på en måte enig. Men jeg trenger at han uttrykker dette i såfall. Ikke bare rister på hodet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har han ikke? Jeg spurte helt rolig "hva ønsker du med dette?" og ventet på svar, men det eneste han gjorde var å riste på hodet. Når ga jeg han ikke mulighet til tilsvar?

Du kunne stormet ut også. Hadde vært helt ok det også. Det er ikke ditt ansvar. Det var veikt gjort av ham. Når man sårer andre, så griner man ikke og lar være å svare og setter seg selv i offerrollen.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Merkelig, at du sier dette. Jeg spurte helt rolig "hva ønsker du med dette?" og han bare rister på hodet. Fortell gjerne fasiten på hvordan jeg skal legge til rette. 

Jeg er kvinne selv.

Måten du skriver hovedinnlegget og stedet du skrivet det på (kvinneguiden) er begge deler faktorer som gjør at jeg melder meg litt ut overfor deg. Jeg kjenner kvinner som holder på sånn overfor sin mann, og hvor mannen er helt nervevrak. Hadde jeg visst at en av disse leste slike bøker, hadde jeg trodd det var for å finne ut hvordan han skal knekke koden overfor sin kone. 

Hvis du da henger over han og presser han til å svare «riktig» så forteller selvfølgelig ikke han at joda det har han lest fordi du er så vanskelig og han søker råd.

Fasit er selvinnsikt. Det å innse at selv kvinner kan være skumle, og at selv du kan ta feil. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg avslutter ikke pga tre lydbøker, men pga at han ikke kan svare på hva han ville med dette. Hvorfor har han lastet ned bøker om "hvordan være utro", "hvordan komme i kontakt med kvinner" og "lær deg sjekketriks"

TS, Jeg hadde slengt skilsmisse papirer i trynet på han og dratt på flekken. Det er jo nesten verre at han bruker til på å lære seg sjekketriks enn om han hadde pult ei i fylla synes jeg,for dette tyder på han har seriøse planer om å være utro  ! 

Anonymkode: d3801...1c8

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne selv.

Måten du skriver hovedinnlegget og stedet du skrivet det på (kvinneguiden) er begge deler faktorer som gjør at jeg melder meg litt ut overfor deg. Jeg kjenner kvinner som holder på sånn overfor sin mann, og hvor mannen er helt nervevrak. Hadde jeg visst at en av disse leste slike bøker, hadde jeg trodd det var for å finne ut hvordan han skal knekke koden overfor sin kone. 

Hvis du da henger over han og presser han til å svare «riktig» så forteller selvfølgelig ikke han at joda det har han lest fordi du er så vanskelig og han søker råd.

Fasit er selvinnsikt. Det å innse at selv kvinner kan være skumle, og at selv du kan ta feil. 

Ene tittelen var "hvordan være utro".

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som han angrer.

Get over it and move on

Er vel da på tide da at ts skaffer seg titler som "Sex som singel", "Hvordan bli MILF" og ikke minst alle titler med utro i tittelen. Gjerne liggende framme som coffee table-bøker 😄

Anonymkode: 08321...384

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tenker akkurat det samme.

Har helt vondt av de som er gift med mennesker som kun tester og kontrollerere. Kjenner en dame som holder på sånn, ungene og mannen - selv hunden - er nervevrak. Har selv måttet ta aktivt avstand. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...