AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #1 Del Skrevet 10. oktober 2024 For noen uker siden opdaget jeg ved en tilfeldighet at mannen min hadde lastet ned lydbøker om hvordan man kunne komme i kontakt med kvinner. Det var tre forskjellige han hadde lastet ned. Oppdaget dette da han hadde de i søppelkurven på vår feslles pc som jeg gikk inn i for å finne noe som jeg tidligere hadde slettet. Han ble så sjokkert da jeg ga han en lapp med "navnene" på disse lydbøkene. Han klarte ikke snakke og ble helt stille. Vi har vært sammen i 26 år, gift i 20 år. Vi har to voksne barn. Jeg trodde vi hadde det veldig bra sammen. Krangler nesten aldri, har dateskvelder og er mye intime på alle måter. Har aldri blitt så skuffet noen gang. Jeg ba han forklare hva han ville med dette men han bare ristet på hodet. Jeg sa da at det kun er to alternativer som jeg kan tenke på og det er 1) han prøver å få seg en elskerinne eller 2) han ønsker å starte et forhold med en annen dame men gjør det ikke slutt med meg før han har fått tak i en. Jeg er ingen reserveløsning som han kan ha i bakhånd i tilfelle han ikke får tak i noen. Jeg sa at siden begge alternativene er uakseptale for meg så får han ordne med skilsmisse papirer for han må jo selvfølgelig avslutte det forholdet han er i før ha begynner et nytt. Han sier at han aldri har tenkt tanken på skilsmisse. For meg betyr det ingenting, men det betyr alt at han ønsker og prøver/prøvde å finne andre damer han kan være med. Jeg har mistet så mye respekt for han. Jeg sa at hvis du elsket meg så hadde du aldri gjort dette. Jeg har kun vært i 2 forhold og det første avsluttet jeg på dagen da jeg fant ut at han var utro og dette vet mannen min. Jeg har altid visst at jeg aldri klarer å være med en mann som er utro, det er noe grunnleggende feil for meg når man gjør det mot noen som man sier man elsker. Jeg ba han flytte så fort som mulig, det er det beste for han. Da kan han gjøre akkurat hva han vil med akkurat hvem han vil. Jeg forlangte ikke at han flytter, men presiserte at siden han er den som vil være med andre damer så er jo det bra for han. Nå er det bare grining fra han. Han ville ingenting med dette sier han. Jeg har snakket rolig med han gjennom hele dette, ingen skriking eller krangling. Men etter 26 år så er det slik det ender. Hvordan kan han si at han elsker meg og samtidig gjøre noe slikt. Er jeg virkelig så verdiløs at han kunne bytte meg ut så lett. Han sier han aldri tenkte slik men kan heller ikke fortelle meg hva han ville med dette. Så lenge han ikke kan fortelle så lager jeg jo opp mine egne tanker, og det er de 2 alternativene jeg skrev over. Uff, jeg er sjokkert, men samtidig "kald" og rolig. Uansett er dette noe jeg ikke klarer å komme over, så ekteskapet er slutt. Jaja, dette er et hjertesukk fra meg. Anonymkode: 0ed5f...4c9 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #2 Del Skrevet 10. oktober 2024 Du avslutter ett ekteskap på grunn av tre lydbøker? Det er jo helt søkt. Sånn virkelig. Anonymkode: 8e36d...f6e 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #3 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du avslutter ett ekteskap på grunn av tre lydbøker? Det er jo helt søkt. Sånn virkelig. Anonymkode: 8e36d...f6e Det er vel heller det at mannen ikke klarer å snakke som gjør at hun avslutter. Vanskelig å være i forhold med noen som ikke klarer å kommunisere. Anonymkode: ed8dc...f80 11 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #4 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du avslutter ett ekteskap på grunn av tre lydbøker? Det er jo helt søkt. Sånn virkelig. Anonymkode: 8e36d...f6e Høres mer ut som hun avslutta ekteskapet fordi mannen ikke sa at at han søkte tips til hvordan forføre sin kone bedre. Men bare begynte å grine da hun spurte hvorfor han trengte å lese hele tre bøker om sjekketriks hvis han ikke hadde tenkt å sjekke damer... Anonymkode: 08321...384 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #5 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du avslutter ett ekteskap på grunn av tre lydbøker? Det er jo helt søkt. Sånn virkelig. Anonymkode: 8e36d...f6e Jeg avslutter ikke pga tre lydbøker, men pga at han ikke kan svare på hva han ville med dette. Hvorfor har han lastet ned bøker om "hvordan være utro", "hvordan komme i kontakt med kvinner" og "lær deg sjekketriks" Anonymkode: 0ed5f...4c9 5 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #6 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vel heller det at mannen ikke klarer å snakke som gjør at hun avslutter. Vanskelig å være i forhold med noen som ikke klarer å kommunisere. Anonymkode: ed8dc...f80 Ja, du har rett. Jeg hadde trengt å få et skikkelig svar, men det får jeg ikke. Anonymkode: 0ed5f...4c9 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #7 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel heller det at mannen ikke klarer å snakke som gjør at hun avslutter. Vanskelig å være i forhold med noen som ikke klarer å kommunisere. Anonymkode: ed8dc...f80 jeg hadde nok heller ikke klart snakke med TS slik hun viker veldig bestemt, standhaftig, står på sitt og ikke er særlig lydhør for de få ordene han faktisk fikk frem. Sikkert like greit hun skilles når det skal såpass lite til å tippe henne over kanten i grunnen som at han eventuelt lyttet til noen bøker. Fint å straffes for tankene sine og ikke for handlingen, slik TS gjør - agerer på eventuelle tanker - tanker hun tror han har hatt vel og merke for han har jo ikke fått komme mellom med et tilsvar. Anonymkode: a396a...fd5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #8 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg hadde nok heller ikke klart snakke med TS slik hun viker veldig bestemt, standhaftig, står på sitt og ikke er særlig lydhør for de få ordene han faktisk fikk frem. Sikkert like greit hun skilles når det skal såpass lite til å tippe henne over kanten i grunnen som at han eventuelt lyttet til noen bøker. Fint å straffes for tankene sine og ikke for handlingen, slik TS gjør - agerer på eventuelle tanker - tanker hun tror han har hatt vel og merke for han har jo ikke fått komme mellom med et tilsvar. Anonymkode: a396a...fd5 Jeg er veldig rolig, men ønsker jo å få svar på hva han vil med dette. Var det noe helt uskyldig så burde han klare å si det. Anonymkode: 0ed5f...4c9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #9 Del Skrevet 10. oktober 2024 Skjønner deg godt Anonymkode: 3c536...279 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #10 Del Skrevet 10. oktober 2024 Kanskje han bare var nysgjerrig? Jeg som er godt gift, er f.eks. kjempenysgjerrig på Tinder, kunne gjerne tenkt meg å melde meg inn der, bare for å se hvordan det er. Og lydbøker syns jeg nå hørtes veldig uskyldig ut da, trenger ikke bety noe annet enn at han var nysgjerrig. Anonymkode: bf397...cc6 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 10. oktober 2024 #11 Del Skrevet 10. oktober 2024 Hadde han hatt rent mel i posen burde det vært uproblematisk å gi en forklaring på hvorfor han har lastet ned slike bøker. Men når han nekter å si noe om grunnen, samt bare griner, er det vel nærliggende å tenke at han faktisk har ment å være utro. 8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #12 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): jeg hadde nok heller ikke klart snakke med TS slik hun viker veldig bestemt, standhaftig, står på sitt og ikke er særlig lydhør for de få ordene han faktisk fikk frem. Sikkert like greit hun skilles når det skal såpass lite til å tippe henne over kanten i grunnen som at han eventuelt lyttet til noen bøker. Fint å straffes for tankene sine og ikke for handlingen, slik TS gjør - agerer på eventuelle tanker - tanker hun tror han har hatt vel og merke for han har jo ikke fått komme mellom med et tilsvar. Anonymkode: a396a...fd5 Du høres ut som blir værende med mannen, selv om han prøver seg på andre. Og forventer at alle andre kvinner sier "nei takk", og kaller dem for homewrecker om hun faktisk går med på noe. Om de faktisk klarer å gjennomføre eller ikke, er irrelevant. Finn litt mer selvrespekt. Jeg hadde også gått. Anonymkode: 1e89e...e70 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #13 Del Skrevet 10. oktober 2024 Skjønner ts godt. Enda verre når fyren ikke klarer å forklare hvorfor. Jeg trenger folk som vet hvorfor de gjør som de gjør, altså har selvinnsikt, skjønner hva som skjer i seg selv, og klarer å få det frem. Jeg hadde blitt rasende. Samtidig lurer jeg på om dere egentlig har hatt det SÅ bra, h or mye følelser du egentlig har hatt for ham, siden du kan opptre så rasjonelt og kynisk i talen din. Anonymkode: b3390...fd8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #14 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje han bare var nysgjerrig? Jeg som er godt gift, er f.eks. kjempenysgjerrig på Tinder, kunne gjerne tenkt meg å melde meg inn der, bare for å se hvordan det er. Og lydbøker syns jeg nå hørtes veldig uskyldig ut da, trenger ikke bety noe annet enn at han var nysgjerrig. Anonymkode: bf397...cc6 Kan på sett og vis være enig i dette. Men jeg tror egentlig den type nysgjerrighet du beskriver her oftere er tankespinn vi kvinner kan ha. Mitt inntrykk er at når menn hengir seg til slike tankeeksperiment så ligger det oftere en mer konkret plan bak. Anonymkode: 6eff6...ff6 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #15 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kanskje han bare var nysgjerrig? Jeg som er godt gift, er f.eks. kjempenysgjerrig på Tinder, kunne gjerne tenkt meg å melde meg inn der, bare for å se hvordan det er. Og lydbøker syns jeg nå hørtes veldig uskyldig ut da, trenger ikke bety noe annet enn at han var nysgjerrig. Anonymkode: bf397...cc6 Da kunne han vel si det da? At han var nysgjerrig. Ikke bare sitte og grine? Anonymkode: 08321...384 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #16 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er veldig rolig, men ønsker jo å få svar på hva han vil med dette. Var det noe helt uskyldig så burde han klare å si det. Anonymkode: 0ed5f...4c9 Jeg syns faktisk at du skal reflektere litt over hva denne personen skriver til deg. Ja du er rolig, men slik du beskriver situasjonen er du også svært bestemt med noe som jeg leser som tendenser til svart hvitt tenkning. Det kan være vanskelig å bli møtt på denne måten selv om du er rolig. Du har konfrontert mannen din på noe han har forsøkt å skjule for deg, eller i det aller minste ikke forventet at du skulle finne ut. Det er naturlig for han å kjenne på skam og sjokk, som ikke er det beste utganspunktet for en god samtale i kombinasjon med fasthet, dømmende tilnærming og manglende undring. jeg sier ikke at du reagerer feil, eller tar feil i dine mistanker, men selv om du er rolig lager du begrenset rom for å utforske dette. Anonymkode: e5403...873 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #17 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kanskje han bare var nysgjerrig? Jeg som er godt gift, er f.eks. kjempenysgjerrig på Tinder, kunne gjerne tenkt meg å melde meg inn der, bare for å se hvordan det er. Og lydbøker syns jeg nå hørtes veldig uskyldig ut da, trenger ikke bety noe annet enn at han var nysgjerrig. Anonymkode: bf397...cc6 Takk for svar. Da hadde det vært veldig greit om han hadde sagt akkurat det. Problemet mitt er at han ikke sier noenting om hvorfor han gjorde det. Jeg var ikke anklagende, jeg ville bare vite hva han ville med dette. Anonymkode: 0ed5f...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #18 Del Skrevet 10. oktober 2024 Jada jada, hyl skrik, vær en «moderne kvinne», da blir du sikkert «lykkelig». AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du avslutter ett ekteskap på grunn av tre lydbøker? Det er jo helt søkt. Sånn virkelig. Anonymkode: 8e36d...f6e AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Høres mer ut som hun avslutta ekteskapet fordi mannen ikke sa at at han søkte tips til hvordan forføre sin kone bedre. Men bare begynte å grine da hun spurte hvorfor han trengte å lese hele tre bøker om sjekketriks hvis han ikke hadde tenkt å sjekke damer... Anonymkode: 08321...384 Åh, jeg er så enig!!! Dette er som å lese om den her PMS gjengen i den andre tråden. Anonymkode: bfc5e...6d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #19 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Da hadde det vært veldig greit om han hadde sagt akkurat det. Problemet mitt er at han ikke sier noenting om hvorfor han gjorde det. Jeg var ikke anklagende, jeg ville bare vite hva han ville med dette. Anonymkode: 0ed5f...4c9 Kanskje du burde ha delt ut manus først, dersom du vil bestemme hvordan han skal si noe? Anonymkode: bfc5e...6d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #20 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syns faktisk at du skal reflektere litt over hva denne personen skriver til deg. Ja du er rolig, men slik du beskriver situasjonen er du også svært bestemt med noe som jeg leser som tendenser til svart hvitt tenkning. Det kan være vanskelig å bli møtt på denne måten selv om du er rolig. Du har konfrontert mannen din på noe han har forsøkt å skjule for deg, eller i det aller minste ikke forventet at du skulle finne ut. Det er naturlig for han å kjenne på skam og sjokk, som ikke er det beste utganspunktet for en god samtale i kombinasjon med fasthet, dømmende tilnærming og manglende undring. jeg sier ikke at du reagerer feil, eller tar feil i dine mistanker, men selv om du er rolig lager du begrenset rom for å utforske dette. Anonymkode: e5403...873 Det er ikke hennes ansvar å legge til rette for at han skal klare å svare for seg når det er hun som er såret. Å bli kald og rasjonell er også en reaksjon mange kan få når de er dypt såret. Anonymkode: b3390...fd8 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå