AnonymBruker Skrevet 10. oktober #1 Del Skrevet 10. oktober Hvordan uttaler man vog, fortid av å veie (eller å vega på nynorsk)? Jeg mener å veie i betydningen å drepe, ikke noe med vekt å gjøre. Anonymkode: 35a89...671 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #2 Del Skrevet 10. oktober Skjønner ikke hva du mener?? Anonymkode: ca362...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #3 Del Skrevet 11. oktober Å veie, vog, har veiet. https://naob.no/ordbok/veie_1 Sitat det brusende storocean var dragen du vog Anonymkode: 35a89...671 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 14. oktober #4 Del Skrevet 14. oktober Jeg uttaler det på samme måte som om det hadde hatt med vekt å gjøre. O-en uttales som en tydelig og rund o, ikke som en å. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 14. oktober #5 Del Skrevet 14. oktober (endret) Ordet « å veie» i betydningen å jakte kjenner jeg ikke til. Er det «å veide» du mener? Fortid av «å veide» er «veidet». Endret 14. oktober av Hulderen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #6 Del Skrevet 15. oktober Ullvott skrev (16 timer siden): Jeg uttaler det på samme måte som om det hadde hatt med vekt å gjøre. O-en uttales som en tydelig og rund o, ikke som en å. Takk Hulderen skrev (16 timer siden): Ordet « å veie» i betydningen å jakte kjenner jeg ikke til. Er det «å veide» du mener? Fortid av «å veide» er «veidet». Nei, ikke veide, veie. Drepe i kamp/med våpen. Anonymkode: 35a89...671 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 15. oktober #7 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk Nei, ikke veide, veie. Drepe i kamp/med våpen. Anonymkode: 35a89...671 Da lærte jeg noe nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå