Gå til innhold

Rentebrev fra Bulderbank

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mottok for få dager siden brev om rentenedsettelse. Mitt spørsmål er om de sender et likelydende brev til alle? Stusser over ordlyden i brevet - hvis en ikke godtar renteendringen kan banken si opp lånet og tvangssalg boligen osv osv. Er det vanlig å skrive dette i et rentebrev. Vært formulert  så føltes nesten truende og at de kunne si opp lånet når som helst selv om jeg betaler nwd på lånet som jeg skal og i et hurtigere  tempo enn jeg strengt behøver

Som sagt aldri misligholdt lånet og ble litt sjokkert over ordlyden men de pleier kanskje å formulere seg slik som et standardutkast? Jeg har kun hatt rammelånet i få måneder og vet lite om dette..

Kjente jeg fikk lyst til å nedbetale i en rasende fart men kanskje jeg overreagerer 

Takknemlig for svar

Anonymkode: cf315...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mottok for få dager siden brev om rentenedsettelse. Mitt spørsmål er om de sender et likelydende brev til alle? Stusser over ordlyden i brevet - hvis en ikke godtar renteendringen kan banken si opp lånet og tvangssalg boligen osv osv. Er det vanlig å skrive dette i et rentebrev. Vært formulert  så føltes nesten truende og at de kunne si opp lånet når som helst selv om jeg betaler nwd på lånet som jeg skal og i et hurtigere  tempo enn jeg strengt behøver

Som sagt aldri misligholdt lånet og ble litt sjokkert over ordlyden men de pleier kanskje å formulere seg slik som et standardutkast? Jeg har kun hatt rammelånet i få måneder og vet lite om dette..

Kjente jeg fikk lyst til å nedbetale i en rasende fart men kanskje jeg overreagerer 

Takknemlig for svar

Vagt formulert skulle det stå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres standard ut, det er jo det som i ytterste konsekvens kan skje dersom man ikke godtar renten.

Anonymkode: 789f7...c44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

hvis en ikke godtar renteendringen kan banken si opp lånet og tvangssalg boligen osv osv.

Godtar du ikke renten, bytter du bank! Banken tvangsselger selvsagt ikke boligen pga det..

Anonymkode: b40fd...ee2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

dersom man ikke godtar renten.

Da bytter man bank 👍

Anonymkode: b40fd...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Takknemlig for svar

Har aldri hatt lån, men har hatt høyrentekonto hos Bulder, og der kommer det brev ved renteendring om at dersom man ikke godtar ny rente så må man avslutte kontoen, ikke sitert ordlyd, men i den betydningen. Får det samme fra andre banker når renten endres. 

Anonymkode: 8bf74...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...