Gå til innhold

Huden min stinker etter kontakt med klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å merke det for ca 2 år siden. Økt svette og plutselig fått ekkel kroppslukt. Aldri slitt med kroppslukt/svettelukt før. 
Tenkte at akryl og polyester var syndebukken så har gått for bomull og ull uten at det har hjulpet. Sånn som nå; dusjet for to timer siden og tok på meg en t-skjorte i bomull. Armene lukter fortsatt rent og godt av såpe, men huden som har vært dekket av t-skjorten lukter vondt. Jeg føler meg også alltid klam, ekkel og svett. Deo hjelper verken mot svette eller lukt. Har også fått problemer med lukt nedentil bak av alle ting, så vasker meg bak flere ganger daglig. Jeg føler meg alltid så ekkel!

Anonymkode: 56423...3c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv Hibiskrub fra apotek, skal knekke bakterier på kroppen.    Men du trenger ikke vaske med den hver dag.  Skal kjøpe den selv og bruke 1 g i uka i underlivet.  Se om det kan holde meg "fresh" lengre. 

Anonymkode: 29ed1...cc8

• Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som overgangsalder?

Anonymkode: 2afa2...cb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høres ut som overgangsalder?

Anonymkode: 2afa2...cb9

Er bare 33, er ikke det litt tidlig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Prøv Hibiskrub fra apotek, skal knekke bakterier på kroppen.    Men du trenger ikke vaske med den hver dag.  Skal kjøpe den selv og bruke 1 g i uka i underlivet.  Se om det kan holde meg "fresh" lengre. 

Takk for tips, den skal bestilles!

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for tips, den skal bestilles!

Så dette tipset på Tiktok, var ei som var overvektig som slet med kroppslukt som anbefalte det veldig. 

Skrevet

Har du renset vaskemaskinen? Det finnes et eget middel for å desinfisere og rense vaskemaskiner evt. kan du kjøre "kokevask" (90 grader) et par ganger (ha gjerne i sengetøy og håndduker slik at du ikke sløser bort strøm). Og ikke bruk skyllemiddel. 
Jeg hadde nemlig det samme problemet, og det viste seg at det var vaskemaskinen som var problemet, rettere sagt: Jeg pleide å vaske ting på 40 grader og relativt kort programmtid. Når man vasker klærne på en såpass lav temperatur blir ikke smuss og fett skylt ordentlig vekk, men samler seg i stedet i trommelen/maskinen. 

Anonymkode: c7524...e74

• Liker 1
Skrevet

Moderne vaskemaskiner bruker mindre vann. Jeg kan manuelt legge til ekstra skylling i programmet for å få vekk såperester eller vasker på allergi programmet som har et betydelig større vannforbruk. Ull programmet mitt er veldig mild men bruker så lite vann at jeg kan se såpe flekker på klærne etter vask, må dessverre vaske ull med svært lite i maskinen og sette på ullprogramet 2 ganger. Siste gangen helt uten såpe. Jeg tilsetter eddik i skylle middel skuffen og bruker aldri skyllemiddel. Å rense maskinen må også gjøres jevnlig. Og jeg passer på å dosere riktig mengde såpe.

Hadde ingen utfordringer med min gamle vaskemaskin men den scoret hellet ikke A på vannforbruk og energi forbruk.

Anonymkode: 1b2bd...6ff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...