AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #21 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva spiste dere i dag? jeg er helt ny men prøver så godt jeg kan. kl 11.30, en vaffel med bringebærsyltetøy og et glass saft uten sukker. 14:30: 8 druer (telte de)😂 15:30 en laks, med poteter, rømme og ketchup og et glass saft uten sukker. 16:30 1 banan 17:45 halv sjokolade uten sukker. er dette ok? gikk 35 min på tredemølle. Anonymkode: 38c1b...645 Jeg ville følt meg veldig sulten hvis jeg spiste det, kontra andre matvalg som holder meg mett lengre og bedre... Anonymkode: a9a06...16f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #22 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva spiste dere i dag? jeg er helt ny men prøver så godt jeg kan. kl 11.30, en vaffel med bringebærsyltetøy og et glass saft uten sukker. 14:30: 8 druer (telte de)😂 15:30 en laks, med poteter, rømme og ketchup og et glass saft uten sukker. 16:30 1 banan 17:45 halv sjokolade uten sukker. er dette ok? gikk 35 min på tredemølle. Anonymkode: 38c1b...645 Ble du ikke sulten da? Jeg spiser som regel to ganger om dagen, men hadde jeg spist det du nevner i løpet av en dag hadde jeg vært sulten.... Spis mer protein, fiber og langsomme karbohydrater! Anonymkode: 4a656...724 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #23 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva spiste dere i dag? jeg er helt ny men prøver så godt jeg kan. kl 11.30, en vaffel med bringebærsyltetøy og et glass saft uten sukker. 14:30: 8 druer (telte de)😂 15:30 en laks, med poteter, rømme og ketchup og et glass saft uten sukker. 16:30 1 banan 17:45 halv sjokolade uten sukker. er dette ok? gikk 35 min på tredemølle. Anonymkode: 38c1b...645 Hvorfor ikke spise sunn mat i stedet? Anonymkode: 832d2...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #24 Del Skrevet 14. oktober 2024 Har aldri forstått at "periodisk faste" er noe spesielt om man uansett spiser innenfor 8 av døgnets timer. Selv spiser jeg aldri i en så lang periode i løpet av en dag, uten at jeg kaller det noe som helst. For meg er 1-2 måltider i døgnet det normale. Har aldri hatt behov for å slanke meg noen sinne. Men så spiser jeg sunt når jeg spiser da. Anonymkode: 832d2...fa8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 14. oktober 2024 #25 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva spiste dere i dag? jeg er helt ny men prøver så godt jeg kan. kl 11.30, en vaffel med bringebærsyltetøy og et glass saft uten sukker. 14:30: 8 druer (telte de)😂 15:30 en laks, med poteter, rømme og ketchup og et glass saft uten sukker. 16:30 1 banan 17:45 halv sjokolade uten sukker. er dette ok? gikk 35 min på tredemølle. Anonymkode: 38c1b...645 Du må spise sunnere, det er lite næring i vaffel og sjokolade. Rømme og ketsjup er ikke nødvendig og du må fylle på med grønnsaker. Sjokoladen bør ideelt sett erstattes med en frukt eller grønnsak. Du finner en balanse etter hvert, men husk at grovt brød eller knekkebrød metter mer en vafler gjør 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #26 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 16.19): Jeg startet i dag med periodisk fasting. Spiser fra kl 12-20, har sluttet med snacks og brus. flere som er med? la oss gå ned i vekt sammen og dele oppskrifter og tips Anonymkode: 38c1b...645 Jeg vil legge til: For mange er dette en metode man ikke trenger å følge slavisk, men som er med på å gi et annet mindset. Om man holder seg innenfor et spisevindu så fjerner man mange fristelser. I tillegg gir det en mestringsfølelse å være disiplinert. Jeg syns man bør slippe opp i helger/ferier, spesielt om man har barn, ettersom det er litt kjipt å ikke kunne spise frokost eller lørdagspizza med ungene pga et spisevindu. Husk at barn er voldsomt sårbare for slike ting. Anonymkode: 93187...112 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #27 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva spiste dere i dag? jeg er helt ny men prøver så godt jeg kan. kl 11.30, en vaffel med bringebærsyltetøy og et glass saft uten sukker. 14:30: 8 druer (telte de)😂 15:30 en laks, med poteter, rømme og ketchup og et glass saft uten sukker. 16:30 1 banan 17:45 halv sjokolade uten sukker. er dette ok? gikk 35 min på tredemølle. Anonymkode: 38c1b...645 Det du spiste i går ga deg veldig lite næring. Det viktigste når du begrenser mengden mat er at du må tenke på at det lille du spiser må være noe som gir deg det du trenger av næringsstoffer. Dette var det jeg spiste: Kl 10: Frokost: To hjemmebakte brødskiver med egg. Grønnsaker ved siden av, vann til drikke Kl 13.30 - etter trening: To knekkebrød med proteinrikt pålegg, ett glass melk Kl 15.30: Middag - Kjøttkaker med poteter, grønnsaker og kålstuing. Vann til drikke Kl 19,30: Kveldsmat - havregrøt med tilbehør, vann til drikke Ser du forskjellen på næringsinnholdet i det du spiste, og det jeg spiste? Nå skal jeg si at jeg ikke hadde en god matdag i går, blant annet fikk jeg i meg for lite frukt og grønt sammenlignet med hva jeg ellers spiser, men det ga meg i alle fall mye mer næring enn hva du fikk i deg. Anonymkode: e1b39...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #28 Del Skrevet 14. oktober 2024 Brunhilde skrev (4 minutter siden): Du må spise sunnere, det er lite næring i vaffel og sjokolade. Rømme og ketsjup er ikke nødvendig og du må fylle på med grønnsaker. Sjokoladen bør ideelt sett erstattes med en frukt eller grønnsak. Du finner en balanse etter hvert, men husk at grovt brød eller knekkebrød metter mer en vafler gjør 😉 Ketchupen er da ingenting å henge seg opp i. Mye krydder og gode smaker er viktig. Liker du ketchup så skal du bare spise det(finnes også en sukkerfri). Men enig i resten: Vil nesten si at det som ER quickfix er å spise mye frukt og ekstremt mye grønnsaker. Det er sunt, det er godt, og det metter voldsomt. I stedet for en halv sjokolade, så kutter du opp gulrøtter. Anonymkode: 93187...112 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #29 Del Skrevet 14. oktober 2024 Jeg skjønner ikke at 8 timer spisevindu er faste? Er det normalt å spise hele dagen? Jeg slanker meg ikke og tenker ikke mye over når jeg spiser, men spiser første måltid ca 8, og siste ca 17. Lunsj ca 11-12, og eventuelt en frukt ol. i 14-tiden. Så 9 timer spisevindu. Anonymkode: 8fde9...95a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 14. oktober 2024 #30 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ketchupen er da ingenting å henge seg opp i. Mye krydder og gode smaker er viktig. Liker du ketchup så skal du bare spise det(finnes også en sukkerfri). Men enig i resten: Vil nesten si at det som ER quickfix er å spise mye frukt og ekstremt mye grønnsaker. Det er sunt, det er godt, og det metter voldsomt. I stedet for en halv sjokolade, så kutter du opp gulrøtter. Anonymkode: 93187...112 Jeg skulle ha skrevet stort OG, det bør ikke være nødvendig med både ketsjup og rømme, spesielt ikke om det ikke er lettrømme og ketsjup uten sukker. Ellers så er det jo viktig, spesielt om man bruker periodisk faste for vektnedgang, å spise mat som har lite kaloritetthet. Sitat Jeg skjønner ikke at 8 timer spisevindu er faste? Er det normalt å spise hele dagen? Jeg slanker meg ikke og tenker ikke mye over når jeg spiser, men spiser første måltid ca 8, og siste ca 17. Lunsj ca 11-12, og eventuelt en frukt ol. i 14-tiden. Så 9 timer spisevindu. Anonymkode: 8fde9...95a Det er ikke faste, men "periodisk faste". De fleste jeg kjenner som spiser slik har et spisevindu på mellom 4 og 6 timer, jeg også. Selv om jeg sier at jeg spiser mellom 11.30 og 19.30, så er realiteten at jeg som regel spiser mellom 13 og 18, evt 14 og 19, litt avhengig av hva som skjer. Jeg spiser ikke slik for vektnedgang, men fordi det passer kroppen og livsstilen min godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #31 Del Skrevet 14. oktober 2024 Inspirert til å dele mine måltider ☺️ 11:30 Lunsj: En stor salat med to egg, litt kylling, fire skiver jarlsberg og masse gresskarkjerner som protein/fett. Masse grønnsaker, som tomat, agurk, paprika, spirer og rødbeter. Ingen dressing i dag. 17:00 Middag: Lammefilet med ovnsbakte rotgrønnsaker/beter, kokt gulrot og blomkål og stekte poteter, med en fyldig fløtesaus 😋 Og etter middag spiser jeg ikke mer for dagen ☺️ Anonymkode: e55fd...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #32 Del Skrevet 14. oktober 2024 Jeg praktiserer også 8-16 stort sett hele tida. Dropper det når det er ett eller annet som skjer. Mitt vindu er 10-18. Å legge seg på tom mage er null stress, for meg har morgenen vært mye verre. Sakte tilvenning og mye væske har gjort at det nå går lett som en lek. Hvis jeg holder beinhardt på denne, går jeg ned en kg i uka. Akkurat nå har jeg pause, for det er mye som skjer. Veier meg likevel to dager i uka, for å ha kontroll. Det er helt greit for meg å ikke gå ned akkurat nå, men jeg skal ikke opp. For meg er 8:16 en livsstil jeg lett kan leve med. Jeg ser ikke på det som en diett. Anonymkode: b68de...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takinova Skrevet 14. oktober 2024 #33 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg praktiserer også 8-16 stort sett hele tida. Dropper det når det er ett eller annet som skjer. Mitt vindu er 10-18. Å legge seg på tom mage er null stress, for meg har morgenen vært mye verre. Sakte tilvenning og mye væske har gjort at det nå går lett som en lek. Hvis jeg holder beinhardt på denne, går jeg ned en kg i uka. Akkurat nå har jeg pause, for det er mye som skjer. Veier meg likevel to dager i uka, for å ha kontroll. Det er helt greit for meg å ikke gå ned akkurat nå, men jeg skal ikke opp. For meg er 8:16 en livsstil jeg lett kan leve med. Jeg ser ikke på det som en diett. Anonymkode: b68de...2ca Enig i det du sier. Livsstil og ikke diett. Jeg er motsatt. Aldri sulten om morgenen, men kveldene kan være tunge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #34 Del Skrevet 14. oktober 2024 takinova skrev (2 timer siden): Enig i det du sier. Livsstil og ikke diett. Jeg er motsatt. Aldri sulten om morgenen, men kveldene kan være tunge. Jeg er aldri sulten på kvelden, men fyser fælt på alt mulig likevel. Kan lett spise 200g sjokolade alene på en kveld. Med 8:16 har jeg en regel, et tidspunkt å forholde meg til. Etter det spiser jeg ikke, så enkelt er det faktisk. Den sjokoladen får vente til i morgen, for jeg trenger den jo ikke. Så kan jeg godt spise litt sjokolade i vinduet mitt, men det blir aldri de mengdene det ellers ville blitt på kveldene. Jeg spiser helt normalt, lager ingen spesielle retter eller teller kalorier. Drar på restaurant med venner og spiser på maccern med ungene en gang i blant. Ved å ha to faste veiedager i uka har jeg kontroll. Om vekta plutselig har økt litt på, strammer jeg inn og passer på hva jeg spiser i vinduet mitt. Da raser det fort av igjen. Dette funker veldig bra for meg, som tidligere har kjørt dietter og kurer som aldri har funket i det lange løp. Anonymkode: b68de...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #35 Del Skrevet 15. oktober 2024 beige skrev (På 10.10.2024 den 21.34): Hvordan får dere sove på tom mage? Jeg har ikke sjans, kan våkne midt på natta å være kjempesulten, og kan da ligge 1-2t før jeg før sove igjen(står ikke opp å spiser) Tilpasser siste måltid til at jeg ikke er sulten når jeg legger meg, og det er veldig sjelden at jeg våkner av sult. Jeg faster vanligvis ikke fullt 16 timer, da, og er på ingen måte helt rigid på tida. For meg handler det også mye om å spise nok, og å spise rett, til siste måltid. Godt med protein og fett gir langvarig metthet og stabilt blodsukker. Anonymkode: c24c2...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #36 Del Skrevet 16. oktober 2024 Jeg må faste fordi jeg fort kan spise sjokolade sent på kvelden, masse snacks osv. Jeg har prøvd å spise sunnere nå. Tok vekten i dag, har gått ned 2 kg på 1 uke. Og for å være ærlig har jeg ikke følt meg mer sulten. men sjokolade uten sukker anbefaler dere ikke? Spiser det ikke hverdag men heler hver 2 eller 3 dag spiser jeg en halv sjokolade. Jeg har to barn, er lettere å spise samme som de til frokost, pga økonomi kan jeg ikke lage to ulike retter til hvert måltid. Spiser som regel alt de spiser men ikke no kjeks, potetgull, brus, kake osv. Anonymkode: 38c1b...645 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #37 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må faste fordi jeg fort kan spise sjokolade sent på kvelden, masse snacks osv. Jeg har prøvd å spise sunnere nå. Tok vekten i dag, har gått ned 2 kg på 1 uke. Og for å være ærlig har jeg ikke følt meg mer sulten. men sjokolade uten sukker anbefaler dere ikke? Spiser det ikke hverdag men heler hver 2 eller 3 dag spiser jeg en halv sjokolade. Jeg har to barn, er lettere å spise samme som de til frokost, pga økonomi kan jeg ikke lage to ulike retter til hvert måltid. Spiser som regel alt de spiser men ikke no kjeks, potetgull, brus, kake osv. Anonymkode: 38c1b...645 Jeg ville heller valgt sjokolade med sukker, men det er jo en vurdering hver enkelt må ta - jeg velger bort kunstig søtning. Hvor stor er den sjokoladen du spiser halvparten av? Jeg ville vurdert om sjokolade flere ganger i uka skulle være en del av kostholdet mitt, men man må jo vurdere hva som passer en selv. Anonymkode: c24c2...794 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #38 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ville heller valgt sjokolade med sukker, men det er jo en vurdering hver enkelt må ta - jeg velger bort kunstig søtning. Hvor stor er den sjokoladen du spiser halvparten av? Jeg ville vurdert om sjokolade flere ganger i uka skulle være en del av kostholdet mitt, men man må jo vurdere hva som passer en selv. Anonymkode: c24c2...794 Hmm, jeg har kuttet ut sukker helt per nå. Men mest sannsynlig går jeg vel opp i vekt hvis jeg starter å spise det. Er det ikke sant? Anonymkode: 38c1b...645 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #39 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hmm, jeg har kuttet ut sukker helt per nå. Men mest sannsynlig går jeg vel opp i vekt hvis jeg starter å spise det. Er det ikke sant? Anonymkode: 38c1b...645 Sjokolade uten sukker har jo også masse kalorier, ihvertfall de jeg har sett. Det er kaloriene du går opp av, ikke sukkeret som sådan forsåvidt! Anonymkode: 4a656...724 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 17. oktober 2024 #40 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjokolade uten sukker har jo også masse kalorier, ihvertfall de jeg har sett. Det er kaloriene du går opp av, ikke sukkeret som sådan forsåvidt! Anonymkode: 4a656...724 Jeg ligger på kaloriunderskudd fra før, så da går det nok greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå