Gå til innhold

Hva i helvete er det jalla-walla greiene noen nettbutikker her erstattet Klarna med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forbanna jalla-greier. Det heter bokstavelig talt Walley. Blant annet XXL bruker det nå. Hva i HELVETE var galt med Klarna??? 

Anonymkode: 63f29...2fb

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Walley tidligere fordi en nettbutikk ikke hadde Klarna, og hadde ingen problemer med dem. Hva er problemet? 

Foretrekker Klarna her og, men gikk fint å bruke Walley også. 

• Liker 1
Skrevet

Elpy er verre. Måtte betale samme regning tre ganger før det ble ok. En ting til 400kr ble da på 1200kr.

Anonymkode: 0fd02...4fa

Skrevet
Daisy-love skrev (3 minutter siden):

Jeg har brukt Walley tidligere fordi en nettbutikk ikke hadde Klarna, og hadde ingen problemer med dem. Hva er problemet? 

Foretrekker Klarna her og, men gikk fint å bruke Walley også. 

Klarna: Ubetalte regninger trenger du ikke å tenke på før betalingsfristen.

Walley: Ubetalte regninger (INNENFOR betalingsfristen) telles som usikret GJELD.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Walley: Ubetalte regninger (INNENFOR betalingsfristen) telles som usikret GJELD.

For meg har det veldig liten praktisk betydning for det er så kort tid, og ikke store beløpene. Forklar meg gjerne mer om dette, for godt mulig jeg har fått med meg alt. (Ikke nedlatende eller noe, godt mulig jeg har oversett noe. Flere år siden jeg brukte Walley sist.) Jeg betaler normalt når jeg får varene, og jeg skylder jo penger samme hvilken betalingsmetode jeg bruker, så jeg liker å få det betalt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånn blir det med Klarna også nå. Er en egen tråd om det her på forumet. Krav fra Finanstilsynet, man må søke om kredittramme for å kunne betale med faktura hos Klarna og andre slike tilbydere. Faktisk kommer hele kredittrammen til å telle som gjeld, uavhengig av hvor mange ubetalte regninger du har.

Anonymkode: 41d32...e80

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det er ikke Klarna. Walley er tidligere Collector.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Skrevet
Honey Dew skrev (1 time siden):

Det er ikke Klarna. Walley er tidligere Collector.

Alle vet at det ikke er Klarna 

Anonymkode: 6fae8...a1e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forbanna jalla-greier. Det heter bokstavelig talt Walley. Blant annet XXL bruker det nå. Hva i HELVETE var galt med Klarna??? 

Ok, skjedde det noe galt når du brukte denne tjenesten, eller er det bare forandring du ikke liker? For jeg klarer virkelig ikke helt å se problemet...

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Elpy er verre. Måtte betale samme regning tre ganger før det ble ok. En ting til 400kr ble da på 1200kr.

Sier du at du frivillig betalte 1200 isteden for 400 ????

Anonymkode: 2637b...8fc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Man gjør jo ikke slik - hvis man har betalt en faktura, så sender man dokumentasjon på dette. Man betaler ikke flere ganger...

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Walley har eksistert i mange år under navnet Collector og har nøyaktig samme funksjon som Klarna. Forstår ikke problemet ditt...

Anonymkode: 8fbe1...e52

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Sciurus, mod

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 12.57):

Walley har eksistert i mange år under navnet Collector og har nøyaktig samme funksjon som Klarna. Forstår ikke problemet ditt...

Anonymkode: 8fbe1...e52

På Klarna kunne man trykke på "betal" når man ville betale fakturaen og så ble det trukket automatisk. På Walley må du betale i nettbanken med kontonr og kid. Fryktelig tungvint. 

Anonymkode: 2836e...3d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

På Klarna kunne man trykke på "betal" når man ville betale fakturaen og så ble det trukket automatisk. På Walley må du betale i nettbanken med kontonr og kid. Fryktelig tungvint. 

Så man kunne like gjerne betalt med ApplePay, Vipps eller kredittkort da man bestilte varene? Synes det er greit å betale når jeg bestiller jeg. 

Skrevet
newman01 skrev (37 minutter siden):

Så man kunne like gjerne betalt med ApplePay, Vipps eller kredittkort da man bestilte varene? Synes det er greit å betale når jeg bestiller jeg. 

Ja, det kunne man i utgangspunktet, men med Klarna betaler man ikke før man har fått varene hjem. Om man vil angre kjøpet så er det veldig enkelt. Man trenger ikke betale noe før etter 30 dager. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 5.40):

Sier du at du frivillig betalte 1200 isteden for 400 ????

Anonymkode: 2637b...8fc

Fikk aldri ordna på det, selv om jeg tok kontakt med de. Betalte for å slippe inkasso og nå er det så lenge siden uansett at jeg ikke orker å bruke mer tid på det. Brukte så mye tid uten at det ble en løsning. Lærte at jeg aldri skal bruke de mer da.

Skrevet

Jobber med netthandel ️ Klarna er vel og bra, fungerer som det skal og har en merkevare som er kjent for folk flest. Problemet for forhandleren er at dette er en ekstremt dyr betalingsløsning i tillegg til at det er forsinket utbetaling på 2-4 uker. Derfor vil man nok se alternativer betalingsløsninger som dette fremover. 

• Nyttig 1
Skrevet
snurk skrev (7 minutter siden):

Jobber med netthandel ️ Klarna er vel og bra, fungerer som det skal og har en merkevare som er kjent for folk flest. Problemet for forhandleren er at dette er en ekstremt dyr betalingsløsning i tillegg til at det er forsinket utbetaling på 2-4 uker. Derfor vil man nok se alternativer betalingsløsninger som dette fremover. 

Takk for at du opplyser oss om dette, jeg ble litt klokere nå ☺️

Anonymkode: 501f6...1fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...