AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #1 Skrevet 10. oktober 2024 For jeg skjønner ingenting. Ut fra menstermin og en syklus på 28 dager så skulle terminen min vært 30.04. Så har jeg vært på 2 tidlige ultralyder der jeg begge ganger tilsynelatende blir satt tilbake. Første gang jeg dro skulle jeg blitt satt tilbake 4 dager og den siste nå en dag til. I mitt hodet skulle da estimert termin vært rundt 5.mai, men gynekologen hevdet 1 mai og det som sto på skjermen. I mitt hodet er jeg jo ikke satt mer tilbake enn en dag da. Vet ikke om det er noe tull med de appene nørs, preglife osv men i følge gynekolog skulle jeg vært 10 +6 uker i går men om jeg skriver estimert termin på slike kalkulatorer så står det 11+3 og jeg skulle egentlig etter siste beregning hos gynekologen være 11 i dag. Er det noe jeg ikke forstår? Er kanskje ikke super viktig å være helt nøyaktig på antall uker men jeg synes det har litt å si😅 Anonymkode: 609aa...a35
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #2 Skrevet 10. oktober 2024 Termin fastsettes på ordinær ultralyd i uke 18-20, fram til det kan du forholde deg til menstermin hvis du har regelmessig syklus Anonymkode: eb3aa...7d4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #3 Skrevet 10. oktober 2024 Jeg vet i alle fall at sykehuset sitt estimat er én dag kortere på vei hos meg enn de der appene, samt både hva jordmor og lege sier, selv om terminen er den samme hos alle de. Så det skjønner ikke jeg noe av. Altså vil sykehuset si at jeg er 26+6 når appene og fastlegen og jordmor sier 27+0. Forstå det den som kan. Anonymkode: 65b16...889
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #4 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Termin fastsettes på ordinær ultralyd i uke 18-20, fram til det kan du forholde deg til menstermin hvis du har regelmessig syklus Anonymkode: eb3aa...7d4 Her spurte jeg på OUL, men fikk beskjed om at de ikke endret termimdatoen som ble satt på TUL. Anonymkode: b941f...7c3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #5 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet i alle fall at sykehuset sitt estimat er én dag kortere på vei hos meg enn de der appene, samt både hva jordmor og lege sier, selv om terminen er den samme hos alle de. Så det skjønner ikke jeg noe av. Altså vil sykehuset si at jeg er 26+6 når appene og fastlegen og jordmor sier 27+0. Forstå det den som kan. Anonymkode: 65b16...889 Ja akkurat det som jeg mener. Skjønner ingenting. Jeg er jo egentlig bare en dag forskjøvet bakover siden terminen er bare en dag etter menstermin. Men gynekologen mener jeg er satt tilbake flere dager. Anonymkode: 609aa...a35
Sefanja Skrevet 11. oktober 2024 #6 Skrevet 11. oktober 2024 Jeg har fått tre forskjellige termindatoer. Men alle er i midten av februar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå