AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #1 Del Skrevet 10. oktober 2024 Har en god venn jeg har kjent i årevis. Her om dagen hang vi sammen og snakket om løst og fast. Vi var inne på tema prostitusjon og jeg sa at jeg synes det er komplisert fordi jeg ikke støtter halliker og det er fælt med de som blir tvunget ut i det, men at jeg ikke kan si noe på de få som gjør det frivillig. Da sa han at det er flere enn man tror som gjør det frivillig, fordi han kjøper nemlig seksuelle tjenester fra forskjellige jenter som annonserer online, og samtlige har uttrykt at de trives med det. For det meste utenlandske jenter, for de er billigere sa han. Det ble en liten stund med stillhet etter dette, og vi hang sammen litt til før vi omsider dro hver vår vei. Dro hjem og følte at jeg fikk se en side av han jeg ikke visste om. Det er flere uker siden vi hang sammen sist og jeg har tatt meg selv i å slutte å sende meldinger og kontakte han. Føler jeg sliter litt med... respekten ovenfor han etter dette? Men føler samtidig jeg ikke burde la et slikt bagatell komme imellom oss. Men helt ærlig, jeg skulle ønske jeg aldri visste. Føler jeg i løpet av sekunder fikk malt et bilde av han som jeg aldri kunne sett for meg. Trodde virkelig ikke at han var typen til å kjøpe seksuelle tjenester. Hvordan ville dere reagert om dere fikk vite at en nær venn kjøpte seksuelle tjenester? Anonymkode: 399c8...cfa 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 10. oktober 2024 #2 Del Skrevet 10. oktober 2024 Hadde kanskje sett litt ned på han etter dette, men fortsatt å være venn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #3 Del Skrevet 10. oktober 2024 Hadde kuttet han ut. Sier mye om menneskesynet hans Anonymkode: c8157...196 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 10. oktober 2024 #4 Del Skrevet 10. oktober 2024 Jeg tenker at man bør være litt raus med venner man anser som nære. Man kan ikke forvente å like alle sider av en venn, men det er vel nettopp det også som gjør at dere er venner? At dere kan være dere selv overfor hverandre, og dele sånne ting? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #5 Del Skrevet 10. oktober 2024 De fleste oppegående mennesker vet vel at diss utenlandske prostituerte ikke gjør det frivillig? At det er en del av «jobben» deres å late som om det er frivillig og som om de liker det. At nesten alle prostituerte hadde valgt å gå ut av det om de hadde hatt alternativer? Det er jo derfor det er ulovlig å kjøpe sex! Jeg hadde aldri orka å ha en venn som med fullt overlegg utnytter ofre for trafficing, som ser på undertrykte mennesker som varer han kan kjøpe! Anonymkode: 0a036...b0e 15 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #6 Del Skrevet 10. oktober 2024 visp skrev (29 minutter siden): Jeg tenker at man bør være litt raus med venner man anser som nære. Man kan ikke forvente å like alle sider av en venn, men det er vel nettopp det også som gjør at dere er venner? At dere kan være dere selv overfor hverandre, og dele sånne ting? En ting er å være raus hvis han ved et uhell hadde kjørt på en hund, men å med vilje bryte loven og utnytte et annet menneske gjentatte ganger? Er man ikke raus hvis man synes det er problematisk? Ts Anonymkode: 399c8...cfa 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #7 Del Skrevet 10. oktober 2024 Jeg slet mye etter en ex fortalte at han hadde kjøpt seksuelle tjenester i sin fortid. Men jeg lot det gå fordi han viste anger og så det problematiske ved det og at det tilhørte fortiden. Men at noen nær driver med det den dag idag og ikke skjønner problemet med det, synes jeg er vanskelig å svelge. Anonymkode: 399c8...cfa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 10. oktober 2024 #8 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En ting er å være raus hvis han ved et uhell hadde kjørt på en hund, men å med vilje bryte loven og utnytte et annet menneske gjentatte ganger? Er man ikke raus hvis man synes det er problematisk? Ts Anonymkode: 399c8...cfa Jo, alle har sine grenser og om dette er noe som gir trøbbel for deg følelsesmessig, så forstår jeg det veldig godt. Jeg hadde jo ikke klart å komme over alt mulig rart jeg heller. Det spørs jo litt hvor nære venner man er. Noen venner svelger man større kameler for enn andre. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg slet mye etter en ex fortalte at han hadde kjøpt seksuelle tjenester i sin fortid. Men jeg lot det gå fordi han viste anger og så det problematiske ved det og at det tilhørte fortiden. Men at noen nær driver med det den dag idag og ikke skjønner problemet med det, synes jeg er vanskelig å svelge. Anonymkode: 399c8...cfa En kjæresterelasjon hadde vært noe helt annet for meg. Der hadde jeg taklet minimalt i forhold til hva jeg takler fra venner. Om du har opplevd det med en kjæreste, så skjønner jeg at du sliter med dette med vennen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #9 Del Skrevet 10. oktober 2024 Han har et ræva menneskesyn, og rettferdiggjør menneskehandelen sin med løgnen om at de stakkars prostituerte «liker» det de holder på med. 🤮 Jeg hadde kuttet ut vennskapet. Anonymkode: 6d0ee...361 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #10 Del Skrevet 10. oktober 2024 visp skrev (1 time siden): Jo, alle har sine grenser og om dette er noe som gir trøbbel for deg følelsesmessig, så forstår jeg det veldig godt. Jeg hadde jo ikke klart å komme over alt mulig rart jeg heller. Det spørs jo litt hvor nære venner man er. Noen venner svelger man større kameler for enn andre. En kjæresterelasjon hadde vært noe helt annet for meg. Der hadde jeg taklet minimalt i forhold til hva jeg takler fra venner. Om du har opplevd det med en kjæreste, så skjønner jeg at du sliter med dette med vennen din. Jeg skjønner. Må virkelig gi dette tid og kanskje ta en pause i vennskapet for å finne ut hva jeg vil og føler. Jeg blir jo trist av å tenke på at et vennskap som har vart i årevis skal bli borte sånn plutselig. Men klarer ikke riste av meg tanken på at han utnytter en annen stakars kvinne. Hvis jeg hadde fått bevis for at de virkelig likte det, så hadde jeg ikke dømt han. Men noe sier meg at de ikke gjør det. Anonymkode: 399c8...cfa 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #11 Del Skrevet 10. oktober 2024 Lur Venn skrev (6 timer siden): Hadde kanskje sett litt ned på han etter dette, men fortsatt å være venn Du sier kanskje noe der. Anonymkode: 399c8...cfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #12 Del Skrevet 10. oktober 2024 Ja, det tenker jeg er normalt å slite med. Men hvis det er en nær venn, så kanskje du skal ta en prat til med vedkommende for å sjekke at du har alle fakta på bordet? Anonymkode: 53031...28d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #13 Del Skrevet 10. oktober 2024 Jeg hadde ikke kunnet være venner med en som kynisk utnytter andre mennesker på denne måten - hadde reagert nesten like sterkt som om han fortalte at han var pedofil eller noe sånt. Dealbreaker for vennskap. Anonymkode: e3be2...5b7 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 10. oktober 2024 #14 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har en god venn jeg har kjent i årevis. Her om dagen hang vi sammen og snakket om løst og fast. Vi var inne på tema prostitusjon og jeg sa at jeg synes det er komplisert fordi jeg ikke støtter halliker og det er fælt med de som blir tvunget ut i det, men at jeg ikke kan si noe på de få som gjør det frivillig. Da sa han at det er flere enn man tror som gjør det frivillig, fordi han kjøper nemlig seksuelle tjenester fra forskjellige jenter som annonserer online, og samtlige har uttrykt at de trives med det. For det meste utenlandske jenter, for de er billigere sa han. Det ble en liten stund med stillhet etter dette, og vi hang sammen litt til før vi omsider dro hver vår vei. Dro hjem og følte at jeg fikk se en side av han jeg ikke visste om. Det er flere uker siden vi hang sammen sist og jeg har tatt meg selv i å slutte å sende meldinger og kontakte han. Føler jeg sliter litt med... respekten ovenfor han etter dette? Men føler samtidig jeg ikke burde la et slikt bagatell komme imellom oss. Men helt ærlig, jeg skulle ønske jeg aldri visste. Føler jeg i løpet av sekunder fikk malt et bilde av han som jeg aldri kunne sett for meg. Trodde virkelig ikke at han var typen til å kjøpe seksuelle tjenester. Hvordan ville dere reagert om dere fikk vite at en nær venn kjøpte seksuelle tjenester? Anonymkode: 399c8...cfa Jeg ville slitt. Ikke fordi at han har sex på fritiden, men pga verdiene dette står for. Dette er utnyttelse av andre mennesker og et bruk og kast system som jeg ikke støtter. En slik handling viser at han har verdier og et menneskesyn, som iværtfall ikke er forenelig med mine. De som sier det er greit, og mener du bør støtte han, de tror jeg ikke forstår omfanget og hvor feil og skadelig dette er. Disse menneskene som selger kroppen sin blir brukt, fordi de ikke har noe valg, og tenk den skammen de bærer. Tenk hvor skitten man må føle seg når man må ligge med x antall ukjente menn om dagen, bare for å ha råd til og leve. Jeg tror ingenting på at det finnes mennesker som velger en slik vei frivillig. Men vanskelige livssituasjoner har satt dem i en posisjon hvor de blir tvunget til å selge kroppen sin, og det synes kameraten til trådstarter er greit. Det bygger opp om en bransje som degraderer og fornedrer kvinner, fordi noen menn skal få nytelse. Det er så kynisk og brutalt. Menneskeverd og respekt for medmenneske finnes ikke i en slik relasjon. Det er en grunn til at sexkjøp er forbudt. De som her synes det er greit, det sjokkerer meg. At menneskesyn og respekt for andre ser ut til å være helt utvisket hos enkelte. Jeg hadde brutt kontakten med en slik venn, fordi det er et grovt overtramp å støtte slik virksomhet. Et overtramp mot de menneskene som blir utnyttet for at denne virksomheten skal gå rundt. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #15 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har en god venn jeg har kjent i årevis. Her om dagen hang vi sammen og snakket om løst og fast. Vi var inne på tema prostitusjon og jeg sa at jeg synes det er komplisert fordi jeg ikke støtter halliker og det er fælt med de som blir tvunget ut i det, men at jeg ikke kan si noe på de få som gjør det frivillig. Da sa han at det er flere enn man tror som gjør det frivillig, fordi han kjøper nemlig seksuelle tjenester fra forskjellige jenter som annonserer online, og samtlige har uttrykt at de trives med det. For det meste utenlandske jenter, for de er billigere sa han. Det ble en liten stund med stillhet etter dette, og vi hang sammen litt til før vi omsider dro hver vår vei. Dro hjem og følte at jeg fikk se en side av han jeg ikke visste om. Det er flere uker siden vi hang sammen sist og jeg har tatt meg selv i å slutte å sende meldinger og kontakte han. Føler jeg sliter litt med... respekten ovenfor han etter dette? Men føler samtidig jeg ikke burde la et slikt bagatell komme imellom oss. Men helt ærlig, jeg skulle ønske jeg aldri visste. Føler jeg i løpet av sekunder fikk malt et bilde av han som jeg aldri kunne sett for meg. Trodde virkelig ikke at han var typen til å kjøpe seksuelle tjenester. Hvordan ville dere reagert om dere fikk vite at en nær venn kjøpte seksuelle tjenester? Anonymkode: 399c8...cfa Ok. Så fint for deg. Finn ut av ting selv? Eller er du ute etter veldig mye woke, pk, og sympati og tårer og trøst herfra 🙇♀️🙄🤦♀️ Anonymkode: ea5d2...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #16 Del Skrevet 10. oktober 2024 Kjøper han slike tjenester, støtter han menneskehandel (traficking), også av jenter og gutter som er mindreårige… Detter er organisert kriminalitet, så han ved å kjøpe tjenester, støtter mafiaen. Mafiaen driver også med ting som narkotikahandel, bestillingsdrap, organhandel og svindling. Ikke minst er det perverst og skittent det han driver på med, og viser til grenseløs uvitenhet og dumskap samt et menneskesyn som er helt forkastelig. Hadde ikke ville vist meg ut offentlig med slike… Anonymkode: 53641...80e 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 10. oktober 2024 #17 Del Skrevet 10. oktober 2024 Ulikt menneske - og verdisyn kan bli et problem i vennskap. Jeg protesterte på at vennen min unnskyldte seg selv for å kjøpe sex, han løste konflikten ved å aldri mer invitere meg ut eller ta kontakt med meg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 10. oktober 2024 #18 Del Skrevet 10. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ok. Så fint for deg. Finn ut av ting selv? Eller er du ute etter veldig mye woke, pk, og sympati og tårer og trøst herfra 🙇♀️🙄🤦♀️ Anonymkode: ea5d2...aea Hva faen? Endret 10. oktober 2024 av Blueberrymuffin 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #19 Del Skrevet 11. oktober 2024 Ser ikke hvordan jeg skal klare å fortsette dette vennskapet med mindre jeg endrer mitt eget verdisyn. Så da må jeg belage meg på å miste en god venn jeg har hatt igjennom fjorten år. Noe så trist. Anonymkode: 399c8...cfa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #20 Del Skrevet 11. oktober 2024 Nei æsj, det ville vært over for det vennskapet. Hvis økonomi er viktig, så er fuck friend faktisk helt gratis. Hvorfor kjøpe sex? Får han ikke ellers? Anonymkode: 73633...140 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå