AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #21 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Så lenge du uansett ikke vin tjene mindre enn ham så han altså ikke må dra lasset økonomisk, kan han ta seg en bolle. Han høres ut som en skikkelig freeloader. Anonymkode: 9e7b0...a9e Mao er en stor del av den kvinnelige befolkningen freeloader da det er kvinnen som regel tjener minst. Og med din logikk så kan alle menn som tjener mest drite i hva kvinnen i forholdet mener og ønsker for det er jo han som tjener mest, og kvinnen er freeloader og har ingenting hun skulle sagt. Anonymkode: fd4f0...801 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #22 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mao er en stor del av den kvinnelige befolkningen freeloader da det er kvinnen som regel tjener minst. Og med din logikk så kan alle menn som tjener mest drite i hva kvinnen i forholdet mener og ønsker for det er jo han som tjener mest, og kvinnen er freeloader og har ingenting hun skulle sagt. Anonymkode: fd4f0...801 Ei kvinne er aldri freeloader, dei er alltid offeret. Var sammen med ei som jobbet 300% hevdet ho, 100% på jobb, 100% mor og 100% husarbeid fordi ho var alene med barn. Anonymkode: 5c4f4...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kygos Skrevet 15. oktober 2024 #23 Del Skrevet 15. oktober 2024 Når kommer tråden der alle mennene snakker om at de har valgt å gå ned i stilling og heller ha mer fritid? Piss meg i øret om hele den ekstra dagen i en 80% stilling går til husarbeid. Det dere diskuterer er et kulturelt privilegie som knapt noen mann har, med mindre kona er toppleder eller statsminister. En stor årsak til at kvinner tjener mindre er nettopp fordi de jobber deltid, og fordi menn jobber flere timer i uka enn kvinner i snitt. Korrigert for dette, sammen med at de mennene som tjener aller mest, noen ganske få som tjener Insane og hever snittet, så tjener kvinner og menn omtrent det samme. Derav burde det være flere menn som kunne 'valgt' å gå ned i stilling. Det måtte jo dog bety at kvinnen må jobbe mer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #24 Del Skrevet 15. oktober 2024 Jeg har jobbet 3-delt turnus som sykepleier på sykehus, og kjenner meg igjen i det du skriver, både ift belastning og stress på jobb. Jeg har siden vi fikk barn(3 stk) jobbet 75%, og det har fungert veldig bra! Det har selvfølgelig påvirket mulighet til feriereiser, hyttekjøp o.l, men vi klarer oss fint, har tålt renteøkning, økte strømpriser osv uten å måtte stramme inn. Vi har kjent at en noe roligere hverdag, mindre stress og mer tid med barna har vært viktig for oss. Vi har prioritert å spare noe mer i pensjon på meg for å utjevne. Her tjener også jeg mer enn mannen, men vi har valgt å gjøre det slik da han trives med å jobbe full, og jeg trives med redusert. I tillegg har vi en litt typisk fordeling med at jeg tar det "3.skiftet", og det funker hos oss. Men absolutt et bevisst valg, og som jeg sikkert taper på om vi går fra hverandre, men per nå verdt det ift en bedre hverdag, og at jeg tenker tid og litt mer overskudd led barna er det viktigste. Anonymkode: 829b3...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå