Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vasker du sminkekostene med? Bare vann? Vann og såpe? Og hvor ofte bør man vaske koster som er i daglig bruk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva vasker du sminkekostene med? Bare vann? Vann og såpe? Og hvor ofte bør man vaske koster som er i daglig bruk?

Jeg vasker med zalo og varmt vann, sikkert ikke så ofte som jeg burde, men jeg sminker meg ikke daglig da... Det blir vel når jeg synes det er på tide på en måte ;)

Gjest Jalileh
Skrevet

vasker dem en gang i uka med ansiktsrens. :)

husk å legge kostene ned mens de tørker.

Skrevet

Jeg vasker dem antakelig altfor sjelden, med alt fra vaskemiddel til flytende håndsåpe.

Skrevet

Har aldri giddet å vaske de. Når jeg får lyst kjøper jeg heller nye.

Skrevet

Samme her

Skrevet

Samme her

Kostene mine er dyre. Å kaste de og kjøpe nye hver gang de trenger en vask ville kostet meg en formue.

Jeg vasker de med shampo en gang i måneden.

Skrevet

Vasker med frisørshampo, men vasker ikke så ofte som jeg vet at jeg burde...

Skrevet
Kostene mine er dyre. Å kaste de og kjøpe nye hver gang de trenger en vask ville kostet meg en formue.

Jeg vasker de med shampo en gang i måneden.

Samme her.

Foundationkoster spesielt er sååå undervurdert. En god foundationkost er en nødvendighet og de tar man vare på.

Gjest Fruktfat
Skrevet

sikkert altfor sjelden, ihvertfall ikke hver uke. sminker meg hver dag jeg skal på jobb eller lenger utenfor døra enn å hente posten. vasker de i lano håndsåpe.

Skrevet

De funker ihvertfall til mitt bruk.

Og jeg har da kjøpt dem på parfymeri.

Skrevet

Makeupartister vasker de med zalo el lignende og sprayer de med sprit etterpå. Så legges de flatt ned på bordet og lufttørkes. Pass på så bustene ikke spriker.

Skrevet
De funker ihvertfall til mitt bruk.

Og jeg har da kjøpt dem på parfymeri.

Da ville jeg vurdert å vasket de innimellom. Enten bruker du en formue på koster, eller så bruker du koster som er fulle av sminke før du kjøper nye. Hvorfor ikke vaske de? Det tar ikke spesielt lang tid. Mine koster er fra Chanel, og kan holde i 10 år.

Skrevet

De eneste kostene jeg bruker er de små som ligger i øyenskyggene mine .. og de koster den nette sum av 12 kroner pr. stykk - jeg kaster dem og kjøper nye av og til ... Som regel bruker jeg dem til jeg skifter øyenskygge.

Foundation, rouge og pudder bruker jeg ikke.

Skrevet
Makeupartister vasker de med zalo el lignende og sprayer de med sprit etterpå. Så legges de flatt ned på bordet og lufttørkes. Pass på så bustene ikke spriker.

Eh, da er de ikke mye glad i kostene sine i alle fall...

Han man koster med naturbust, det vil si av ekte hår bør de behandles som sitt eget hår, nemlig med shampoo og deretter balsam...

Zalo, håndsåpe, sprit, alt dette tørker ut det naturlige fettet som finnes i naturlig hår, og kosten spriker raskere.....

Så det så...

Skrevet

Jeg har kostesett fra Trish McEvoy og Bobbi Brown. Har nok brukt noen tusenlapper på de og fikk med en bok om rengjøring. Der står det at man skal vaske med shampoo eller conditioner. Og det sier de fleste make-up artister også som jeg har snakket med.

Skrevet
Jeg har kostesett fra Trish McEvoy og Bobbi Brown. Har nok brukt noen tusenlapper på de og fikk med en bok om rengjøring. Der står det at man skal vaske med shampoo eller conditioner. Og det sier de fleste make-up artister også som jeg har snakket med.

Heldige deg som har så mange bra koster! Bruker du både shampo og balsam når du vasker de? Hvor ofte vasker du de?

Skrevet
Heldige deg som har så mange bra koster! Bruker du både shampo og balsam når du vasker de? Hvor ofte vasker du de?

Jeg fant ut at jeg skulle skaffe meg settene etter å ha brukt noen hundrelapper på koster fra begge seriene og jeg synes det er en bra investering!

Jeg bruker kun shampoo, men alltid fra frisør.

Vasker foundation kosten en gang i uken og de andre kostene alt etter som hvor mye de blir brukt.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Eh, da er de ikke mye glad i kostene sine i alle fall...

Han man koster med naturbust, det vil si av ekte hår bør de behandles som sitt eget hår, nemlig med shampoo og deretter balsam...

Zalo, håndsåpe, sprit, alt dette tørker ut det naturlige fettet som finnes i naturlig hår, og kosten spriker raskere.....

Så det så...

en make-up artist bruker penslene sine på mer enn en person, spriten brukes pga hygiene.

så det så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...