AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #1 Skrevet 10. oktober 2024 Vi har klatre/klorestativ i ulike størrelser og klorematter på gulv og vegg. Katten er også mye ute for å få ut energi. Likevel får vi ikke katten til å slutte å angripe sofaen når han blir leken. Noen tips? Anonymkode: e5e3d...32d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #2 Skrevet 10. oktober 2024 Vi bruker sprayflaske med vann. Vet det ikke er anbefalt men er det eneste som har fungert hos oss Anonymkode: fdfcb...240
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #3 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi har klatre/klorestativ i ulike størrelser og klorematter på gulv og vegg. Katten er også mye ute for å få ut energi. Likevel får vi ikke katten til å slutte å angripe sofaen når han blir leken. Noen tips? Anonymkode: e5e3d...32d Hadde samme problem her helt til jeg festet blank kontaktplast på sofaen og kjøpte et klorebrett til å henge på hjørner. Etter et par måneder kunne jeg ta av plasten og hjørneklorebrettet er i flittig bruk. Anonymkode: c86f7...208
Enni Skrevet 10. oktober 2024 #4 Skrevet 10. oktober 2024 Har dobbelsidig tape langs kantene på sofaen. Pusen liker svært dårlig å sette klørne i det. Ellers er også aluminiumsfolie hvor de klorer/tisser/driter, veldig effektivt.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #5 Skrevet 10. oktober 2024 Du kan ha 50 klorestativer i hjemmet, men det hjelper ikke om de ikke står på riktig plass. Du må ha dem der katten faktisk klorer. Jeg hadde en av de simple, enkle stativene rett foran sofaen. Da lå katten oppi sofaen og klorte på stativet. Klorte alltid på det før han hoppet opp å la seg ned. Før det så klorte han alltid på sofaen, akkurat der hvor stativet sto. Hjalp ikke at jeg hadde ti talls klorestativer rundt om i leiligheten i alle størrelser og former. Anonymkode: 60a01...269 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #6 Skrevet 10. oktober 2024 Dobbelsidig tape Anonymkode: 5cdd4...261
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #7 Skrevet 10. oktober 2024 Jeg "freste" til katten når den klorte på sofaen, og flyttet henne over til klorestativet og "hjalp" henne å klore på stativet. Det gjorde jeg konsekvent hver eneste gang. Og hver gang katten kom inn utenfra, tok jeg henne rett bort til klorestativet og hjalp henne i gang. Det hjalp, nå klorer hun aldri på sofaen. Anonymkode: b3f56...15d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå