Jodi Skrevet 10. oktober #1 Del Skrevet 10. oktober Trener man samme muskler på disse to øvelsene? Blir det smør på flesk om jeg trener begge deler på samme økt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 10. oktober #2 Del Skrevet 10. oktober Jodi skrev (1 time siden): Trener man samme muskler på disse to øvelsene? Blir det smør på flesk om jeg trener begge deler på samme økt? Man trener hovedsakelig de samme musklene. Det går helt fint å legge inn pushups på dager man trener benkpress om man ikke trener med et for stort volum. Hva som er et riktig volum i forhold til antall press øvelser i løpet av en økt i et treningsprogram varierer. Pushups er greit å bruke som hovedøvelse for press om man får utfordret seg selv fra 6-12 repetisjoner.. Om pushups blir for enkelt er benk et bedre alternativ fordi de er mer praktisk å øke belastningen ved å legge på mer vekter på stanga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodi Skrevet 10. oktober Forfatter #3 Del Skrevet 10. oktober Hva med sånne som meg som ikke klarer 1 pushup på tærne engang? Er det bedre å da trene benkpress enn så lenge? Jeg er så svak i armene, og syns ikke jeg blir sterkere selv om jeg trener styrke to ganger i uka. Hver økt er da fullkropp. Burde jeg kanskje legge inn en ekstra økt på overkropp en dag jeg løper intervaller på mølla? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #4 Del Skrevet 11. oktober Jodi skrev (På 10.10.2024 den 15.19): Hva med sånne som meg som ikke klarer 1 pushup på tærne engang? Er det bedre å da trene benkpress enn så lenge? Jeg er så svak i armene, og syns ikke jeg blir sterkere selv om jeg trener styrke to ganger i uka. Hver økt er da fullkropp. Burde jeg kanskje legge inn en ekstra økt på overkropp en dag jeg løper intervaller på mølla? Hvis du ikke klarer en eneste pushup, så har det jo ingen hensikt å trene det. Hvis du vil klare pushup, så kan du begynne med knærne nede. Har du tilgang til benkpress, så gjør du det. Det gjør ingenting å trene styrke etter en mølleøkt. Du trener forskjellige muskelgrupper, men selv om du trener forskjellige muskelgrupper, kan den totale belastningen bli for stor. Prøv deg frem. Anonymkode: 313d7...de6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #5 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): . Det gjør ingenting å trene styrke etter en mølleøkt. Anonymkode: 313d7...de6 Det gjør ingen ting. Men det er sterkt tilrådelig til å evt trene styrke før mølleøkt og ikke etter. Anonymkode: a1eab...187 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #6 Del Skrevet 11. oktober Jodi skrev (På 10.10.2024 den 15.19): Hva med sånne som meg som ikke klarer 1 pushup på tærne engang? Er det bedre å da trene benkpress enn så lenge? Jeg er så svak i armene, og syns ikke jeg blir sterkere selv om jeg trener styrke to ganger i uka. Hver økt er da fullkropp. Burde jeg kanskje legge inn en ekstra økt på overkropp en dag jeg løper intervaller på mølla? Styrke to ganger i uka er egentlig nok. Men løfter du tungt nok når du trener styrke? Jeg forsøkte lenge sett på 3x15 uten at jeg følte noe særlig fremgang. Når jeg byttet til 5x5 med mye tyngre vekter forandret det seg dramatisk, og jeg fikk mye progresjon på kort tid. Anonymkode: 59d58...580 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 11. oktober #7 Del Skrevet 11. oktober Bigote skrev (På 10.10.2024 den 13.17): Man trener hovedsakelig de samme musklene. Det går helt fint å legge inn pushups på dager man trener benkpress om man ikke trener med et for stort volum. Hva som er et riktig volum i forhold til antall press øvelser i løpet av en økt i et treningsprogram varierer. Pushups er greit å bruke som hovedøvelse for press om man får utfordret seg selv fra 6-12 repetisjoner.. Om pushups blir for enkelt er benk et bedre alternativ fordi de er mer praktisk å øke belastningen ved å legge på mer vekter på stanga. Feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 11. oktober #8 Del Skrevet 11. oktober (endret) Donald Duck skrev (26 minutter siden): Feil. Jaha.. Hva var feil? Å påstå at noe er feil uten å fortelle hva som er riktig er veldig fordummende Endret 11. oktober av Bigote 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodi Skrevet 12. oktober Forfatter #9 Del Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): Styrke to ganger i uka er egentlig nok. Men løfter du tungt nok når du trener styrke? Jeg forsøkte lenge sett på 3x15 uten at jeg følte noe særlig fremgang. Når jeg byttet til 5x5 med mye tyngre vekter forandret det seg dramatisk, og jeg fikk mye progresjon på kort tid. Anonymkode: 59d58...580 Jeg løfter 20-25 kg 3x10, og har ligget der leenge nå. Kanskje jeg skal prøve meg på 5x5 ja, med tyngre vekt Jeg tar pushups på knærne, men klarer ikke komme helt ned mot gulvet og opp igjen da heller. Har tatt pushups mot benk, det går bedre. Skal sies at jeg har slitt mye med skuldre og nakke i mange år, kan ha noe å si det? Jeg syns det er mye mer motiverende å ta mølleøkta først, og styrkeøvelser etterpå. Føler også det går bedre med styrketreningen når jeg er gjennomvarm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #10 Del Skrevet 12. oktober Ikke ta push-ups på knærne, da får du ikke utnyttet kjernen på riktig måte. Ta heller mot en høyde, fortrinnsvis en som kan senkes etter hvert som blir sterkere. For eksempel en stang festet i rigg. Anonymkode: 568fc...0db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodi Skrevet 12. oktober Forfatter #11 Del Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke ta push-ups på knærne, da får du ikke utnyttet kjernen på riktig måte. Ta heller mot en høyde, fortrinnsvis en som kan senkes etter hvert som blir sterkere. For eksempel en stang festet i rigg. Anonymkode: 568fc...0db Ah, takk 😃 Har gjort begge deler, men da fortsetter jeg å ta det mot en høyde/stang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 13. oktober #12 Del Skrevet 13. oktober Tidligere greide ikke jeg strake armhevinger. Kjøpte tykke strikk fra Rusta i light, medium og hard. Festet ett rundt albuene sånn at jeg fikk hjelp når jeg kom ned i bunnen. Skiftet til strikken som var løsere etterhvert. Greide til slutt uten😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #13 Del Skrevet 13. oktober Bigote skrev (På 10.10.2024 den 13.17): Man trener hovedsakelig de samme musklene. Det går helt fint å legge inn pushups på dager man trener benkpress om man ikke trener med et for stort volum. Hva som er et riktig volum i forhold til antall press øvelser i løpet av en økt i et treningsprogram varierer. Pushups er greit å bruke som hovedøvelse for press om man får utfordret seg selv fra 6-12 repetisjoner.. Om pushups blir for enkelt er benk et bedre alternativ fordi de er mer praktisk å øke belastningen ved å legge på mer vekter på stanga. Man trener overhodet ikke de samme musklene. Pullups går på rygg og skuldre, mens benk på bryst og armer. Anonymkode: 0d043...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #14 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man trener overhodet ikke de samme musklene. Pullups går på rygg og skuldre, mens benk på bryst og armer. Anonymkode: 0d043...c52 Det står pushups Anonymkode: 221e9...da4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 13. oktober #15 Del Skrevet 13. oktober (endret) ... Endret 13. oktober av Bigote Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodi Skrevet 13. oktober Forfatter #16 Del Skrevet 13. oktober AlternativX skrev (6 timer siden): Tidligere greide ikke jeg strake armhevinger. Kjøpte tykke strikk fra Rusta i light, medium og hard. Festet ett rundt albuene sånn at jeg fikk hjelp når jeg kom ned i bunnen. Skiftet til strikken som var løsere etterhvert. Greide til slutt uten😁 Hvordan festet du det? Over ryggen? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 13. oktober #17 Del Skrevet 13. oktober Jodi skrev (13 minutter siden): Hvordan festet du det? Over ryggen? Sånn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodi Skrevet 13. oktober Forfatter #18 Del Skrevet 13. oktober AlternativX skrev (16 minutter siden): Sånn Det må testes 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 13. oktober #19 Del Skrevet 13. oktober Jodi skrev (1 time siden): Det må testes Bruker da disse båndene fra rusta. Starter med"heavy". Den er veldig stram og gjør at du får mye hjelp. Når det ble enkelt brukte jeg medium og deretter light. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #20 Del Skrevet 13. oktober Pass på at du faktisk får brystet i bakken når du bruker strikk. Er den så stram at det ikke blir kontakt, så hjelper det lite. Det kan også være lurt å trene negative reps. Altså holde igjen så sakte du klarer på siste repetisjon av et sett. Da uten strikk selvsagt. Anonymkode: 568fc...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå