AnonymBruker Skrevet 10. oktober #1 Del Skrevet 10. oktober Selv fikk jeg lite hjelp bortsett fra praktisk til å etablere meg. Jeg sparte på bsu i studietiden og hadde når den var fylt opp 150000 + litt ekstra, så da fikk jeg kjøpt meg en billig leilighet da jeg var rundt 30. Kjøpte alene. Kjenner jeg bekymrer meg litt over egne barn og deres inntreden på boligmarkedet. Hvor mye skal vi hjelpe dem? Har de godt av å bo litt kummerlig i noen år, er det ikke bra for karakteren å måtte jobbe seg litt opp selv og klare seg litt på egne ben, bo kollektiv osv Måtte ta økonomiske prioriteringer. Men så ser jeg og at om mine egne foreldre hadde hjulpet meg inn på markedet tidligere så hadde jeg i dag hatt en bedre økonomi og sluppet å leie i ti år og kaste vekk penger.. Samtidig så har jeg hatt det bra og har i dag en stor enebolig med et stort lån. Men jeg bor bra. Hvor mye ansvar skal vi foreldre egentlig ta for store og voksne barn? Anonymkode: 88413...c65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #2 Del Skrevet 10. oktober Vi kommer absolutt til å hjelpe ungdommene våre inn på boligmarkedet. Har ingen tro på at man må bo kummerlig eller kaste masse penger ut av vinduet til husleie - for å bli et realt, skikkelig menneske, som kan klare seg godt. vi fikk ingen hjelp hjemmefra, men vi sitter mye bedre i det økonomisk enn hva våre foreldre gjorde. Anonymkode: 5000f...c2d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #3 Del Skrevet 10. oktober Kommer til å hjelpe egne barn inn på boligmarkedet ja. Kommer til å se på det som en investering. De kommer ikke til å arve mye, derfor syns jeg det er fint å hjelpe de nå mens de er unge. Vi fikk null hjelpe av foreldre. Leide i noen år (kastet penger ut vinduet) og kjøpte etterhvert. Vi sparte i bsu og var nok flinke økonomisk. Svigers hjalp søskene til mannen min inn på boligmarkedet. De kom inn på markedet når de var yngre enn det vi var, og fått betalt mer ned på lånene sine og de har mer romslig økonomi idag. Anonymkode: 9be01...947 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #4 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har de godt av å bo litt kummerlig i noen år, er det ikke bra for karakteren å måtte jobbe seg litt opp selv og klare seg litt på egne ben, bo kollektiv osv Måtte ta økonomiske prioriteringer. 100% ja! Anonymkode: 72dad...6cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #5 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi kommer absolutt til å hjelpe ungdommene våre inn på boligmarkedet. Har ingen tro på at man må bo kummerlig eller kaste masse penger ut av vinduet til husleie - for å bli et realt, skikkelig menneske, som kan klare seg godt. vi fikk ingen hjelp hjemmefra, men vi sitter mye bedre i det økonomisk enn hva våre foreldre gjorde. Anonymkode: 5000f...c2d Helt enig👏👏👏 Det er en merkelig tankegang at voksne mennesker skal lide for å kunne ta fornuftige valg. Jeg har selv fått masse hjelp oppigjennom fordi foreldrene mine ønsket å hjelpe meg lenger i boligprisen enn jeg selv greide, det har ikke gjort meg uselvstendig, utakknemmelig eller til et mindre godt menneske. Jeg skal gjøre det samme med mine barn. Anonymkode: 33a21...127 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #6 Del Skrevet 10. oktober Gjenerelt vil jeg hjelpe barna mine økonomisk! Det vil komme før min økonomiske situasjon.. Bare det å slippe å bekymre meg for at de skal ha en slik økonomi som jeg hadde, er helt vilt godt å føle på! Da kan jeg fint bo i leilighet eller whatever (omtrent). Men, jeg forstår at ikke alle kan ordne en slik løsning jeg har gjort for mine barn, men. Et soleklart ja, fra min side! Anonymkode: f2075...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå