Gå til innhold

Har skolen lov å tvinge elever og foresatte?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En kristen hverken kan eller bør snakke om andre kristne (eller andre religioner). Du som troende kan strengt talt kun snakke for deg selv og dine oppfatninger/tolkninger.

Anonymkode: 60fef...2d2

Jeg kan også fortelle hvilke lover og regler de kristne samfunnene jeg har vært i, følger.

Især når en del forteller noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gir ikke til noe som helst, gjør du vel, ts? Hverken tid eller penger?

Anonymkode: d893f...37d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruAyla skrev (45 minutter siden):

Joda, jeg har lest bibelen jeg. Og det stemmer at dette står. Det står også at en mann kan ha flere koner, der står mye annet også som heldigvis ikke følges i dagens kristne samfunn :)

Også at man kan denge slaven sin hvis han ikke dør av det. God bok. 👍

Anonymkode: b7bbb...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 12.41):

Vet barna hvem som skal ha med når da? Min har ikke peiling på når jeg skal bidra. 

Ja, min 15 åring(som trådstarter har) har full oversikt.. tror jammen 9 åringen også leser og får ting med seg! 

Anonymkode: 12f01...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det finnes organisasjoner man ikke ønsker å støtte er jo helt greit. Jeg gir aldri en krone til Frelsesarmeen så lenge de fortsetter å diskriminere homofile (ja, de gjør faktisk det. Hvis du er homo og har en "uniformert" stilling så mister du jobben når du får deg kjæreste). 

Men det blir jo noe litt annet en å nekte å bake en kake til en så ukontroversiell sak som kreftsyke barn, bare fordi det er i regi av skolen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 11.20):

Som forelder av et kreftsyk barn som har vært på sykehuset sammenhengende i ett år,og søsken som har vært hjemme og ikke kunne besøke mer enn noen timer pga plassmangel så trenger ikke du å bidra med den jækla kaken din da du ikke forstår hvilken situasjon vi befinner oss i.

Anonymkode: 12b45...131

Jeg har stor forståelse, og også betingelsesløs empati, for det dere må leve med, og håndtere på alle forskjellige plan. Det er imidlertid ikke det denne tråden handler om. Jeg skjønner imidlertid svært, svært godt at fortvilelsen må ut. Alt godt ønskes dere, for det lille det måtte være verdt. Stort hjerte (som jeg ikke evner å aktivere på skjermen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 11.28):

Dette er ungdomsskolen, barnet ønsker heller ikke å være med. 

Anonymkode: 64d19...136

Nei, for likegyldighet og ansvarsfraskrivelse går i arv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Også at man kan denge slaven sin hvis han ikke dør av det. God bok. 👍

Fantastisk bok, med masse både flotte, og grusomme historiske fortellinger. Bibelen er faktisk verdens mest solgte bok.

Heldigvis forstår de fleste at det er lite der som skal tolkes bokstavelig, men fanatikere finnes overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen kan ikke tvinge deg og barnet ditt til å gi noe som helst, men de bestemmer helt klart tema for barnet ditt. Norsk skole har et danningsoppdrag, og da er det naturlig å knytte disse overordnede målene med de veldedige aksjonene som er godt synlige og tilgjengelige. Opplæringen skal føre til at eleven forstår seg selv og andre i det samfunnet vi lever i. Det er altså knyttet til læringsmålene at elever skal lære om, og dermed også naturlig å delta i, samfunnsengasjerende arbeid. 

Hvis denne ungdomskolen forsøker å kreve noe, så kan de absolutt ikke det. Hvis det er tilfellet så kan du sende inn en klage på dette. 

Anonymkode: c32c6...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 12.54):

Fantastisk mulighet til å lære opp ungdommen i janteloven? Hvorfor ønsker du å videreføre denne loven?

Anonymkode: 2dd78...fbe

Dette har vel ikke noe med Janteloven å gjøre?!? Sandemose mente vel aldri at man ikke skal bidra i et fellesskap? Kan ikke se hvordan det fører til at man ikke tror man har egenverdi. Forskning viser tvert imot at det å bidra i et fellesskap fører til god selvfølelse og bedre psykisk helse. 

Anonymkode: cf508...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsamlingsaksjonen er vel denne ene gangen bare, for det er et klassetrinn som er ansvarlig. Helt ærlig TS; Skjerp deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 17.52):

Du gir ikke til noe som helst, gjør du vel, ts? Hverken tid eller penger?

Anonymkode: d893f...37d

Om hun ikke gjør det, hva så? 

Anonymkode: 2fd77...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 10.59):

Til å være med på tv aksjonen,  bake kaker,  ha med saft, kaffe osv. Jeg er ikke interessert i å bli på tvunget hvem jeg skal gi penger til,  det vil jeg velger selv.

Anonymkode: 64d19...136

Jeg har forståelse for at enkelte år har tv-aksjonens støtte vært til foreninger som ikke alle støtter, men hvem er imot å støtte barnekreftsforeningen? Please do explain.

Altså så pinlig for et barn hvis foreldrene bestemmer seg for å nekte å vise og gi støtte til barn som er/blir syke av kreft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...