Gå til innhold

Har skolen lov å tvinge elever og foresatte?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Til å være med på tv aksjonen,  bake kaker,  ha med saft, kaffe osv. Jeg er ikke interessert i å bli på tvunget hvem jeg skal gi penger til,  det vil jeg velger selv.

Anonymkode: 64d19...136

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.

Så lar du bare være. Uten å lage oppstyr av det, for det er sosialt pinlig. 

Anonymkode: 2ce06...2ce

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De kan ikke tvinge nei. 

Men ikke vær så jævla sær. Sånne foreldre som deg suger energien ut av et rom. 

Anonymkode: 9bf04...f55

Så enig, finnes andre settinger du kan stå på barrikadene for dine meninger. Finnes ikke flauere for et barn enn en mamma og pappa som alltid skal gjøre opprør mot skolen. Fjør skole gangen enklere for barnet ditt å hold kjeft!

Anonymkode: 4b799...7d6

• Liker 31
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste som legger merke til om du ikke bidrar, er barnet ditt. Barnet som ikke kan svare når de andre spør hva familien har tatt med.

Anonymkode: 6ebd6...fb2

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei.

Så lar du bare være. Uten å lage oppstyr av det, for det er sosialt pinlig. 

Anonymkode: 2ce06...2ce

Jepp. Litt flaut å være den som nekter å bidre med en innsats for barnekreftforeningen fordi man vil bestemme selv. 
Bare la vær å dukk opp er nok det beste.

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så enig, finnes andre settinger du kan stå på barrikadene for dine meninger. Finnes ikke flauere for et barn enn en mamma og pappa som alltid skal gjøre opprør mot skolen. Fjør skole gangen enklere for barnet ditt å hold kjeft!

Anonymkode: 4b799...7d6

*skolegangen. Det er viktigere med utdannede foreldre, enn med foreldre som jatter med og må blende inn hele tiden.

Anonymkode: 2dd78...fbe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som foreldre kommer det mange ting en må delta på som en ikke brenner for eller har spesielt lyst til. Da biter man tenna sammen, gjør det og tenker at det er kun noen år en må gjøre slikt.

Anonymkode: 9e03e...5c2

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man velger sine kamper.. bake kake, ta med en kanne saft? Hva i alle dager? Da blir de veldig synlig for ditt barn at han/hun ikke har med seg noe, hvorfor sette barnet i en sånn situasjon? 

Anonymkode: 12f01...db8

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La barnet velge selv 

Jeg er, og har siden jeg gikk på ungdomsskolen selv, vært sterkt uenig i måten skolen tvinger frem OD dagen, tv aksjonen og annen påtvunget dugnadsarbeid. 

Jeg har latt barna velge og ordne selv, det er deres skolehverdag de må få lov til å velge selv.

Jeg er fremdeles sterkt i mot måten dugnadsånden arrangeres på. Jeg er ikke i mot veldedighet, dugnadsånd eller å hjelpe andre. Jeg et derimot i mot måten det hele blir organisert på: at det blir tredd nedover hodet på barna, de har ingenting de skal ha sagt, ingen egne refleksjoner, bare oppgulp og propaganda fra store organisasjoner som tar brorparten av pengene til "organisasjonen", gjerne utenlands.

Men mine barn har samlet inn penger til kreftsaken og tv aksjonen på fritiden fordi de selv ville det og da har jeg støttet opp om det. Da mine barn ville springe på skolen betalte jeg for det og jeg annonserte det på Facebook slik at andre kan bidra. Om hjelpen hadde bestått av å lage en kake hadde jeg nok gjort det også fordi barna ville det. Det er min jobb å støtte det de ønsker, jeg trenger ikke være enig og jeg trenger slettes ikke å like det. Det handler ikke om meg.

Anonymkode: 60fef...2d2

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Den eneste som legger merke til om du ikke bidrar, er barnet ditt. Barnet som ikke kan svare når de andre spør hva familien har tatt med.

Dette er ungdomsskolen, barnet ønsker heller ikke å være med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Som forelder av et kreftsyk barn som har vært på sykehuset sammenhengende i ett år,og søsken som har vært hjemme og ikke kunne besøke mer enn noen timer pga plassmangel så trenger ikke du å bidra med den jækla kaken din da du ikke forstår hvilken situasjon vi befinner oss i.

Anonymkode: 12b45...131

Problemet er vel heller at staten ikke gidder å bruke nok penger til kreftforskning, bruker 10 år på å godkjenne livsnødvendige kreftmedisiner som Sverige bruker ett år på å godkjenne, og så videre. Det er leit å høre om din situasjon. Men det er faktisk statlig oppgave å ha forsvarlig helsevesen, finansiere forskning og så videre. Det skal ikke pålegges privatpersoner å finansiere dette.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Man velger sine kamper.. bake kake, ta med en kanne saft? Hva i alle dager? Da blir de veldig synlig for ditt barn at han/hun ikke har med seg noe, hvorfor sette barnet i en sånn situasjon? 

Anonymkode: 12f01...db8

15 åringen ønsker ikke å delta.

La barnet velge selv 

Jeg er, og har siden jeg gikk på ungdomsskolen selv, vært sterkt uenig i måten skolen tvinger frem OD dagen, tv aksjonen og annen påtvunget dugnadsarbeid. 

Jeg har latt barna velge og ordne selv, det er deres skolehverdag de må få lov til å velge selv.

Jeg er fremdeles sterkt i mot måten dugnadsånden arrangeres på. Jeg er ikke i mot veldedighet, dugnadsånd eller å hjelpe andre. Jeg et derimot i mot måten det hele blir organisert på: at det blir tredd nedover hodet på barna, de har ingenting de skal ha sagt, ingen egne refleksjoner, bare oppgulp og propaganda fra store organisasjoner som tar brorparten av pengene til "organisasjonen", gjerne utenlands.

Men mine barn har samlet inn penger til kreftsaken og tv aksjonen på fritiden fordi de selv ville det og da har jeg støttet opp om det. Da mine barn ville springe på skolen betalte jeg for det og jeg annonserte det på Facebook slik at andre kan bidra. Om hjelpen hadde bestått av å lage en kake hadde jeg nok gjort det også fordi barna ville det. Det er min jobb å støtte det de ønsker, jeg trenger ikke være enig og jeg trenger slettes ikke å like det. Det handler ikke om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La barnet velge selv 

Jeg er sterkt imot det at man skal betale PENGER. DUGNAD tradisjonelt har ingenting med penger å gjøre. Det er frivillig, ubetalt ARBEIDSINNSATS. Nå for tiden består det meste av dugnaden i å betale, betale og betale. Det er ikke dugnad. Det er økonomisk press. Veldig usmakelig i disse dyrtider. Ser også det du skriver om administrasjonskostnader, de er ofte store.

Jeg har strikket masse prematurtepper og -luer til det lokale sykehuset i de to siste permisjonene. Betalte garnet selv. Men dette var frivillig fra min side, jeg ØNSKET det. Jeg hadde råd og tid til det. Når det blir tvang, og formålet blir valgt av noen andre, stiller jeg meg annerledes. Tidligere, husker ikke hvor mange år siden, hadde skolen til eldste innsamling til Frelsesarmeen eller noe annet kristent. Jeg er ikke kristen. Jeg ønsker ikke å støtte kristne organisasjoner som er imot abort, som fordømmer homofile osv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Som forelder av et kreftsyk barn som har vært på sykehuset sammenhengende i ett år,og søsken som har vært hjemme og ikke kunne besøke mer enn noen timer pga plassmangel så trenger ikke du å bidra med den jækla kaken din da du ikke forstår hvilken situasjon vi befinner oss i.

Anonymkode: 12b45...131

jeg støtter gjerne kreftsyke barn, har selv en niese med kreft. poenget er at jeg ikke vil bli tvunget. prinsipp kalles det.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Og stakkars barn, for det er så utrolig pinlig for dem.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

jeg støtter gjerne kreftsyke barn, har selv en niese med kreft. poenget er at jeg ikke vil bli tvunget. prinsipp kalles det.

Hvilke konsekvenser får det om du lar være, da? Nettopp, ingen. Ergo blir du ikke tvunget.

Anonymkode: 4da14...4a1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er ungdomsskolen, barnet ønsker heller ikke å være med. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

15 åringen ønsker ikke å delta.

Da har du en fantastisk mulighet til å lære ungdommen at noen ganger stiller man opp selv om man ikke har lyst, for å vise medfølelse og støtte til de som ikke er like heldige som en.

Anonymkode: 9e03e...5c2

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei i klassen min. Foreldrene var aldri med på dugnader, og de ga klar beskjed til datteren sin at INGEN skulle få bestemme hva hun skulle gjøre! Så hun gjorde hva hun ville i klasserommet og i friminuttene for ingen kunne tvinge henne. Hun har pr i dag ikke jobb. Sikkert vanskelig å beholde en jobb hvis hun ikke tåler å ha overordnede og skal protestere på alt bare av prinsipp. Joda, skolen skal være gratis. Men om du ikke kan bake en kake eller blande noen mugger med saft, så må du gå litt inn i deg selv og se hva du lærer videre til neste generasjon.

Anonymkode: aec51...b58

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsettelse:

Hvis du lever på fattigrensa og ikke har råd til å bidra, så er det noe annet.

Anonymkode: aec51...b58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...