Gå til innhold

Dalmatiner erfaring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med dalmatinere? Hva bruker du dalmatineren din til og hvor samarbeidsvillige er de? Kunne det vært en fin hund til en aktiv person som bare har hatt familiehunder før? Ønsker å trene lydighet med min fremtidige hund og synes dalmatinere er så fine.

Er ikke ute etter å høre om andre raser, vil bare ha svar på spørsmålene :)

Anonymkode: f1cf4...850

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med å lese seg opp fremfor å spørre egenerklærte «eksperter» på KG ?

https://www.hillspet.no/dog-care/dog-breeds/dalmatian

Anonymkode: 44314...17c

Spør etter erfaringer også da individer er forskjellige, hva med å tenke lenger enn til nesetippen? 😛

Anonymkode: f1cf4...850

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dalmatiner i mange år. Det aller viktigste rådet jeg kan komme med… Vær VELDIG oppmerksom på hvilken kennel du går for og sjekk nøye. Jeg trodde jeg gjorde en god jobb, men hadde uflaks da jeg endte opp med en dalmatiner med matallergi. Viste seg at kenneleier hadde latt være å informere om at det var et problem med kullene hennes, og 1-2 hunder på hvert kull fikk matallergi… Snakk med folk som har kjøpt hund fra kennelen tidligere, en god kennel har ingen problemer med å gi ut informasjon på tidligere kjøpere (etter avtale med dem). Eventuelt spør på aktuelle forum og Facebook-sider.

Med den advarselen i mente… De er fantastiske hunder ❤️Det som kommer nå er nok ganske subjektivt, og kanskje ikke alltid rasetypisk: Vær obs på vakthundgener, og de elsker å «jage» biler. Sofapotet inne, fullstendig gærne ute. Matdrevne. Ypperlig på agility, litt vanskelig på lydighet da ørene slås av når nesa slås på. Familiehund til tusen. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...