MiominMio Skrevet 10. oktober 2024 #1 Skrevet 10. oktober 2024 Hei Hva er deres anbefalte kaker å bake noen dager i forveien? Jeg skal ha selskap Søndag og håpte å begynne å bake på torsdagen, muligens fredagen. Hvilke kaker og bakst kan dere anbefale og har dere oppskrifter så tar jeg gladelig imot.
Kaneel Skrevet 10. oktober 2024 #2 Skrevet 10. oktober 2024 MiominMio skrev (4 minutter siden): Hei Hva er deres anbefalte kaker å bake noen dager i forveien? Jeg skal ha selskap Søndag og håpte å begynne å bake på torsdagen, muligens fredagen. Hvilke kaker og bakst kan dere anbefale og har dere oppskrifter så tar jeg gladelig imot. Sjokoladekake med smørkrem kan du bake på fredag og ha tildekt i kjøleskapet frem til søndag. Ville ikke bakt på torsdag blir for lang tid. Hva med iskake, kan bakes når som helst
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #3 Skrevet 10. oktober 2024 Iskake eller pavlova. Gulrotkake holder seg ok. Men fredag er tidligst. Anonymkode: eb73f...6cd 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #4 Skrevet 10. oktober 2024 Jeg lager denne, denne kan stå i romtemperatur løst dekket med en kjøkkenhandduk eller bakepapir 3-4 dager, og den blir bare saftigere på de dagene. Jordbær er ofte 40% på for tiden også, ellers kan du bruke frosne, tinte jordbær, blir bare enda mer juicy. Dette er en saftig kake. Anbefaler deg at egget, smøret og melken er mest mulig romtemperatur til denne oppskriften, gir best resultat. Har du ikke en slik form i den størrelsen kan du lage i vanlig paiform eller sånn kakeform med ring rundt. https://www.onceuponachef.com/recipes/summer-strawberry-cake.html Anonymkode: 4a5a5...499 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #5 Skrevet 10. oktober 2024 Jeg ville bakt en eplekake så fort som mulig (siden vi er midt i eplesesongen), frøset ned og tint opp søndag morgen. Gjerne varmet litt i ovnen før servering, og hatt is til. Ellers tåler suksessterte å stå en stund, den er også fin å fryse med kremen på, og tiner raskt (fordi den er full av fett ). Anonymkode: 2d2ca...d51 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #6 Skrevet 10. oktober 2024 Både sjokoladekake og gulrotkake kan fryses hele og ferdig pyntet. Jeg personlig foretrekker å fryse gulrotbunnen og legge på fyll dagen før. Suksessterte kan fryses ferdig pyntet. Pavlova kan stå på benken i flere dager, eggekrem kan fryses, så er det bare å piske krem til å ha på toppen. Ostekake kan lages flere dager før, med god dato på ingrediensene, geleen vil holde den frisk. La stå i forma med plast over, skjær den løs samme dag. Sukkerbrød kan fryses. Generelt kan de fleste kakebunner fryses uten glasur i månedsvis. Anonymkode: d53cf...61a 1
Mim_madam Skrevet 10. oktober 2024 #7 Skrevet 10. oktober 2024 Sjokoladekake med kefir eller rømme tåler godt, og kan med fordel, stå et par dager bare du pakker inn i plast. Det samme med bakt ostekake. 1
Daisy-love Skrevet 10. oktober 2024 #8 Skrevet 10. oktober 2024 Når jeg i mine yngre dager hadde ansvar for kaffe og kaker i påsken på større leirer så så jeg litt på som fungerte og ikke. Alt med surmelk så ut til å holde bedre. Både mer tradisjonell surmelkskake, og sjokoladekake med surmelk. Gulrotkake holder seg også flere dager, samme med en saftig banankake og krydderkake. Iskaker, oreokake, suksesskake, osv kan lages på forhånd som andre sier her og bare tas opp. Firkløverkake med vaniljekrem inni er en kake jeg er vokst opp med som er god til å fryses og tas opp igjen. Er mange ulike sjokoladekaker som fint tåler en runde i fryseren, eller noen dager før de blir nytt. Eplekake måtte være fersk, samme med bløtkake, og gjærbakst. Alt med friske bær og frukt, gjerne i kombinasjon med krem, ble skikkelig uappetittlig på slutten av leiren om noen glemte noe bakerst i kjøleren. Vi hadde et system på hva som ble brukt først. Mye kan derimot lages halvveis også gjøres ferdig tildels kvelden før/på morgenen, eller rett før. Er ikke mye pynt som skal til på enkelte kaker før de blir kjempeflotte. Meny har tilbud på jordbær denne uken om du trenger noe bær, og kiwibærene er også kommet igjen. Du kommer likevel langt med raspet/høvlet sjokolade (alle kakaonivåer kan brukes), hakkede nøtter (pekan og valnøtter kan du «hakke» med fingrene, eller putte i en pose og slå noe hardt på), smil, krokan og Melkerull, non stop osv er også fine å pynte med. God gammeldags kokos eller kakestrø likeså. Kommer selvsagt an på hvilken kake, men det er mye som fungerer på alle de kakene folk har nevnt før meg i tråden her 😊 1 1
MiominMio Skrevet 10. oktober 2024 Forfatter #9 Skrevet 10. oktober 2024 Takk for tips ㋛ Da blir det bakedag i morgen og lørdag. 1
Daisy-love Skrevet 10. oktober 2024 #10 Skrevet 10. oktober 2024 MiominMio skrev (3 minutter siden): Takk for tips ㋛ Da blir det bakedag i morgen og lørdag. Kos deg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå