Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva har du fagbrev i?

Anonymkode: 9744b...b1c

Jeg tok fagbrev i barn og ungdomsarbeiderfaget. Hadde startet på det en gang i min ungdom, men hoppet av dengang.

Anonymkode: a3b04...6e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Din holdning imponerer ingen. 

Anonymkode: ab8a8...356

Jo. Den imponerer noen selv om den ikke imponerer deg. At vil gå ned i inntekt selv for og sette foten ned for felleskapet er fint. Skulle ønske jeg gjorde det samme når jeg gikk på disse meningsløse dyre tiltakene , men jeg visste ikke da hva jeg vet nå. Hvis alle bare møter opp i frykt for og miste inntekt fortsetter det jo bare. 

Anonymkode: 9b542...47a

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Vi har mange brukere som er fornøyd og som har kommet seg ut i jobb. Det er ikke sånn at vi aldri får tilbakemeldinger. At alt ikke har fungert for deg betyr ikke at det ikke fungerer for noen. Rart å hate på NAV. Det er faktisk velferdssystemet vårt. Uten det får ikke innbyggerne en dritt i livsviktig i det hele tatt, som det er i mange land.

Anonymkode: 4e878...1ef

Sant men det er et komplisert system. Ja jeg er glad for at vi har nav selvom det er mye regler. Har jo sett på tv at i mange land blir folk kastet ut på gata hvis de ikke betaler for seg. Eks USA 

Skrevet
TLR skrev (8 minutter siden):

Sant men det er et komplisert system. Ja jeg er glad for at vi har nav selvom det er mye regler. Har jo sett på tv at i mange land blir folk kastet ut på gata hvis de ikke betaler for seg. Eks USA 

NAV kan også ta fra deg alt du eier dessverre, selv om det blir dyrere etterpå; NAV må betale både bo og sosialhjelp...

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg tok fagbrev i barn og ungdomsarbeiderfaget. Hadde startet på det en gang i min ungdom, men hoppet av dengang.

Anonymkode: a3b04...6e4

Bra for deg, tenker jeg! :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du høres ut som en/ei som jobber i NAV dessverre.  Har troen på et system som ikke fungerer, bare jobbsøkerkurset er en katastrofe til mange hundre millioner...

Nei, jeg jobber ikke i NAV, og jeg tror heller ikke systemet fungerer knirkefritt, men jeg er en motvekt til feilinformasjon i tråden. Det er mye enkle forklaringsmodeller ute og går her. Hvilke jobbsøkerkurs referer du til?

Anonymkode: 08e78...f0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, jeg jobber ikke i NAV, og jeg tror heller ikke systemet fungerer knirkefritt, men jeg er en motvekt til feilinformasjon i tråden. Det er mye enkle forklaringsmodeller ute og går her. Hvilke jobbsøkerkurs referer du til?

Kurset som NAV tvinger deg til å ta, ellers stopper de støtten din.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var ganske uspesifisert, da det finnes en rekke tiltak, men jeg forstår at du kan ha hatt en dårlig opplevelse. Det betyr ikke at alle har en dårlig opplevelse, og ikke opplever å få hjelp. Arbeidsmarkedstiltak har behov for en fornying på flere punkter, men det betyr ikke at det ikke nytter. Det at enkelte kanskje starter for tidlig i arbeidsmarkedstiltak er, etter mitt inntrykk, der skoen kanskje trykker mest. 

Skrevet

Det er det mest stressende jeg har vært med på. Ble mye sykere mens jeg gikk på det. Veilederen var et godt medmenneske og så utfordringene mine. Hun dokumenterte dem for NAV. 

Anonymkode: 1131a...763

Skrevet

Ja, det er 8kke meningen at du skal gå på sosial ytelse, dagpenger eller aap uten å forsøke å komme deg i jobb. Hva trodde du? Nav jobber etter arbeidslinja, altså jobber man for at mennesker skal ut i jobb. Man har rettigheter hos nav, men også plikter. Sånn er det bare.

Skrevet

Ja, det er 8kke meningen at du skal gå på sosial ytelse, dagpenger eller aap uten å forsøke å komme deg i jobb. Hva trodde du? Nav jobber etter arbeidslinja, altså jobber man for at mennesker skal ut i jobb. Man har rettigheter hos nav, men også plikter. Sånn er det bare.

En kostnad for samfunnet blir man uansett uten inntekt, derfor bør denne kostnaden minimeres.

Det er mitt poeng, kutt ut tiltak under tvang. Bruk det kun for de som ønsker det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En kostnad for samfunnet blir man uansett uten inntekt, derfor bør denne kostnaden minimeres.

Det er mitt poeng, kutt ut tiltak under tvang. Bruk det kun for de som ønsker det.

Det er forskjell på statlige og kommunale midler.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er forskjell på statlige og kommunale midler.

Egentlig ikke.

Skrevet

Jeg var ikke hos Falck, men en annen tiltaksbedrift på Nedre Romerike.

Jeg er kjempefornøyd med hjelpen jeg fikk der. De var tolmodig og lyttet til hva jeg ønsket, og jeg ble aldri presset til noe jeg ikke hadde lyst til. Jeg var aldri på jobbsøkerkurs. Jeg fikk utplassering i en bedrift som passet meg, hvor jeg fikk øke arbeidsmengden i mitt tempo, frem til jeg var klar for 100% jobb og kunne søke ordinære jobber. Uten de, så er jeg ikke sikker på om jeg idet hele tatt hadde kommet meg tilbake i arbeidslivet, iallefall ikke i en jobb med god nok lønn til å beholde boligen min.

Anonymkode: 47fa2...b0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...