Gå til innhold

Invitert fordi de synes synd på meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er gravid og hormonell. Klarer ikke tenke helt rasjonelt. Har vært sykemeldt lenge fra jobb pga diverse ting. Nå har jeg blitt invitert med på hyttetur av fire kollegaer. Veldig søte og snille, men jeg har ikke noe særlig med dem å gjøre, bortsett fra hun ene som er en av mine nærmeste venninner. Fått vite at de har snakket om dette en stund på jobb, noe jeg naturligvis ikke har vært involvert i siden jeg er borte fra jobb. Klarer ikke la være å tenke at jeg er invitert fordi det er "obligatorisk", og føler meg ikke helt velkommen. Aldri hatt noe problem med noen av de, og når jeg er sammen med dem er det ikke noe problem. Tror kanskje jeg er invitert kun fordi min nærmeste venninne skal, og hun gjerne vil ha meg med eller føler det er dårlig gjort å ikke invitere meg. 

Jeg har definitivt behov for å komme meg bort, og samboer mener jeg tenker for mye over det. Det kan sikkert stemme, jeg har vært isolert lenge pga svangerskapet og lite nettverk. Vil gjerne tenke at dette gjør meg godt og derfor skal jeg dra, samtidig synes jeg det er kjipt når jeg tenker så mye negativt om det. Spesielt siden min nærmeste venninne vet jeg har det tøft for tiden i svangerskapet og pga tap av foreldre. Det styrker følelsen min av at jeg er invitert fordi det er synd på meg. 

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: ba51d...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dratt på tur. Hvorfor i all verden skulle de ikke ønske å ha deg med? 

Anonymkode: 860f2...c5b

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde ikke invitert deg hvis de ikke ville ha deg der. Dra på tur og kos deg 😃

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal så få stk på en hyttetur, hadde de ikke invitert med en til «bare for å være snill.» De skal jo bo med deg den helgen, det hadde de ikke orket om de ikke likte deg.  

De synes nok du er hyggelig og vil ha deg med. Og det går å ha to tanker i hodet: de vill ha deg med for de liker deg, pluss de kan samtidig ha omsorg for deg, siden du har det tøft nå. 

Anonymkode: 04478...7a9

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i en liten stilling (var den eneste med deltidsstilling), og ble ikke invitert med på aktiviteter de andre på jobb var med på, verken av jobbrelaterte og sosialt mellom kollegaer. Sa jeg noe, så var det unnskyldninger om avglemming, at det skulle skje på dager jeg ikke hadde arbeidsdag etc.

Synes derfor det høres ut som om du jobber en plass med et godt miljø blant de ansatte. 😊 Flott at de vil opprettholde kontakten med en sykmeldt. 

Anonymkode: ca88b...576

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst så drar du. Har du ikke lyst så takker du nei. Er det virkelig så vanskelig?

Anonymkode: f4bb1...de0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke orka hyttetur med noen jeg synes synd på -

Dra og kos deg!

Anonymkode: a2bae...ecc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg hadde litt sånne tanker selv i tidligere jobb. Følte meg ikke helt med i "klikken", og da jeg ble invitert på noe tenkte jeg at det måtte være fordi de følte at de "måtte" eller fordi de syntes synd på meg eller noe. 

Jeg ble med, og det var kjempehyggelig! Det viste seg jo at de egentlig likte meg kjempegodt, var nysgjerrige på meg og ville bli bedre kjent med meg. Og det ble vi, og det er jeg veldig glad for. 

Ta sjansen på bli med om du har overskudd ❤️

Anonymkode: 900bd...159

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...