AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #1 Skrevet 10. oktober 2024 Hvordan trente dere inn denne? Tenker på hvis hunden er løs, kanskje løper etter noe, og du vil den skal stoppe med en gang. Anonymkode: 45235...dec
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #2 Skrevet 10. oktober 2024 Jeg har trent opp min med fløyte. Blåser jeg i fløyta, er det bråsnuing for å sitte foran meg og få godbit. Det ligger MYE trening bak, og mye tørka reinkjøtt, som er den beste godbiten hunden min kan få. Skal sies at 100% funker det ikke, fløyte betydde null en gang hunden fikk los på en elg. Anonymkode: 317cb...26f 1
Tabris Skrevet 10. oktober 2024 #3 Skrevet 10. oktober 2024 Jeg har også trent inn fløyte. Parret fløytelyden med leverpostei (det beste han vet). Trente det inn 1-2 ganger om dagen i ca 10-14 dager. Dvs, blåste i fløyta - ga en porsjonspakke leverpostei. Etter å ha gjort dette i ca 14 dager så jeg på litt mer avstand, blåste når hunden var litt opptatt (f.eks snuste på noe), blåste og løp fra den for å få den til å løpe etter osv. Gjorde dette også i ca 14 dager, 1-2 ganger om dagen. Hver eneste gang jeg blåser i fløyta får han leverpostei. Han får aldri leverpostei utenom. Det har gjort at jeg har fått en svært stødig innkalling som har funket når han har løpt etter både katt og kanin. 2 1
PITTY Skrevet 10. oktober 2024 #4 Skrevet 10. oktober 2024 Trente "vente" i hagen. Begynte med korte avstander, gikk med veeeldig rolige bevegelser noen meter unna. Med ryggen til hunden, (ikke la den få blikkontakt.) Et værsegod eller hva f.. du vil når den er fri til å komme til deg. Tilbake til start når du mislykkes, like rolig som ellers. Evt korte ned på avstanden. NØD!!!! Dessverre hender det at hunden ser katten før meg. Da blir det et høyt og skarpt NEI!!, kanskje med et tramp i bakken så det brenner under fotsålene.. PS; alle gode og lykkede prosjekter med hunden, nød eller ikke, fortjener selvsagt en godbit. Tar gjerne en sjøl også..
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #5 Skrevet 10. oktober 2024 Jeg trente "vent" litt med uhell egentlig. Jeg stoppet hunden med båndet og sa vent hver gang jeg måtte plukke opp etter den. Så ga jeg godbit fordi den stoppet opp og ventet, kommandoen sitter som et skudd nå. Om hunden løper etter noe, eller går for langt unna roper jeg "Vent!", også setter den seg ned og venter til den får "ok". Anonymkode: 8a322...6b3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #6 Skrevet 10. oktober 2024 Jeg har ikke stopp, men en schæfer blanding som er 100% på innkalling. Med henne så er det nok kombinasjon av personlighet og trening. Hun er reservert, veldig knyttet til flokken sin og er en type med sterkt ønske om å glede eieren og gjøre det vi vil. Det kombinert med at ingenting i hele verden er bedre enn drakamp eller tennisball med meg gjør at hun stopper og/eller kommer tilbake hvis hun en sjelden gang skulle prøve å løpe etter rådyr eller noe. Hun har fått så mye lek og trening at at det er nr1 i hodet hennes, så rådyr, katt eller hva enn det er blir kjedelig i forhold om jeg roper å ber henne om å komme til meg med riktig tonefall. Anonymkode: 5cdee...f02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå