AnonymBruker Skrevet 10. oktober #1 Del Skrevet 10. oktober Hund på 1,5 år biter når han blir ivrig. Det er såpass hardt at det gjør vondt og blir blåmerker av det. Klær kan også bli ødelagt. Mannen som eier denne sier at det er pubertet og at dette går over. Men er det så enkelt altså? Selv opplever jeg hunden som uoppdragen og vilter. Anonymkode: 7adbf...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 10. oktober #2 Del Skrevet 10. oktober En hund på halvannet år er ikke i puberteten, og dette er illevarslende adferd. Jeg har hatt hund siden jeg var barn, og har ikke blitt bitt en eneste gang. Ikke i voldsom lek heller. (Da teller jeg ikke sånn lek der man er bortpå såvidt med tennene for å vise at "der kunne jeg ha bitt deg") Det går ikke over av seg selv, og eierens holdning høres skummelt bagatelliserende ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hundejente Skrevet 13. oktober #3 Del Skrevet 13. oktober jo, en hund på 1,5 er midt i puberteten, og det er helt vanlig (selv om ikke alle gjør det selvsagt), men det betyr ikke at man skal godta det og la den holde på, for da kan det bli et stort problem. min var sånn, verst første halvåret, men kunne skje etterpå også. hadde jeg et tre eller lyktestolpe i nærheten, bandt jeg henne rolig der og gikk vekk fra henne, bare et par meter, og overså henne fullstendig, til hun roet seg, så fortsatte vi turen. iblant måtte jeg holde henne fysisk fast, men fortsatt rolig, ingen kjefting. for ja, det er vanlig unghund-atferd hos mange, og ofte forsvinner det litt etter litt, men som sagt, man skal ikke godta det 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #4 Del Skrevet 14. oktober Det er som nevnt veldig vanlig, spesielt blant raser med mye futt som har problemer med å kontrollere all energien. Avbryt hver gang, som nevnt med metoden over er fin. Vil neppe gi seg av seg selv om han får lov å holde på. Viktig at hunden får daglig mosjon og noe å bryne hodet med jevnlig, sånt tull skjer mye lettere når hunden er understimulert (alternativt overstimulert). Anonymkode: f96e4...48b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå