AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #1 Skrevet 9. oktober 2024 Har i ca. en uke hatt vondt i et område i tannkjøttet (nedre del av munnen på høyre side), smerten var av og på, noen ganger ganske vondt men store deler av dagen ikke merkbart. I det siste døgnet har smerten "flyttet seg opp" i en tann og nå er det vondt hvis noe er borti den tanna. Har hatt hull før men aldri opplevd dette her. Tror jeg må ringe tannlegen i morgen. Noen som vet hva dette kan være eller har noen råd eller noe betryggende å si? Er ganske stressa her 😅 Anonymkode: 1364c...8fe
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #4 Skrevet 10. oktober 2024 jabx skrev (3 minutter siden): Har du prøvd å spørre ChatGPT? Er det en spøk? Anonymkode: 1364c...8fe
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #5 Skrevet 10. oktober 2024 Nervesmerter sprer seg til flere tenner, oppe og nede. Gå til tannlegen. Sist gang jeg hadde det ble det rotfylling. Anonymkode: ce3de...61c 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #6 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har i ca. en uke hatt vondt i et område i tannkjøttet (nedre del av munnen på høyre side), smerten var av og på, noen ganger ganske vondt men store deler av dagen ikke merkbart. I det siste døgnet har smerten "flyttet seg opp" i en tann og nå er det vondt hvis noe er borti den tanna. Har hatt hull før men aldri opplevd dette her. Tror jeg må ringe tannlegen i morgen. Noen som vet hva dette kan være eller har noen råd eller noe betryggende å si? Er ganske stressa her 😅 Anonymkode: 1364c...8fe Kan være tannkjøttet ditt har fått en pusseskade -at det har gjort litt vondt, så har tannhelsen blitt litt eksponert og det du kjenner nå er nervesmerter fra tannhelsen. Dvs ikke hull men følsom tannhelsen som vanligvis er gjemt under tannkjøttet. Da hjelper det med tannkrem mot ising og flourskylling. Sliter med det på en jeksel selv, holder det i sjakk med tannkremen og munnskyllet. Når jeg er på min årlige sjekk så pensler tannlegen på litt lakk som holder isingen borte ganske mange måneder. Anonymkode: 5fa85...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #7 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan være tannkjøttet ditt har fått en pusseskade -at det har gjort litt vondt, så har tannhelsen blitt litt eksponert og det du kjenner nå er nervesmerter fra tannhelsen. Dvs ikke hull men følsom tannhelsen som vanligvis er gjemt under tannkjøttet. Da hjelper det med tannkrem mot ising og flourskylling. Sliter med det på en jeksel selv, holder det i sjakk med tannkremen og munnskyllet. Når jeg er på min årlige sjekk så pensler tannlegen på litt lakk som holder isingen borte ganske mange måneder. Anonymkode: 5fa85...3cd Tannhelse =tannhalsen🙈😅 Anonymkode: 5fa85...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #8 Skrevet 10. oktober 2024 Prøv å bot ned på noe hardt på den tanna f.eks enden på en tannkost. Gjør det vondt når du biter ned eller slipper på igjen? Spis en kald is. Legg den nedpå tanna, gjør det vondt? Anonymkode: 836be...57a 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #9 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan være tannkjøttet ditt har fått en pusseskade -at det har gjort litt vondt, så har tannhelsen blitt litt eksponert og det du kjenner nå er nervesmerter fra tannhelsen. Dvs ikke hull men følsom tannhelsen som vanligvis er gjemt under tannkjøttet. Da hjelper det med tannkrem mot ising og flourskylling. Sliter med det på en jeksel selv, holder det i sjakk med tannkremen og munnskyllet. Når jeg er på min årlige sjekk så pensler tannlegen på litt lakk som holder isingen borte ganske mange måneder. Anonymkode: 5fa85...3cd Men nå er det sykt vondt å tygge med den ene tanna og kjenner det godt hvis noe kommer borti den... - ts Anonymkode: 1364c...8fe
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #10 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prøv å bot ned på noe hardt på den tanna f.eks enden på en tannkost. Gjør det vondt når du biter ned eller slipper på igjen? Spis en kald is. Legg den nedpå tanna, gjør det vondt? Anonymkode: 836be...57a Veldig vondt hvis jeg prøver å bite ned på noe med tanna Anonymkode: 1364c...8fe
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #11 Skrevet 10. oktober 2024 Da ville jeg tatt turen til tannlegen asap. Det blir bare verre! Anonymkode: f43fd...4b4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #12 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig vondt hvis jeg prøver å bite ned på noe med tanna Anonymkode: 1364c...8fe Ok. Da holder jeg en knapp på at du trenger rotfylling, men det kan selvfølgelig være at jeg tar feil. Anonymkode: 836be...57a 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #13 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ok. Da holder jeg en knapp på at du trenger rotfylling, men det kan selvfølgelig være at jeg tar feil. Anonymkode: 836be...57a Ja. Er det ille å gjennomføre? Anonymkode: 1364c...8fe
jabx Skrevet 10. oktober 2024 #14 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Er det en spøk? Anonymkode: 1364c...8fe Nei. Den kan gi deg et sted du kan starte, f.eks. ved å gi deg en oversikt over mulige årsaker som du så kan undersøke nærmere. Det blir det samme som å spørre her, bare at du får alt på en gang fremfor å måtte vente på at 10 forskjellige personer skriver hver sine spekulasjoner.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #15 Skrevet 10. oktober 2024 jabx skrev (1 minutt siden): Nei. Den kan gi deg et sted du kan starte, f.eks. ved å gi deg en oversikt over mulige årsaker som du så kan undersøke nærmere. Det blir det samme som å spørre her, bare at du får alt på en gang fremfor å måtte vente på at 10 forskjellige personer skriver hver sine spekulasjoner. Jeg følte meg litt tryggere på å spørre ekte personer 😅 Anonymkode: 1364c...8fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå