AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #21 Del Skrevet 10. oktober 2024 Min mann med diagnostisert diabetes 2 får ikke Ozempic lenger pga strenge regler. Så han er ganske frustrert over alle som har brukt den som "slankemedisin" og dermed gjort at de som faktisk trenger det heller ikke får. Etter nye regler må alle ha nytt vedtak, som innebærer at man må prøve det ene, det andre og det tredje først - i samarbeid med fastlegen. Det er en lang prosess. Du som normalvektig uten diabetes 2 vil på ingen måte få det. Jeg er lavere enn deg og veier mer, men man klarer å gå ned uten dette om man bestemmer seg. Koster det mer enn effekten det gir, så må man vurdere om det er verdt det. Men jeg ville aldri startet på denne type medisiner med den vekta du har. Anonymkode: 0c213...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #22 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med å heller ha som mål å ikke gå mer opp? Husk at det er færreste som igjennom livet med samme vekt og kroppen endrer seg når man får barn. Du er jo fremdeles normalvektig og det å bli trygg på sin endrede kropp kan ta tid. Anonymkode: 75586...a89 Synes at 80 kg er mye… 😢 Anonymkode: 168f1...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #23 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes at 80 kg er mye… 😢 Anonymkode: 168f1...b4f Har du satt deg inn i bivirkningene egentlig? Er du villig til å miste potensielt halvparten av håret ditt fordi du ikke er tålmodig nok til å gå ned 10 kg på naturlig måte? Og ikke minst alle de andre bivirkningene. Anonymkode: 5f178...cf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #24 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du satt deg inn i bivirkningene egentlig? Er du villig til å miste potensielt halvparten av håret ditt fordi du ikke er tålmodig nok til å gå ned 10 kg på naturlig måte? Og ikke minst alle de andre bivirkningene. Anonymkode: 5f178...cf9 Jeg vil slå et slag for dem som ikke "bare kan gå ned 10 kg" på naturlig måte. Hadde det vært SÅ enkelt, hadde de fleste vært slanke. Selv var jeg (172 cm) 65 kg for et år siden, og på denne tiden i fjor hadde jeg ikke spist godteri eller snacks siden mai. Har alltid hatt et forhold til at "mat er kjedelig, spiser bare når jeg må". Løper en mil i skogen om dagen hver dag, og er ellers aktiv i hverdagen. Det skal likevel mye til for å gå med "de tre ekstra kiloene" uansett hvor mye jeg legger godviljen til. Vet ikke om det er pga mitt lave stoffskifte eller ei, men det har i hvert fall vært vanskelig. Uansett, nå veier jeg 53 kg. Har gått ned 12 kg - på Wegovy. Var egentlig mannen min som skulle ha kuren, men han kastet så mye opp og var så dårlig at han ikke klarte å dra seg opp for å gå på jobb. Shoot me, men jeg har alltid hatt lyst til å gå ned de 10 kiloene jeg satt igjen med etter to tunge svangerskap, og jeg var mer enn villig til å prøve sprøyta selv. Tok en liten dose annenhver uke, og kiloene rant av i løpet av noen måneder. Slapp unna den verste kvalmen pga lav dose, og har fortsatt min tykke hårmanke på plass. Jeg vet at jeg ikke kan skrive dette uten å provosere halve tråden, men jeg slår et slag for at Wegovy (helst i pilleform) skal kunne kjøpes for dem som "bare vil ned 10 kg". Uten at man må ha overvekt for å få lov til å bruke medisinen. De fleste kvinner føler de har "fem kilo for mye" etter et svangerskap eller tre, og for de fleste er det ikke bare å knipse med fingrene for å kvitte seg med disse. Så kan jo kritikerne begynne å løpe en mil med meg i skogen hver dag, etter å ha spist kun to knekkebrød med magerost på til frokost. Og så spise seg "mett" på et 50 kaloriers eple etter løpeturen. Anonymkode: def86...5ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #25 Del Skrevet 10. oktober 2024 Felleskatalogen, der kan du lese alle pakningsvedlegg, se bilder av medisner, se pris, se vilkår for medisiner og mere til. Anbefaler apper på det sterkeste for alle. Nettsiden er også grei https://www.felleskatalogen.no/medisin/ozempic-novo-nordisk-653285#indikasjoner Anonymkode: df066...4d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #26 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil slå et slag for dem som ikke "bare kan gå ned 10 kg" på naturlig måte. Hadde det vært SÅ enkelt, hadde de fleste vært slanke. Selv var jeg (172 cm) 65 kg for et år siden, og på denne tiden i fjor hadde jeg ikke spist godteri eller snacks siden mai. Har alltid hatt et forhold til at "mat er kjedelig, spiser bare når jeg må". Løper en mil i skogen om dagen hver dag, og er ellers aktiv i hverdagen. Det skal likevel mye til for å gå med "de tre ekstra kiloene" uansett hvor mye jeg legger godviljen til. Vet ikke om det er pga mitt lave stoffskifte eller ei, men det har i hvert fall vært vanskelig. Uansett, nå veier jeg 53 kg. Har gått ned 12 kg - på Wegovy. Var egentlig mannen min som skulle ha kuren, men han kastet så mye opp og var så dårlig at han ikke klarte å dra seg opp for å gå på jobb. Shoot me, men jeg har alltid hatt lyst til å gå ned de 10 kiloene jeg satt igjen med etter to tunge svangerskap, og jeg var mer enn villig til å prøve sprøyta selv. Tok en liten dose annenhver uke, og kiloene rant av i løpet av noen måneder. Slapp unna den verste kvalmen pga lav dose, og har fortsatt min tykke hårmanke på plass. Jeg vet at jeg ikke kan skrive dette uten å provosere halve tråden, men jeg slår et slag for at Wegovy (helst i pilleform) skal kunne kjøpes for dem som "bare vil ned 10 kg". Uten at man må ha overvekt for å få lov til å bruke medisinen. De fleste kvinner føler de har "fem kilo for mye" etter et svangerskap eller tre, og for de fleste er det ikke bare å knipse med fingrene for å kvitte seg med disse. Så kan jo kritikerne begynne å løpe en mil med meg i skogen hver dag, etter å ha spist kun to knekkebrød med magerost på til frokost. Og så spise seg "mett" på et 50 kaloriers eple etter løpeturen. Anonymkode: def86...5ef Så deilig du fikk det til, bare lurte på om du fremdeles går på wegovy, eller får du til å holde vekten nede uten? Anonymkode: 161a4...908 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #27 Del Skrevet 10. oktober 2024 Tren styrke. Løft vekter. Gå tur hver dag. Ingen trenger Ozempic. Beveg dere og løft tungt. Spis normalt. Kutt ned på snop, snacks, kjeks og kaker. Voila dere holder vekten. Anonymkode: 25a9c...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #28 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tren styrke. Løft vekter. Gå tur hver dag. Ingen trenger Ozempic. Beveg dere og løft tungt. Spis normalt. Kutt ned på snop, snacks, kjeks og kaker. Voila dere holder vekten. Anonymkode: 25a9c...511 Jeg vil ikke holde vekten, men miste 10 kg 😅 Anonymkode: 168f1...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #29 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Synes at 80 kg er mye… 😢 Anonymkode: 168f1...b4f Er det egentlig det? Jeg syns faktisk ikke det. Det er kanskje mer enn du er komfortabel med, men at det er mye klarer jeg faktisk ikke å være enig i. Du er jo innafor normalvektig, og husk at kroppen kan endre seg etter en graviditet og det er ikke sikkert du noen gang kommer ned dit du var. Fokuser heller på å være sunn og i aktivitet. Kanskje det er smartere å trene styrke? Du går ikke nødvendigvis ned, men kroppen blir smalere og strammere ☺️ Anonymkode: 915df...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå