AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #41 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du går hjemme, så da gjør du husarbeid på dagtid. Jeg har slev hatt barn og klarte fint å gjøre alt husarbeid da jeg gikk hjemme med de. Hvis du blir flinkere på dagtid og tar leggingen selv, så får dere mer tid sammen. Anonymkode: 19bd2...9cd Jeg gjør husarbeid på dagtid, hjelper ikke det når det blir bomba igjen i løpet av ettermiddagen. I tillegg har vi en avtale om at jeg lager middag og han tar oppvasken, og det forventer jeg at han gjør i løpet av kvelden om han ikke gjør det rett etter middag. Anonymkode: cb371...4d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #42 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke ta med babyen til en venninne da? Og har du ikke flere venner så du kan fordele det? Hva er alle disse pliktene både du og mannen har som MÅ gjøres på kvelden og ikke kan gjøres på andre tider av døgnet? Det er ikke normalt å ha masse kjærestetid i baby og amåbarnperioden, og det er heller ikke normalt at et voksent menneske ikke klarer å utføre såkalte «kveldsplikter» uten å vekke andre for å ha selskap - om du også er trøtt er det vel bedre om dere begge sover Anonymkode: 51172...299 Problemet er jo at absolutt alt faller på meg om ikke han gjør sin andel i løpet av dagen, og da blir det ofte på kvelden fordi det er fullt kjør fra toåringen kommer hjem. Anonymkode: cb371...4d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #43 Del Skrevet 10. oktober 2024 ikke lag store problemer av småting er veien til et lykkeligere samliv tenker jeg. Det er TS sitt "problem" at hun føler hun må ha mannen der for å trives på kveldene fordi hun er hjemme i permisjon og savner voksenkontakt, det er helt separat fra det at han legger barnet og sovner i prosessen. Anonymkode: ef895...5eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #44 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker at det ikke er mannens ansvar å daglig dekke ditt sosiale behov? Dette må du selv ta ansvar for. Mye gøy man kan gjøre med baby- hvor man og får vært sosial. Anonymkode: e508f...414 Nei, selvfølgelig ikke. For man er jo bare to roboter som bor i samme hus og fostrer opp barn, ikke sant? Hva er det med nordmenn? Hvorfor skal dere bli sammen med noen, for så å henvise partneren til andre mennesker? Er det ikke like greit å leve alene, da? Anonymkode: 26049...4e9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #45 Del Skrevet 10. oktober 2024 Arkana skrev (1 time siden): Jeg tenker at han da er sliten og trenger mer søvn, selv om han sover godt om natten (folk har ulikt søvnbehov). Dette er jo uansett veldig midlertidig, barnet vil jo ikke trenge ham ved leggetid for alltid. Så si gjerne at du savner å være sammen med ham på kveldene, så kanskje han klarer å la være å sovne, men ikke vekk ham hvis han likevel sovner. Altså. Det er snakk om en VOKSEN mann. Voksne mennesker har plikter. Man kan ikke bare legge seg for å sove "fordi man er trøtt", man er ikke et barn. Anonymkode: 26049...4e9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #46 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg blir så oppgitt av kg... jeg skriver til og med at jeg unner ham den søvnen, men fortsatt er det noen som får meg til å fremstå som ei tverr og sur kjerring fordi de ikke klarer å lese skikkelig. Jeg ser ikke alt fra kun mitt ståsted, men når folk skriver at HAN er sliten og bruker det som argument må jeg da jaggu få si fra at jeg er sliten jeg også, for jeg sover strengt tatt mye mindre enn ham, uten at det er noen konkurranse. Hva om jeg også la meg klokka 20 i ukedagene, uten å ofre husarbeidet og parforholdet en tanke? Skal love deg at pipa hadde vært annerledes da. Anonymkode: cb371...4d3 Du unner ham søvnen, men velger likevel å vekke ham? Kanskje søvn er viktigere enn å «ofre parforholdet en tanke» i småbarnsperioden? Kanskje søvn er viktigere enn husarbeid også noen dager? Du skriver at dette skjer 3-4 dager i uka - gjør husarbeidet de andre kveldene da vel? Hvis du er sliten du også er løsningen at du også prøver å sove, ikke at du vekker ham så dere kan lide sammen av søvnmangel. Anonymkode: 51172...299 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #47 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg gjør husarbeid på dagtid, hjelper ikke det når det blir bomba igjen i løpet av ettermiddagen. I tillegg har vi en avtale om at jeg lager middag og han tar oppvasken, og det forventer jeg at han gjør i løpet av kvelden om han ikke gjør det rett etter middag. Anonymkode: cb371...4d3 Jeg hadde blitt forbannet hvis du vekket meg bare for å snakke, men hvis det er på grunn av manglende oppvask er det helt Ok. Anonymkode: 55c03...e9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #48 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du unner ham søvnen, men velger likevel å vekke ham? Kanskje søvn er viktigere enn å «ofre parforholdet en tanke» i småbarnsperioden? Kanskje søvn er viktigere enn husarbeid også noen dager? Du skriver at dette skjer 3-4 dager i uka - gjør husarbeidet de andre kveldene da vel? Hvis du er sliten du også er løsningen at du også prøver å sove, ikke at du vekker ham så dere kan lide sammen av søvnmangel. Anonymkode: 51172...299 Han har jo ikke søvnmangel!!!! Kjære, vakre vene. Anonymkode: cb371...4d3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #49 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Herregud, du høres helt grusom ut! Hadde mannen min oppførst seg sånn hadde jeg seriøst vurdert skilsmisse. Dra til en venninne eller inviter noen på besøk, dra ut og tren, ikke vekk mannen som sover etter å ha lagt barnet fordi du er needy 😵💫 Kveldsplikter (hva nå det er) er en annen ting, men da bør du jo heller minne ham på å gjøre det før han legger barnet. Anonymkode: 51172...299 Men da kan ikke denne mannen klage eller bli overrasket hvis hun heller drar på besøk til en annen mann for å oppfylle behovet for sex, kos og gode samtaler. Du vet at de fleste av disse "venninnene" også har barn, mann og hus? Det er ikke venninners ansvar å underholde TS fordi mannen velger å melde seg ut av parforholdet. Anonymkode: 26049...4e9 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #50 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde blitt forbannet hvis du vekket meg bare for å snakke, men hvis det er på grunn av manglende oppvask er det helt Ok. Anonymkode: 55c03...e9a Det er som jeg skriver pga. husarbeid eller manglende oppvask ja, men også fordi jeg har behov for å prate med kjæresten min. Anonymkode: cb371...4d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #51 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan du ikke ta med babyen til en venninne da? Og har du ikke flere venner så du kan fordele det? Hva er alle disse pliktene både du og mannen har som MÅ gjøres på kvelden og ikke kan gjøres på andre tider av døgnet? Det er ikke normalt å ha masse kjærestetid i baby og amåbarnperioden, og det er heller ikke normalt at et voksent menneske ikke klarer å utføre såkalte «kveldsplikter» uten å vekke andre for å ha selskap - om du også er trøtt er det vel bedre om dere begge sover Anonymkode: 51172...299 Altså, jeg har flere venninner. Men jeg har ikke tid til å ha besøk fra dem hele tiden. Jeg har mine ting som må gjøres, barn som kjøres på trening, bøker som skal leses, hobby som skal drives med og en mann som jeg skal se film med, ha sex med og kose meg med. Hvorfor skyve ansvaret over på andre mennesker? Anonymkode: 26049...4e9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #52 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, selvfølgelig ikke. For man er jo bare to roboter som bor i samme hus og fostrer opp barn, ikke sant? Hva er det med nordmenn? Hvorfor skal dere bli sammen med noen, for så å henvise partneren til andre mennesker? Er det ikke like greit å leve alene, da? Anonymkode: 26049...4e9 Hvis du lever alene må du ta all leggingen OG alt husarbeidet, hver dag. For så små barn har ikke 50-50 ordning. Når man har småbarn sammen er det fellesprosjektet de første årene, og man må ofte bytte på å ta seg av barna og å være sosial/trene/puste for seg selv. Kjærestetid kommer tilbake når barna blir større. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg gjør husarbeid på dagtid, hjelper ikke det når det blir bomba igjen i løpet av ettermiddagen. I tillegg har vi en avtale om at jeg lager middag og han tar oppvasken, og det forventer jeg at han gjør i løpet av kvelden om han ikke gjør det rett etter middag. Anonymkode: cb371...4d3 Da krever du at han tar den etter middag, før legging. Problem løst. Anonymkode: 51172...299 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #53 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde blitt forbannet hvis du vekket meg bare for å snakke, men hvis det er på grunn av manglende oppvask er det helt Ok. Anonymkode: 55c03...e9a Så du har fått deg partner for å pule i den hensikt å få barn, og i ettertid leve hver for dere, uten å pleie parforholdet? Ikke rart det er mange samlivsbrudd. Anonymkode: 26049...4e9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #54 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du lever alene må du ta all leggingen OG alt husarbeidet, hver dag. For så små barn har ikke 50-50 ordning. Når man har småbarn sammen er det fellesprosjektet de første årene, og man må ofte bytte på å ta seg av barna og å være sosial/trene/puste for seg selv. Kjærestetid kommer tilbake når barna blir større. Da krever du at han tar den etter middag, før legging. Problem løst. Anonymkode: 51172...299 Hvis jeg lever alene, så har jeg ingen ønske eller forventning om å prate, kose og ha sex med en kjæreste - for da har jeg ingen kjæreste. Jeg trenger heller ikke å rydde etter en mann, lage mat til en mann og så videre. Kjærestetid kommer ikke tilbake av seg selv. Svært mange brudd skjer i småbarnsfasen, fordi man begynner å drite i hverandre. Anonymkode: 26049...4e9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #55 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du unner ham søvnen, men velger likevel å vekke ham? Kanskje søvn er viktigere enn å «ofre parforholdet en tanke» i småbarnsperioden? Kanskje søvn er viktigere enn husarbeid også noen dager? Du skriver at dette skjer 3-4 dager i uka - gjør husarbeidet de andre kveldene da vel? Hvis du er sliten du også er løsningen at du også prøver å sove, ikke at du vekker ham så dere kan lide sammen av søvnmangel. Anonymkode: 51172...299 Hvis søvn er viktigere enn husarbeidet - hvorfor er det slik at mannen ALLTID skal sove, og kvinnen ALLTID skal sitte igjen med husarbeid? Fordi han er mann? Anonymkode: 26049...4e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #56 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis søvn er viktigere enn husarbeidet - hvorfor er det slik at mannen ALLTID skal sove, og kvinnen ALLTID skal sitte igjen med husarbeid? Fordi han er mann? Anonymkode: 26049...4e9 Er det jeg og lurer på. Hvis rollene var reversert her og mannen min opprettet dette emnet hadde jeg nok fått gjennomgå om jeg gjorde som ham. Anonymkode: cb371...4d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #57 Del Skrevet 10. oktober 2024 Han legger ungen hver dag og har i tillegg "kveldsplikter". Klart han er sliten. Hva slags regime er det han lever under? Anonymkode: a6cd0...848 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #58 Del Skrevet 10. oktober 2024 Hadde ikke plaget meg nei. Han jobbet noen kveld og i uka når barna var små. Så vant med at det var bare meg noen kvelder. Huset dreit jeg i akkurat den tiden. Jeg prioriterte det ikke. Anonymkode: 0f7e6...dca 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #59 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han legger ungen hver dag og har i tillegg "kveldsplikter". Klart han er sliten. Hva slags regime er det han lever under? Anonymkode: a6cd0...848 Vi har to barn og jeg legger det andre barnet hver dag?? Har kveldsplikter jeg og, det er snakk om helt vanlig husarbeid. Er det synd på meg også? Eller bare på ham, siden han er mann? Anonymkode: cb371...4d3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #60 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke vær så naiv. Ta leggingen selv. Anonymkode: 3bcf6...e57 Hva er det med dette i enhver tråd? Dersom man virkelig tror alle menn er pedofile, får man barn på klinikk i Danmark! Man flytter ikke sammen med et menneske, får barn med det for så å nekte det mennesket tid med eget barn. Skulle ønske du skrev med nick, for du er bare ekkel. Om noe, bringer du frem gamle minner hos folk som har vært utsatt for slikt 🤢 Til ts. Tydeligvis er hams behov nå å få mer søvn, mens din er å være sosial med ham. Som et kompromiss kan dere jo sette av en kveld der dere prioriterer hverandre innimellom nødvendig oppfølging av barna. Og så må han nesten få sove. Du vil ikke at han skal se tilbake på denne tiden og minnes alle gangene du vekket ham uten grunn.. Anonymkode: e80ae...37f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå