NiceOrNothing Skrevet 10. oktober 2024 #101 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Har pleid å vekke ham pga. enkelte kveldsplikter han må gjøre, men egentlig er det mest fordi jeg er selskapssyk. Er i foreldrepermisjon og ser lite til voksne folk i løpet av ei vanlig uke, så hvis han skal legge seg klokka 20 så mister vi jo all voksentid på kvelden, og jeg går glipp av en del sårt tiltrengt sosialt påfyll. I dag er her ikke noe han skulle gjort, så jeg vekker ham ikke. Men jeg må innrømme at det plager meg litt at han sover bort kvelden, og de kveldene jeg vekker ham er han søvnrusken og ikke akkurat i toppform. Jeg blir jo ikke sur, men synes det er kjempestusselig. Han sover sammenhengende og nok timer hver natt, så det er ikke det det står på, han blir bare veldig trøtt når han legger seg ned i senga ved siden av barnet vårt. Hva hadde dere tenkt om dere var i samme situasjon? Tipper det skjer tre-fire ganger i uka. Anonymkode: cb371...4d3 Hadde nytt alenetiden å evnt gått meg en tur el invitert veninne hvis det ble stusslig . Det er bare en kort periode av livet , ha en fast pardag i uken evnt legg barnet selv innimellom . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 10. oktober 2024 #102 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke særlig mange som sier at han skal få mer søvn enn ts, men at han skal slippe å vekkes for å «snakke». Lurer på hva du hadde sagt om det var mannen som vekket ts for å ha sex 😵💫 Jeg har ikke sagt at han skal slippe husarbeid, men at hvis han vil sove fra klokka åtte må han gjøre sin andel av husarbeidet mens han er våken, enten det er å stå opp en time før ts om morgenen, eller å gjøre det mellom jobb og leggetid, da altså før åtte. Derimot synes jeg han skal slippe å vekkes for å holde ts i hånda og snakke med henne, HVER eneste kveld (husk at halvparten av kveldene legger han seg ikke så tidlig, så da gjør han vel sine plikter både som sosial støttekontakt og sin del av husarbeidet de dagene får vi tro?) Anonymkode: 51172...299 Det er jo ikke primært snakkingen hun er ute etter. Det jeg tolker situasjonen som er at hun føler seg ensom rundt det som har med hjem og familie å gjøre. Hun ser jo knapt mannen sin - hennes samarbeidspartner i familien AS i hverdagen. Det er ting som bør snakkes om, drøftes, kanskje noe hun tenker på rundt barna, noe hun vil dele, et fint øyeblikk med babyen etc. Det er faktisk viktig at hun har noen å dele med, og ei venninne er ikke riktig person for alt en nybakt mor har behov for å snakke om. Dette handler ikke om snakk, det handler om å føle seg sett. Det handler om å ha en støttespiller og det handler om psykisk helse. Og ja, dersom alt det praktiske som trengs å gjøres hadde vært gjort før han la seg, ville hun helt sikkert klart seg i sin ensomhet. Men, i tillegg skal hun altså sitte og lure på hvordan hun skal få gjennomført oppgave X, Y og Z samtidig som hun skal ta seg av et helt nytt liv. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 10. oktober 2024 #103 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tror du ikke jeg trenger det? Som jeg skrev tidligere sover jeg maks fem timer per døgn, og det er aldri sammenhengende. Si meg, hvorfor har han, som legger seg mellom 22 og 23 og står opp 7, større behov for å sove enn meg? Hvorfor er hans søvn viktigere enn min? Anonymkode: cb371...4d3 Bytt på å legg dere tidlig , søvn er undervurdert 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #104 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da har du nok formulert deg litt dårlig ja. Tviler på du ville fått all denne motbøren her om du kun hadde sagt at du vekket ham fordi han stadig ikke gjorde sin avtalte del av husarbeidet før han la seg og sovnet. Anonymkode: 51172...299 Jeg har forsåvidt skrevet svart på hvitt i HI at "I dag er her ikke noe han skulle gjort, så jeg vekker ham ikke." Så jeg tar det kun delvis på min egen kappe. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): personlig hadde jeg sannsynligvis myrdet mannen min om han kom inn der jeg sov fordi jeg bar sliten og rusket meg våken for å få stappe pikken i meg 😵💫 Å vekke for sex i en annen periode av forholdet kan være ok. Å forstyrre søvnen til en småbarnsforelder som har sovnet sammen med barnet sitt, for å få sex er hinsides lavmål. Anonymkode: 51172...299 Antyder du at jeg vekker ham for sex nå? Anonymkode: cb371...4d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #105 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har barselgruppe, men den kom veldig sent i sving. Ellers er her lite sosialt å finne på med baby, og alle andre jeg kjenner er jo på jobb. Det er helt sant at det ikke er hans ansvar å dekke mitt sosiale behov, men jeg har jo et behov for å prate med ham i løpet av en dag, og det blir det ikke mye tid til. Anonymkode: cb371...4d3 Har du fødsels depresjon eller liker du bare å være negativ? Anonymkode: 3bcf6...e57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #106 Del Skrevet 10. oktober 2024 Anononyma skrev (4 minutter siden): Det er jo ikke primært snakkingen hun er ute etter. Det jeg tolker situasjonen som er at hun føler seg ensom rundt det som har med hjem og familie å gjøre. Hun ser jo knapt mannen sin - hennes samarbeidspartner i familien AS i hverdagen. Det er ting som bør snakkes om, drøftes, kanskje noe hun tenker på rundt barna, noe hun vil dele, et fint øyeblikk med babyen etc. Det er faktisk viktig at hun har noen å dele med, og ei venninne er ikke riktig person for alt en nybakt mor har behov for å snakke om. Dette handler ikke om snakk, det handler om å føle seg sett. Det handler om å ha en støttespiller og det handler om psykisk helse. Og ja, dersom alt det praktiske som trengs å gjøres hadde vært gjort før han la seg, ville hun helt sikkert klart seg i sin ensomhet. Men, i tillegg skal hun altså sitte og lure på hvordan hun skal få gjennomført oppgave X, Y og Z samtidig som hun skal ta seg av et helt nytt liv. Helt riktig! En venninne kan ikke bøte på savnet av kvalitetstid og samarbeid med partneren sin. Anonymkode: cb371...4d3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #107 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du fødsels depresjon eller liker du bare å være negativ? Anonymkode: 3bcf6...e57 Utdyp gjerne hva du mener her. Anonymkode: cb371...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #108 Del Skrevet 10. oktober 2024 Hos oss er der jeg som sovner med barna. Vet at jeg er Norges kjedeligste kone, men har heldigvis en mann som holder ut med det (inntil videre i alle fall 🤞) Anonymkode: cde36...c8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 10. oktober 2024 #109 Del Skrevet 10. oktober 2024 Nej hade tyckt det var nice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #110 Del Skrevet 10. oktober 2024 Er det feil nå at menn sover med sine unger plutselig? Jeeez.. selv så sovner jeg med barnet våres hver kveld. Ikke fordi jeg ikke vil være med min kone, men fordi jeg er rett og slett trøtt etter å ha jobbet i 10-12t, lage middag, vask av barn og legge ungen. Dere kvinner er jammen meg kravstore. Heldigvis så har jeg en kone som forstår meg og ikke er så selvsentrert om å ha "kose" tid. Den tiden kan man få når barnet er blitt større! Det klages ofte om at menn ikke prioriterer ungen sin og det klages om at menn ikke prioriterer kjæresten sin. Hva f.. ? Menn er også mennesker 😉 Anonymkode: 8ac06...a92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 10. oktober 2024 #111 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har du fødsels depresjon eller liker du bare å være negativ? Anonymkode: 3bcf6...e57 Wow, ho er ensom og har behov for voksenkontakt. Dessuten slipper han altfor lett unna i forhold til baby. Ho gjør alt med baby, 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #112 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det feil nå at menn sover med sine unger plutselig? Jeeez.. selv så sovner jeg med barnet våres hver kveld. Ikke fordi jeg ikke vil være med min kone, men fordi jeg er rett og slett trøtt etter å ha jobbet i 10-12t, lage middag, vask av barn og legge ungen. Dere kvinner er jammen meg kravstore. Heldigvis så har jeg en kone som forstår meg og ikke er så selvsentrert om å ha "kose" tid. Den tiden kan man få når barnet er blitt større! Det klages ofte om at menn ikke prioriterer ungen sin og det klages om at menn ikke prioriterer kjæresten sin. Hva f.. ? Menn er også mennesker 😉 Anonymkode: 8ac06...a92 Du er sikkert en flott far, men leseforståelsen er jeg bekymret for. Anonymkode: cb371...4d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #113 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har forsåvidt skrevet svart på hvitt i HI at "I dag er her ikke noe han skulle gjort, så jeg vekker ham ikke." 1. Så jeg tar det kun delvis på min egen kappe. 2 Antyder du at jeg vekker ham for sex nå? Anonymkode: cb371...4d3 Du tar det kun delvis på egen kappe til tross for at du skriver ett ut i ts at det er MEST fordi du er selvsakpssyk? Bare wow. Tenker mest du prøver å endre narrativet fordi du får mer støtte på at han dropper husarbeidet enn på at han ikke sitter oppe for å snakke med deg hver eneste kveld. AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Og ja, han har absolutt vekket meg for sex før. Hva i all verden er problemet med det? Anonymkode: cb371...4d3 Du skeiver at han vekker deg for sex, så jeg svarer på det. Hvor i all verden tar du det fra at jeg antyder at du vekker ham for sex? AnonymBruker skrev (23 timer siden): Har pleid å vekke ham pga. enkelte kveldsplikter han må gjøre, men egentlig er det mest fordi jeg er selskapssyk. Er i foreldrepermisjon og ser lite til voksne folk i løpet av ei vanlig uke, så hvis han skal legge seg klokka 20 så mister vi jo all voksentid på kvelden, og jeg går glipp av en del sårt tiltrengt sosialt påfyll. I dag er her ikke noe han skulle gjort, så jeg vekker ham ikke. Men jeg må innrømme at det plager meg litt at han sover bort kvelden, og de kveldene jeg vekker ham er han søvnrusken og ikke akkurat i toppform. Jeg blir jo ikke sur, men synes det er kjempestusselig. Han sover sammenhengende og nok timer hver natt, så det er ikke det det står på, han blir bare veldig trøtt når han legger seg ned i senga ved siden av barnet vårt. Hva hadde dere tenkt om dere var i samme situasjon? Tipper det skjer tre-fire ganger i uka. Anonymkode: cb371...4d3 Det høres så absolutt ut her som at hovedproblemet er at du vil snakke med ham. Men utover i tråden blir du altså mer og mer irritert over at han bare sover og overlater alt ansvar til deg - altså en HELT annen problemstilling enn det du skriver her. Anonymkode: 51172...299 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #114 Del Skrevet 10. oktober 2024 Her i huset er situasjonen lik med at far sovner med barnet på 1,5 år flere ganger i uken. Men når det skjer så lister jeg meg rundt og prøver alt jeg kan for å ikke vekke han 😂 rett og slett fordi jeg elsker den alenetiden jeg får med strikketøy og tv-seriene mine osv. Kunne aldri falt meg inn å vekke han 🙈 Anonymkode: 9d931...275 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #115 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her i huset er situasjonen lik med at far sovner med barnet på 1,5 år flere ganger i uken. Men når det skjer så lister jeg meg rundt og prøver alt jeg kan for å ikke vekke han 😂 rett og slett fordi jeg elsker den alenetiden jeg får med strikketøy og tv-seriene mine osv. Kunne aldri falt meg inn å vekke han 🙈 Anonymkode: 9d931...275 Ts sitter igjen med en baby og masse husarbeid, det er et helt annet univers enn kosetid med strikketøy og tv. Anonymkode: 263f5...977 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #116 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er det feil nå at menn sover med sine unger plutselig? Jeeez.. selv så sovner jeg med barnet våres hver kveld. Ikke fordi jeg ikke vil være med min kone, men fordi jeg er rett og slett trøtt etter å ha jobbet i 10-12t, lage middag, vask av barn og legge ungen. Dere kvinner er jammen meg kravstore. Heldigvis så har jeg en kone som forstår meg og ikke er så selvsentrert om å ha "kose" tid. Den tiden kan man få når barnet er blitt større! Det klages ofte om at menn ikke prioriterer ungen sin og det klages om at menn ikke prioriterer kjæresten sin. Hva f.. ? Menn er også mennesker 😉 Anonymkode: 8ac06...a92 Men ikke alle er aseksuelle og aromantiske som deg, vet du. For mange menn er det viktig å pleie forholdet også i småbarnsfasen. Anonymkode: 26049...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #117 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ts sitter igjen med en baby og masse husarbeid, det er et helt annet univers enn kosetid med strikketøy og tv. Anonymkode: 263f5...977 Ikke sant? Men siden hun er dame, så må hun bare tåle det. Anonymkode: 26049...4e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #118 Del Skrevet 10. oktober 2024 Nei, ikke egentlig. Jeg hadde kost meg med alenetiden. Dette går over. Min mann sovnet flere ganger med minstejenta når hun var liten. Det som var irriterende var når tullemor kom ned og fortalte at hun ikke fikk sove fordi pappa snorka 😛 Anonymkode: 9a010...6c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #119 Del Skrevet 10. oktober 2024 Jeg syntes du får unødvendig mye •tyn• her TS. Du skal vite at jeg forstår deg veldig godt. Selv om småbarnsfasen er unntakstilstand må man pleie parforholdet i ny og ned, hvis ikke rakner det og hvem er dere da når ungene er større hvis man ikke lenger har noe annet til felles enn barna? Mitt råd til deg er å prate med han, forklar hvordan du har det og at du savner å ha tid med partneren din. Avtal at dere kan ha et par kvelder i uken hvor du vekker han og dere gjør noe hyggelig sammen? Også resten av dagene kan han sove til dagen etter? Så møtes dere på midten ❤️ Man må gi og ta i et partnerskap og jeg hadde selv følt meg svært ensom om jeg aldri skulle fått snakket, hatt sex eller gjort noe sammen med min mann i 0-6 år… Det er ALLTID viktig å pleie forholdet i disse årene. Hvis man bare lever for barn og familien AS er det jo ikke noe igjen når ungene endelig klarer seg litt på egenhånd. Det er ofte derfor det blir samlivsbrudd når ungene begynner å klare seg selv fordi man ikke lenger har noe til felles. Andre alternativer at den ene partneren søker omsorg, kjærlighet, og spenning et annet sted? Da er det jo fucked da… Anonymkode: e0bc8...f8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #120 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du tar det kun delvis på egen kappe til tross for at du skriver ett ut i ts at det er MEST fordi du er selvsakpssyk? Bare wow. Tenker mest du prøver å endre narrativet fordi du får mer støtte på at han dropper husarbeidet enn på at han ikke sitter oppe for å snakke med deg hver eneste kveld. Du skeiver at han vekker deg for sex, så jeg svarer på det. Hvor i all verden tar du det fra at jeg antyder at du vekker ham for sex? Det høres så absolutt ut her som at hovedproblemet er at du vil snakke med ham. Men utover i tråden blir du altså mer og mer irritert over at han bare sover og overlater alt ansvar til deg - altså en HELT annen problemstilling enn det du skriver her. Anonymkode: 51172...299 Du får tro hva du vil Smigrende at du bruker så mye energi på problemstillingen min, om ikke annet. Anonymkode: cb371...4d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå