AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #61 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er som jeg skriver pga. husarbeid eller manglende oppvask ja, men også fordi jeg har behov for å prate med kjæresten min. Anonymkode: cb371...4d3 3 barns mor her, jeg vasket på dagtid med babyen, det går fort å støvsuge/vaske gulv ikke sett på 5 vaskemaskiner når du ikke orker å brette alle 5 haugene mange i min barselgruppe overraska meg med at de hadde vaskehjelp, det var ikke så dyrt, om man dropper Pepsi Max/eller Anne sløs så har man råd😀 Anonymkode: cb1be...ffe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #62 Del Skrevet 10. oktober 2024 Jeg forstår deg TS, særlig etter at du presiserte at dere har to barn, og du må ta deg av minste gjennom kvelden. Da er det både det at han får fri mens du har baby/husarbeid, men også opplevelsen av at han ikke prioriterer tid med deg. Her har også mannen sovnet en del etter legging, og jeg synes det er stusselig. Selv om jeg har hatt sosial kontakt i barselgruppe, babysvømming og trening. Det er jo litt fint å være med mannen sin litt også… Også venter jo husarbeidet, og jeg var iallefall sykt sliten i mammaperm da baby ikke sov mer enn 20 min dupper og våknet 10 ganger ila natta. Jeg skulle GJERNE ha sovet litt på kvelden. Å sovne innimellom er ok, men blir det en fast greie hadde jeg blitt skikkelig sur rett og slett. Da får han heller legge seg tidligere tenker jeg. (Hos oss var det ofte at han sovner etter legging, sov 1-2 timer, våknet og var oppe til langt på natt og holdt på med sitt, mens jeg måtte legge meg 9-10 for å overleve.) Tenker man skal være rause, men det må gå begge veier også. At én «alltid» slipper unna er ikke greit, regner med ts er minst like sliten som far. Anonymkode: d0e38...a42 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #63 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har jo ikke søvnmangel!!!! Kjære, vakre vene. Anonymkode: cb371...4d3 Hvis han sovner klokka åtte annenhver dag og ikke våkner tidligere om morgenen, aå tyder det på at han trenger søvnen, jo. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men da kan ikke denne mannen klage eller bli overrasket hvis hun heller drar på besøk til en annen mann for å oppfylle behovet for sex, kos og gode samtaler. Du vet at de fleste av disse "venninnene" også har barn, mann og hus? Det er ikke venninners ansvar å underholde TS fordi mannen velger å melde seg ut av parforholdet. Anonymkode: 26049...4e9 Jeg har alltid hatt mye kontakt med venner selv om vi har barn og familie, virker helt søkt for meg at partner skal oppfylle alle sosiale behov. Særlig om man er av typen som blir ensom, som ts. Kos og hudkontakt får de fleste MER enn nok av fra babyen. Har aldri hørt om en barselkvinne som er utro pga mangel på sex, 99 % av kvinner har mindre behov for fysisk kontakt når man har så små barn som klenger på kroppen hele tiden. Og det er altså snakk om 3-4 dager i uka, ikke 7 dager i uka. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså, jeg har flere venninner. Men jeg har ikke tid til å ha besøk fra dem hele tiden. Jeg har mine ting som må gjøres, barn som kjøres på trening, bøker som skal leses, hobby som skal drives med og en mann som jeg skal se film med, ha sex med og kose meg med. Hvorfor skyve ansvaret over på andre mennesker? Anonymkode: 26049...4e9 Har man ikke tid er man vel heller ikke så needy og ensom at man må vekke slitne mennesker som sover for å tvangssosialisere? Mannen til ta sovner tidlig 3-4 ganger i uka. Det betyr at se kan ha sex, kose, snakke, se film eller whatever annenhver dag(!!) og annenhver dag kan hun enten velge å legge seg tidlig siden hun klager over å være sliten, eller om hun heller vil være sosial kan hun henge med venner, hvis hun har venner. Jeg har definitivt nok venner til at jeg kunne hengt med noen av dem annenhver dag, og snakket, trent sammen, gjort felles hobbyer sammen… Anonymkode: 51172...299 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #64 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hva om jeg også la meg klokka 20 i ukedagene, uten å ofre husarbeidet og parforholdet en tanke? Skal love deg at pipa hadde vært annerledes da Nei. De som legger ut sutreinnlegg om at dama ikke er sånn og sånn noen mnd etter fødsel, får høre det. Det er ikke unormalt at parforholdet utgår i en periode før man har kommet seg. Kommet seg etter sjokket over nytt medlem, endring av rutiner etc etc. De sterke forholdene finner tilbake til hverandre når minsten starter i park/bhg. Det er slike svar jeg ser. Men med kvassere tone, da personen som har båret frem barnet ofte har en haug av "følgeskader" å komme seg fra. Anonymkode: e80ae...37f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #65 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men da kan ikke denne mannen klage eller bli overrasket hvis hun heller drar på besøk til en annen mann for å oppfylle behovet for sex, kos og gode samtaler. Du vet at de fleste av disse "venninnene" også har barn, mann og hus? Det er ikke venninners ansvar å underholde TS fordi mannen velger å melde seg ut av parforholdet. Anonymkode: 26049...4e9 Bullshit! Utroskap er aldri løsningen. Hvis man ikke har noen mnd å ofre hva som helst i livet, kan man ikke ta sjansen på å få barn. De kan rokkere på alt. Dersom mye kjærestetid er noe som MÅ ha førstepri hele tiden, er unger tidenes verste ide. Anonymkode: e80ae...37f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #66 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her har også mannen sovnet en del etter legging, og jeg synes det er stusselig. Selv om jeg har hatt sosial kontakt i barselgruppe, babysvømming og trening. Det er jo litt fint å være med mannen sin litt også… Også venter jo husarbeidet, og jeg var iallefall sykt sliten i mammaperm da baby ikke sov mer enn 20 min dupper og våknet 10 ganger ila natta. Jeg skulle GJERNE ha sovet litt på kvelden. Å sovne innimellom er ok, men blir det en fast greie hadde jeg blitt skikkelig sur rett og slett. Da får han heller legge seg tidligere tenker jeg. (Hos oss var det ofte at han sovner etter legging, sov 1-2 timer, våknet og var oppe til langt på natt og holdt på med sitt, mens jeg måtte legge meg 9-10 for å overleve.) Tenker man skal være rause, men det må gå begge veier også. At én «alltid» slipper unna er ikke greit, regner med ts er minst like sliten som far. Anonymkode: d0e38...a42 Men det er jo nettopp det han gjør - sovner åtte og sover til neste morgen! AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det jeg og lurer på. Hvis rollene var reversert her og mannen min opprettet dette emnet hadde jeg nok fått gjennomgå om jeg gjorde som ham. Anonymkode: cb371...4d3 Tull, alle ville sagt at la mor sove og dropp husarbeidet denne perioden. Du sier jo også at det er ca annenhver dag, så er ikke sånn at det blir gjort NULL husarbeid om han få sove annenhver kveld. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis søvn er viktigere enn husarbeidet - hvorfor er det slik at mannen ALLTID skal sove, og kvinnen ALLTID skal sitte igjen med husarbeid? Fordi han er mann? Anonymkode: 26049...4e9 Nei, og ikke et eneste innlegg har foreslått det heller, frøken Stråmann (stråkvinne) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Så du har fått deg partner for å pule i den hensikt å få barn, og i ettertid leve hver for dere, uten å pleie parforholdet? Ikke rart det er mange samlivsbrudd. Anonymkode: 26049...4e9 Man freder forholdet i småbarnsperioden, og samarbeider om hvem som får sove, trene, møte venner, gjøre hobby, og hvem som må passe barn og hus. Siden enten mor eller far må være med barna må gjerne denne sosialiseringen skje med venner, mens partner er med barnet. Så har ingen sagt at man ALDRI skal snakke med partner heller - her var det altså snakk om annenhver dag. De fleste par jeg kjenner som har vært sammen i mange år, er ikke de som sitter oppå hverandre hele tiden, men kanskje heller de som har ca 2 egentid dager til mor, ca 2 til far, og ca 3 sammen. Anonymkode: 51172...299 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. oktober 2024 #67 Del Skrevet 10. oktober 2024 Jeg tenker at dette handler om unntakstilstand og å være raus med hverandre. Dere har to små barn hvor den ene trenger en hos seg for å sovne. Da er ikke husarbeid viktig i det hele tatt. Vær rause med hverandre. La ham sove og gå og legg deg du også! Dette er bare midlertidig og dere kommer til å sette veldig mye mer pris på å være uthvilte enn at det er rent i hver krok. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #68 Del Skrevet 10. oktober 2024 Arkana skrev (9 minutter siden): Jeg tenker at dette handler om unntakstilstand og å være raus med hverandre. Dere har to små barn hvor den ene trenger en hos seg for å sovne. Da er ikke husarbeid viktig i det hele tatt. Vær rause med hverandre. La ham sove og gå og legg deg du også! Dette er bare midlertidig og dere kommer til å sette veldig mye mer pris på å være uthvilte enn at det er rent i hver krok. Men det er viktig for meg at oppvasken tas samme dag som middagen har blitt laget, når vi spesifikt har en avtale om at jeg lager middag og han tar oppvask. Hvis ikke står oppvasken til dagen etterpå og da må jo jeg ta den for å i det hele tatt kunne lage neste middag. En gang innimellom er OK selv om det er rent avtalebrudd, men når det skjer mer enn halvparten av dagene i en uke er det faktisk veldig ugreit. Samtidig er det viktig med middag og at toåringen får et sunt og godt måltid, så jeg kan ikke bare droppe det heller. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvis han sovner klokka åtte annenhver dag og ikke våkner tidligere om morgenen, aå tyder det på at han trenger søvnen, jo. Anonymkode: 51172...299 Men han er da for fader voksen og må gjøre sine plikter på lik linje med meg, som sover vesentlig mindre enn ham. Han sover på rom med toåringen for å være opplagt til jobb og jeg sover med babyen. Om han er så stuptrøtt etter å ha sovet fra 22-23 til 7 må han jo nesten ta ansvar og søke helsehjelp, for det er IKKE normalt for en mann på 27 år. Anonymkode: cb371...4d3 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #69 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Nei, det hadde ikke plaget meg fordi vi er i unntakstilstand og om han trenger søvn så får han det❤️ dagene våre starter kl 0530 så jeg legger meg også tidlig🤷🏼♀️ Anonymkode: 6cf1d...fac AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Du unner ham søvnen, men velger likevel å vekke ham? Kanskje søvn er viktigere enn å «ofre parforholdet en tanke» i småbarnsperioden? Kanskje søvn er viktigere enn husarbeid også noen dager? Du skriver at dette skjer 3-4 dager i uka - gjør husarbeidet de andre kveldene da vel? Hvis du er sliten du også er løsningen at du også prøver å sove, ikke at du vekker ham så dere kan lide sammen av søvnmangel. Anonymkode: 51172...299 (Vet ikke hva som skjedde med siteringer). øverste AB: TS sier at mannen sover til kl 7 hver morgen. Dagen dems starter ikke kl 5:30, som hos dere. Så han sover da 11 timer hver natt (event 9 timer de kveldene hun vekker han). En voksne, frisk mann trenger ikke sove 11 timer. AB 51172...299.. Hva er unntakstilstanden her egentlig? Mannen sover godt hver natt. Sover rundt 9 timer, uten p bli vekket. At man sovner kl 20, betyr ikke at man trenger den søvnen. Men mange sovner jo lett når de legger seg i sengen. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvis han sovner klokka åtte annenhver dag og ikke våkner tidligere om morgenen, aå tyder det på at han trenger søvnen, jo. Jeg har alltid hatt mye kontakt med venner selv om vi har barn og familie, virker helt søkt for meg at partner skal oppfylle alle sosiale behov. Særlig om man er av typen som blir ensom, som ts. Kos og hudkontakt får de fleste MER enn nok av fra babyen. Har aldri hørt om en barselkvinne som er utro pga mangel på sex, 99 % av kvinner har mindre behov for fysisk kontakt når man har så små barn som klenger på kroppen hele tiden. Og det er altså snakk om 3-4 dager i uka, ikke 7 dager i uka. Har man ikke tid er man vel heller ikke så needy og ensom at man må vekke slitne mennesker som sover for å tvangssosialisere? Mannen til ta sovner tidlig 3-4 ganger i uka. Det betyr at se kan ha sex, kose, snakke, se film eller whatever annenhver dag(!!) og annenhver dag kan hun enten velge å legge seg tidlig siden hun klager over å være sliten, eller om hun heller vil være sosial kan hun henge med venner, hvis hun har venner. Jeg har definitivt nok venner til at jeg kunne hengt med noen av dem annenhver dag, og snakket, trent sammen, gjort felles hobbyer sammen… Anonymkode: 51172...299 At man sovner kl 20, betyr ikke at man trenger å sove så mye for å være uthvilt. Noen sovner bare lett. også må jeg bare få sagt at mange av oss liker faktisk å sosialisere med partneren vår. Den sosialiseringen kan ikke venninner/barselgruppe/øvrig familie fylle.. Men sier det igjen TS: snakk med han og hør hva han vil. Jeg hadde ønsket å bli vekket hvertfall. Hadde ikke ønsket å sove bort hver kveld. Anonymkode: 3b1c5...876 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #70 Del Skrevet 10. oktober 2024 Da jeg leste HI tenkte jeg at det hørtes deilig ut, og at du kunne reist ut og trent eller møtt andre venner mens mannen sov med barnet, men ser jo nå at dere har to barn hvor du blir sittende med minste. Kan du legge eldstemann? Jeg ser du skriver at det bare er far som får legge om dagen, og der har vi vært også, men det mønsteret må brytes. Ja, kanskje blir det en kveld eller to hvor leggingen tar veldig lang tid, men det er verdt det når dere kan bytte på. Min eldste var veldig pappajente, og vi møtte på flere sånne "bare pappa"-perioder, men den kampen måtte vi ta noen ganger for å få hverdagen til å gå opp. Jeg hadde veldig "snille" babyer, men jeg hadde en fødselsdepresjon med begge mine, og de kom tett. Med begge, men spesielt med siste, var jeg litt avhengig av at far tok babyen noe på kveldstid så jeg kunne frigjøre meg helt. Kjenne på at jeg ikke var den eneste som holdt babyen i live liksom. Har du snakket med han om det, og avtalt at hvis han sovner så skal du vekke han f.eks? Vi har ikke lagt oss med barna, så ingen av oss har sovnet der, men husker det var litt sånn med niesen min. Svogeren min sovnet lett, men han sa i fra at søsteren min bare måtte komme å vekke han hvis han ikke kom ut igjen. Han ønsket heller ikke å sove bort hele kvelden. Jeg ville snakket med han, og om han ikke ønsker å bli vekt hver kveld så kan dere kanskje avtale noen kvelder hvor dere skal sette av tid til hverandre. Et av kriteriene til at han skal få sove videre i fred er jo selvsagt også at han har gjort det han skal, som oppvask, før han sovner. Anonymkode: 51006...939 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #71 Del Skrevet 10. oktober 2024 Mangler han vitaminer? Er han deprimert? Anonymkode: 8bc66...8b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #72 Del Skrevet 10. oktober 2024 Jeg forstår deg ts. Her sovner også mannen ofte når yngste legges. Ofte kom han ned igjen etter 1-3 timer, og var groggy og uopplagt til det var sengetid for begge. Her kan han også skulke unna arbeidsoppgaver i heimen. Om han MÅ ligge i senga med toåringen så kan han enten sette på en alarm etter f.eks 20 minutt, eller ligge og scrolle. Han får jo uansett hvilt, og toåringen bruker vel ikke så lang tid på å sovne? Anonymkode: 9609e...579 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #73 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Bullshit! Utroskap er aldri løsningen. Hvis man ikke har noen mnd å ofre hva som helst i livet, kan man ikke ta sjansen på å få barn. De kan rokkere på alt. Dersom mye kjærestetid er noe som MÅ ha førstepri hele tiden, er unger tidenes verste ide. Anonymkode: e80ae...37f Jeg sier ikke at utroskap er løsningen. Jeg sier at en mann som driter i parforholdet og lar dama sitte igjen med alt husarbeidet, ikke kan regne med å opprettholde hennes følelser over tid. Jeg har unger. Vi prioriterer også kjærestetid ETTER at ungene er lagt. Her ønsker TS kjærestetid etter at ungene er lagt. Anonymkode: 26049...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #74 Del Skrevet 10. oktober 2024 Arkana skrev (36 minutter siden): Jeg tenker at dette handler om unntakstilstand og å være raus med hverandre. Dere har to små barn hvor den ene trenger en hos seg for å sovne. Da er ikke husarbeid viktig i det hele tatt. Vær rause med hverandre. La ham sove og gå og legg deg du også! Dette er bare midlertidig og dere kommer til å sette veldig mye mer pris på å være uthvilte enn at det er rent i hver krok. Men når mannen ikke gidder å gjøre husarbeid, så er han ikke raus med TS. Det er liksom alltid kvinner som skal være rause med menn og behandle dem som barn - la dem slippe unna husarbeid, sove så lenge de vil, game og så videre. Anonymkode: 26049...4e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #75 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvis han sovner klokka åtte annenhver dag og ikke våkner tidligere om morgenen, aå tyder det på at han trenger søvnen, jo. Jeg har alltid hatt mye kontakt med venner selv om vi har barn og familie, virker helt søkt for meg at partner skal oppfylle alle sosiale behov. Særlig om man er av typen som blir ensom, som ts. Kos og hudkontakt får de fleste MER enn nok av fra babyen. Har aldri hørt om en barselkvinne som er utro pga mangel på sex, 99 % av kvinner har mindre behov for fysisk kontakt når man har så små barn som klenger på kroppen hele tiden. Og det er altså snakk om 3-4 dager i uka, ikke 7 dager i uka. Har man ikke tid er man vel heller ikke så needy og ensom at man må vekke slitne mennesker som sover for å tvangssosialisere? Mannen til ta sovner tidlig 3-4 ganger i uka. Det betyr at se kan ha sex, kose, snakke, se film eller whatever annenhver dag(!!) og annenhver dag kan hun enten velge å legge seg tidlig siden hun klager over å være sliten, eller om hun heller vil være sosial kan hun henge med venner, hvis hun har venner. Jeg har definitivt nok venner til at jeg kunne hengt med noen av dem annenhver dag, og snakket, trent sammen, gjort felles hobbyer sammen… Anonymkode: 51172...299 Nei, 99 prosent av barselkvinner blir ikke aseksuelle og aromantiske. Jeg har alltid hatt stor sexlyst og stort behov for kroppskontakt ellers, uansett graviditet, baby, sykdom osv. Kjenner flere kvinner som er slik. Anonymkode: 26049...4e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #76 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har pleid å vekke ham pga. enkelte kveldsplikter han må gjøre, men egentlig er det mest fordi jeg er selskapssyk. Er i foreldrepermisjon og ser lite til voksne folk i løpet av ei vanlig uke, så hvis han skal legge seg klokka 20 så mister vi jo all voksentid på kvelden, og jeg går glipp av en del sårt tiltrengt sosialt påfyll. I dag er her ikke noe han skulle gjort, så jeg vekker ham ikke. Men jeg må innrømme at det plager meg litt at han sover bort kvelden, og de kveldene jeg vekker ham er han søvnrusken og ikke akkurat i toppform. Jeg blir jo ikke sur, men synes det er kjempestusselig. Han sover sammenhengende og nok timer hver natt, så det er ikke det det står på, han blir bare veldig trøtt når han legger seg ned i senga ved siden av barnet vårt. Hva hadde dere tenkt om dere var i samme situasjon? Tipper det skjer tre-fire ganger i uka. Anonymkode: cb371...4d3 Hadde meldt meg på babysang og babysvømming, og prøvd å finne barselsgruppe.. skjønner deg på en måte. På den andre siden ender jeg ofte med 2 barn i senga mi. Anonymkode: 0b879...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #77 Del Skrevet 10. oktober 2024 Merker jeg savner litt babytiden her. En baby kan man (nesten) i prinsippet ta med seg over alt. Min elsket å ligge i bæresjal, og vi reise blant annet mye. Jeg gikk fjelltoppturer bærende på baby, dro på telttur sammen og mange sykkelturer. Deltok på mye diverse baby og barn- arrangementer hvor man kan bli kjent med andre foreldre. Babysvømming, babysang og barseltreff. Babyen var også med i juleselskap med venner. Hva syns mannen din om at du vekker han da? Kan dere ikke planlegge noe ekstra hyggelig sammen innimellom? Ellers kan du vel dra ut å gjøre noe selv om mannen sover? Han må vel kunne klare å passe babyen når den andre sover, en gang i blant. Eller så får babyen bli med. Er vel ikke så stor forskjell på om du er hjemme med babyen, eller et annet sted? Eventuelt kan du invitere på besøk på kveldstid. Du virker irritert på mannen din, og det merkes sikkert også. Med baby må man lempe litt på andre krav som husarbeid etc. Bestill mat innimellom, eller kjøp take away. Noen velger å betale for hushjelp, og syns det er vel verdt pengene når man har mer enn nok annet å ta seg av. Anonymkode: 3eebc...f15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 10. oktober 2024 #78 Del Skrevet 10. oktober 2024 (endret) Mannen min sovner mer eller mindre alltid når han legger et av barna, men vi har avtale om at jeg skal vekke han. Han ønsker jo heller ikke sove bort kvelden. Så har han heller ikke pusset tenner, kledd av seg eller lignende. Har du snakket med mannen din om han ønsker å sove rundt hvis han sovner? Endret 10. oktober 2024 av Wilma89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #79 Del Skrevet 10. oktober 2024 Wilma89 skrev (29 minutter siden): Mannen min sovner mer eller mindre alltid når han legger et av barna, men vi har avtale om at jeg skal vekke han. Han ønsker jo heller ikke sove bort kvelden. Så har han heller ikke pusset tenner, kledd av seg eller lignende. Har du snakket med mannen din om han ønsker å sove rundt hvis han sovner? Nettopp! Selv om han sovner, så betyr jo ikke det nødvendigvis at han vil sove bort kvelden. Anonymkode: 3b1c5...876 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #80 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har pleid å vekke ham pga. enkelte kveldsplikter han må gjøre, men egentlig er det mest fordi jeg er selskapssyk. Er i foreldrepermisjon og ser lite til voksne folk i løpet av ei vanlig uke, så hvis han skal legge seg klokka 20 så mister vi jo all voksentid på kvelden, og jeg går glipp av en del sårt tiltrengt sosialt påfyll. I dag er her ikke noe han skulle gjort, så jeg vekker ham ikke. Men jeg må innrømme at det plager meg litt at han sover bort kvelden, og de kveldene jeg vekker ham er han søvnrusken og ikke akkurat i toppform. Jeg blir jo ikke sur, men synes det er kjempestusselig. Han sover sammenhengende og nok timer hver natt, så det er ikke det det står på, han blir bare veldig trøtt når han legger seg ned i senga ved siden av barnet vårt. Hva hadde dere tenkt om dere var i samme situasjon? Tipper det skjer tre-fire ganger i uka. Anonymkode: cb371...4d3 Jeg er slik som din mann. Hadde en kjæreste for noen år siden som klaget over at jeg la meg kl 21. Tenkte til helvete med det, om jeg skal velge mellom søvn eller mann, så velger jeg selvsagt den restituerende søvnen. Tenk så heldig din mann er om han kan få ha begge deler. Et sted der han hører til, en familie, og i tillegg får han sove når han er trøtt. Er dere glade i hverandre? Jeg syns du skal la mannen sove, fordi han trenger det. Anonymkode: 9880c...791 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå