AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #1 Skrevet 9. oktober 2024 Jeg tåler ingenting lenger. Tar alt som kritikk og dveler ved det i lang tid. Bare jeg får et spørsmål fra noen (til og med her inne) som jeg kan tenke at har en undertone som tyder til at jeg er dum så blir jeg irritert. Jeg kan også ha det i bakhodet hele dagen så kommer det fram innimellom og jeg blir skikkelig irritert over at andre folk kan tenke og være så dumme. Helt håpløst. Det er ikke noe noen merker, det er kun inni meg. Samboeren må høre om det innimellom da, så jeg får lufta meg. Har også begynt å framsnakke meg selv mer generelt til alle. Det har jeg aldri noen gang gjort før, har snakket med selv ned i alle år. Hva er dette for noe tull? Aldri brydd meg så mye som sånt før, men nå tåler jeg ingenting. Vet ikke om jeg bør lese svarene jeg får her inne nå, men jeg får prøve.. Håper det var forstående. Syns det er vanskelig å forklare. Er ellers ganske A4. Høy utdanning, har barn, hus, god kontakt med venner og familie. Trener og spiser sunt (om det skulle være relevant). Har det helt ok. Anonymkode: ff0f3...c27 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #2 Skrevet 9. oktober 2024 Hvor gammel er du? Tenker om det kan være overgangsalder, perimenopause eller liknende hormonsvingning som tuller med deg. Anonymkode: c6aa0...044 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #3 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor gammel er du? Tenker om det kan være overgangsalder, perimenopause eller liknende hormonsvingning som tuller med deg. Anonymkode: c6aa0...044 Ts Jeg er i midten av 30 årene, håper ikke jeg er der helt enda. Anonymkode: ff0f3...c27 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #4 Skrevet 9. oktober 2024 Bruker du p-piller? Eller ny prev? Jeg ble slik da jeg gikk på p-plaster for 10 år siden. Tok alt i verste mening. Anonymkode: 5470d...20d 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #5 Skrevet 9. oktober 2024 For meg høres det ut som en usikkerhet i deg selv som mest sannsynlig har vært der hele veien, men nå slås det sprekker i den falske grunnmuren. Det er egebtlig en bra ting, slik at du blir tvunget til å oppdage hvem du er, hva du føler om deg selv, hvordan eventuelt forbedre eventuelle følelser om deg selv osv. Hvis du har en selvfølelse knyttet til utseendet, er det vanlig å begynne å føle på en vaklende selvfølelse i tredveårene. Alle spor av aldring kan føre til en ubevisst frykt fordi man kanskje ikke føler seg bra nok, og hvis utseendet har vært en liten trøst, og det endrer seg, så føler man seg utrygg i livet. Når vi føler oss itrygge, oåpfører vi oss ekstremt tåpelig og forvirrende til tider. Anonymkode: bcaad...f78 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #6 Skrevet 9. oktober 2024 Hvem kritiserer deg da? Mulig å forsvinne fra dem? Må for all aldril noen ingen ødelegge deg. Anonymkode: c7805...fe4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #7 Skrevet 9. oktober 2024 på tide å bli voksen Anonymkode: abcb2...bc6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #8 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Bruker du p-piller? Eller ny prev? Jeg ble slik da jeg gikk på p-plaster for 10 år siden. Tok alt i verste mening. Anonymkode: 5470d...20d Ts Bruker spiral, har hatt den inne i flere år. AnonymBruker skrev (10 timer siden): For meg høres det ut som en usikkerhet i deg selv som mest sannsynlig har vært der hele veien, men nå slås det sprekker i den falske grunnmuren. Det er egebtlig en bra ting, slik at du blir tvunget til å oppdage hvem du er, hva du føler om deg selv, hvordan eventuelt forbedre eventuelle følelser om deg selv osv. Hvis du har en selvfølelse knyttet til utseendet, er det vanlig å begynne å føle på en vaklende selvfølelse i tredveårene. Alle spor av aldring kan føre til en ubevisst frykt fordi man kanskje ikke føler seg bra nok, og hvis utseendet har vært en liten trøst, og det endrer seg, så føler man seg utrygg i livet. Når vi føler oss itrygge, oåpfører vi oss ekstremt tåpelig og forvirrende til tider. Anonymkode: bcaad...f78 Du kan jo være inne på noe. Ikke usikkerhet i forhold til utseende tror jeg. Har aldri hatt selvtillit på det. Men jeg er nok en usikker person og kanskje det slår sprekker nå ja. Ser ikke hvorfor men mulig det er noe man må gjennom i 30 årene da? AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvem kritiserer deg da? Mulig å forsvinne fra dem? Må for all aldril noen ingen ødelegge deg. Anonymkode: c7805...fe4 Nei det er vel ikke alltid kritikk, men jeg tolker alt i verste mening nå og tar det som kritikk. AnonymBruker skrev (10 timer siden): på tide å bli voksen Anonymkode: abcb2...bc6 Jo, takk, det var hjelpsomt. Anonymkode: ff0f3...c27 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #9 Skrevet 10. oktober 2024 Gå til legen. Kanskje det er noen blodprøver som bør tas. Du kan ha ubalanse i hormoner, forhøyet kortisol, vitaminmangler... Det kan være lurt å starte der, om ikke annet for å få det utelukket som årsak siden det er noe som er håndgripelig og lett og finne ut av. Anonymkode: cea10...663
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #10 Skrevet 10. oktober 2024 Jeg er nærmere 10 år eldre, men jeg merket også at alt begynte å gå inn på meg. Bekymringer om barna ble så overveldende. Gikk til gynekolog og fikk østrogen. Fortsatt early days, men merker at mannen ikke irriterer meg like mye. Så har trua. Hvis du har endringer i menstruasjon eller hetetokter bør du ikke vente med gynekolog Anonymkode: d9ded...8fd
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #11 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ts Du kan jo være inne på noe. Ikke usikkerhet i forhold til utseende tror jeg. Har aldri hatt selvtillit på det. Men jeg er nok en usikker person og kanskje det slår sprekker nå ja. Ser ikke hvorfor men mulig det er noe man må gjennom i 30 årene da? Anonymkode: ff0f3...c27 Nei, det er ikke noe man må gå gjennom så lenge man har gjort den jobben tidligere - eller aller helst, fått det lært gjennom oppveksten. Å ha en trygg selvfølelse er noe man må lære. Enten av foreldre, eller gjennom å gjøre jobben selv. Det høres ut som om du har levd gjennom livet hittil med selvtillit knyttet til utseendet. Da er det klart at din selvfølelse vil kræsje når utseendet begynner å endre seg, samtidig som du kanskje modner emosjonelt og innser at ekstern validering fra menn ikke lenger er nok til å bygge en falsk selvfølelse. Nå har du behov for å føle ekte selvfølelse og trygghet i deg selv. Det er en kjempebra ting, men du må gjøre jobben med å bygge den. Det kommer du ikke utenfor. Er du fornøyd med den du er som person? Føler du at du er et godt menneske? Bærer du på mye skam rundt tidligere valg? Stjeler du eller lyver etc? Er du stolt av noen ferdigheter (som ikke har med seksuell adferd å gjøre)? Anonymkode: bcaad...f78
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #12 Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gå til legen. Kanskje det er noen blodprøver som bør tas. Du kan ha ubalanse i hormoner, forhøyet kortisol, vitaminmangler... Det kan være lurt å starte der, om ikke annet for å få det utelukket som årsak siden det er noe som er håndgripelig og lett og finne ut av. Anonymkode: cea10...663 Ts Er ikke lenge jeg tok en hel sjekk hos legen med masse blodprøver. Var ikke noe galt da, men usikker på om hormoner ble sjekket.. AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg er nærmere 10 år eldre, men jeg merket også at alt begynte å gå inn på meg. Bekymringer om barna ble så overveldende. Gikk til gynekolog og fikk østrogen. Fortsatt early days, men merker at mannen ikke irriterer meg like mye. Så har trua. Hvis du har endringer i menstruasjon eller hetetokter bør du ikke vente med gynekolog Anonymkode: d9ded...8fd Takk for tips! AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Nei, det er ikke noe man må gå gjennom så lenge man har gjort den jobben tidligere - eller aller helst, fått det lært gjennom oppveksten. Å ha en trygg selvfølelse er noe man må lære. Enten av foreldre, eller gjennom å gjøre jobben selv. Det høres ut som om du har levd gjennom livet hittil med selvtillit knyttet til utseendet. Da er det klart at din selvfølelse vil kræsje når utseendet begynner å endre seg, samtidig som du kanskje modner emosjonelt og innser at ekstern validering fra menn ikke lenger er nok til å bygge en falsk selvfølelse. Nå har du behov for å føle ekte selvfølelse og trygghet i deg selv. Det er en kjempebra ting, men du må gjøre jobben med å bygge den. Det kommer du ikke utenfor. Er du fornøyd med den du er som person? Føler du at du er et godt menneske? Bærer du på mye skam rundt tidligere valg? Stjeler du eller lyver etc? Er du stolt av noen ferdigheter (som ikke har med seksuell adferd å gjøre)? Anonymkode: bcaad...f78 Jeg har aldri hatt selvtillit i utseende så tror ikke det er den delen. Men jeg er en usikker person generelt. Nei, jeg er ikke fornøyd med meg selv. Føler jeg ikke strekker til. Mulig skam rundt yrkesvalg da jeg ikke er der jeg vil være. Føler meg ikke verdsatt der og vet jeg kunne hatt bedre jobber, men selvtilliten min holder meg igjen så jeg tør ikke satse. Ikke stolt av noen ferdigheter. Men dette er ting som har vart lenge, så syns det er rart at jeg plutselig skal reagere så mye på ting jeg ikke har brydd meg om før.. Anonymkode: ff0f3...c27
PusheenPusheen Skrevet 10. oktober 2024 #13 Skrevet 10. oktober 2024 Jeg tenker med en gang hormonell ubalanse eller kanskje vitaminmangel. Evt, har det skjedd noe heftig den siste tiden, eller er du ekstra sliten? Sover du nok? Spiser du nok?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #14 Skrevet 10. oktober 2024 Jeg er litt eldre enn deg og kjenner meg igjen. Men i mitt tilfelle er jeg ganske sikker på at det skyldes noen trasige enkelthendelser som dessverre inntraff samtidig for noen år siden. Før det hadde jeg ikke noen nevneverdige problemer. jeg ble rett og slett satt tilbake følelsesmessig av det. Har det skjedd noen store omveltninger i livet ditt i det siste? Anonymkode: dcfce...452
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #15 Skrevet 10. oktober 2024 Du er ikke gravid? Prevensjon kan jo svikte, selv om det er sjelden. Anonymkode: 46d6f...6bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå