Gå til innhold

Når lærte ditt barn å sove hele natten, de fleste netter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det ene barnet sov hele natten fra hun var tre måneder. Det andre da hun var 4,5 år. 

Anonymkode: 4422b...c03

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meowmere skrev (7 timer siden):

Alle tre sov hele natten fra de var ca 3-4 måneder.

Håper du priser deg lykkelig over hvor heldig du er 😅

Anonymkode: 1877d...dd5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er ingen uvane å trøste eget barn, dere har ikke gjort noe dumt. Hadde helsesykepleier kritisert meg for noe sånn så hadde jeg mistet tillit til henne. Håper dere får gode råd og mer søvn etter hvert!

Anonymkode: 9df7c...ad1

Vi fikk gode råd, men de mener vi skal stå i gråten. Jeg klarer det ikke, men tror ikke hun forstod at han skriker med en gang. Sutring overser vi glatt med god samvittighet.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det et ikke meninga dere skal stå i skrikinga for å venne barnet med noe. Som sagt, vi prøvde mye forskjellig, men ingenting funket. Plutselig funket leggingen med at vi gikk ut etter at fylte to. Det gikk opp for oss at først da var han klar for å finne roen selv. Kan dere ha madrass på gulvet på rommet hans og legge dere der når han våkner eller må ham opp i armene?

Hvordan er han på dagtid? Har dere mistanke om at han er plaget av noe?

Anonymkode: 9fda1...657

Vi skal prøve madrass på gulvet nå. Ble også anbefalt å la han sovne selv i senga, men han gjør ikke det. Da vi spurte hvor mange timer vi skal la han prøve selv ble de overasket. Vi har fått det til to ganger tidligere, men da gikk det over to timer. Nå går han rett på skriking og krever armen.

Vi har en legetime med han til uka hvor vi skal ta opp søvn og be om en grundig sjekk, nettop for å utelukke eventuelle plager. Lurer på om han kanskje strever med magesmerter, men samtidig virker han ikke å ha vondt om nettene til vanlig. De gangene det virker som han har vondt får han paracet og sover som regel hele natten etterpå.

På dagtid er han en blidfis uten like. Selv barnehagen sier han er usedvanlig blid. Sjeldent han gråter og er lei seg, men selvfølgelig sint når vi setter grenser. Sånn sett er vi heldige. 

Selv om det er forferdelig slitsomt, er det betryggende å lese at det er så mange som har hatt samme problem.

Anonymkode: 305e8...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 21.40):

Jeg begynner å bli desperat. Har et barn på 1,5 år som sliter med å sove om natten. Vi har hatt noen gode perioder hvor han har sovet hele natten flere netter i uka, men nå er vi inne i en utrolig slitsom periode. Vi er vant med ett par oppvåkninger om natten hvor det tar en times tid før han sovner igjen, men nå er det flere. Vi er oppe i 4-6 oppvåkninger fra han legges til han står opp. Vi er så slitne at vi går nesten på veggen. Vi kan jo ikke være hjemme fra jobb selv om vi bare har 4 timer søvn ila en natt, så vi får aldri hentet det inn heller. Jeg gruer meg til hver eneste kveld og natt. Slik det er nå har det vært i en måned og jeg vet ikke hva vi skal gjøre for å hjelpe han. 

Noen som har erfaringer og gode ord rundt disse utfordringene? Slik jeg forstår det virker det vanlig at barn ikke sover om natten til de er over 3 år, men jeg må innrømme at slik det er nå orker jeg ikke i lengden. Har kommet dit hvor jeg føler på en håpløshet.

Vi er på år 11 og fortsatt ikke i mål

Anonymkode: 946ed...88b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6.5 år.... barnet begynte å sove natta gjennom ganske nøyaktig 2 uker før lillebror ble født😆🙈 Så nå er vi mer eller mindre innstilt på at nattevåk blir standard i minst 6 år til😅

Anonymkode: d6315...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags helsestasjon oppfordrer til skrikekur? De burde anmeldes 😱

Du og mannen din må ta annenhver natt, så dere får noe søvn. 

Min sov ikke før 10 år, men vi mishandlet henne da ikke med skrikekur av den grunn, selv om det var sinnsykt tøft.

Anonymkode: c627f...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra rundt 8 mnd. Det var da mannen tok over permisjon siden jeg begynte å jobbe. Jeg ammet fortsatt på dagtid, men hun var vant til å samsove med meg og bli ammet gjennom natten også. Da mannen tok over legging flytter vi henne også til eget rom. Hun skjønte etter 3 netter at det ikke lenger var noe pupp å få om natten, så da sluttet hun å våkne.

Anonymkode: 8dfb9...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsov med mine og plugget bare inn puppen om de våknet litt, nesten uten å våkne selv, så følte egentlig at de alltid sov gjennom hele natta.

Anonymkode: 68069...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva slags helsestasjon oppfordrer til skrikekur? De burde anmeldes 😱

Du og mannen din må ta annenhver natt, så dere får noe søvn. 

Min sov ikke før 10 år, men vi mishandlet henne da ikke med skrikekur av den grunn, selv om det var sinnsykt tøft.

Og det er her jeg tror det ble mangel på forståelse. For jeg opplevde det ikke som oppfordring til skrikekur, men oppfordring til å avlære han at han skal sovne i armene. Vi fikk beskjed om å sitte inne hos han hele tiden, sove på madrass på gulvet for å vise hvordan det skulle gjøres. Vi forsøkte jo å si at ungen skriker om han ikke får sovne i armene, men jeg tror ikke de helt forstod at han skriker med en gang.

Skrikekur handler vel om å gå ut av rommet å la ungen skrike seg til søvn alene? Det fikk vi aldri beskjed om å gjøre. Vi fikk aldri beskjed om å ikke trøste, men vi skulle ikke løfte opp. Vi skal trøste mens han er i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og det er her jeg tror det ble mangel på forståelse. For jeg opplevde det ikke som oppfordring til skrikekur, men oppfordring til å avlære han at han skal sovne i armene. Vi fikk beskjed om å sitte inne hos han hele tiden, sove på madrass på gulvet for å vise hvordan det skulle gjøres. Vi forsøkte jo å si at ungen skriker om han ikke får sovne i armene, men jeg tror ikke de helt forstod at han skriker med en gang.

Skrikekur handler vel om å gå ut av rommet å la ungen skrike seg til søvn alene? Det fikk vi aldri beskjed om å gjøre. Vi fikk aldri beskjed om å ikke trøste, men vi skulle ikke løfte opp. Vi skal trøste mens han er i senga.

Synes du virkelig det er god trøst å stå på avstand og «trøste» mens ungen gråter og har behov for kroppskontakt? Hva om mannen din gjør det om du er skikkelig lei deg og ønsker og trenger en klem? Holder seg på avstand og liksom «trøster» uten å ville ta ta på deg eller gir deg mulighet til å komme nærmere ham?

Brutal behandling av et lite barn. Sånne mennesker hadde ALDRI fått passe mitt barn i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Synes du virkelig det er god trøst å stå på avstand og «trøste» mens ungen gråter og har behov for kroppskontakt? Hva om mannen din gjør det om du er skikkelig lei deg og ønsker og trenger en klem? Holder seg på avstand og liksom «trøster» uten å ville ta ta på deg eller gir deg mulighet til å komme nærmere ham?

Brutal behandling av et lite barn. Sånne mennesker hadde ALDRI fått passe mitt barn i hvert fall.

Man må ikke holde seg på avstand selv om man ikke skal løfte opp. Man kan fint holde rundt barnet sitt i senga også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...